su 700 DE live tool ?

mischa

Ouwe rot
ik zoek een sampler die op 1001 verschillende manieren een loop kan vernaggelen . dat je filters etc kunt gebruiken ala .het gaat mij erom dat ik van1 loop het startpunt kan veranderen traploos , shuffle , sliccer , warps , hold , extream pitch maar tempo blijft etc etc . een freak doos voor live gebruik .

is de su 700 nog steeds heer en meester of is ie nu out of date en zijn er live samplers die MEER kunnen ?
die 7000 heeft geloof ik een mu100 of zo aan boord daar zit ik niet op te wachten . ik wil onames maken van een live set en dan deze loop bewerken ( b.v. )

verder zie ik dat de su 700 een diskdrive heeft en scsi een optie is ? raar

live bak

live bak

Ook al aan een Yamaha RS7000 gedacht? evt. met expansion board voor veel uitgangen plus fx doosjes.

ja de rs7000 . ik wil eerst weten of de rs7000 presies het zelfde kan als de su 700 . als de interface van een su 700 beter inelkaar zit voor het sample gedeelte moet ik een su 700 en geen rs 7000

Volgens mij is de su700 meer loopbased
En de rs7000 niet
FF simpel door de bocht gezien
Maar ik heb niet veel kaas van die dingen gegeten, Corigeer me gerust :)

ik ben ook op zoek naar een hele goeie audio loop tool 1 die live simpel en goed te bedienen is. niet een bak die als ik een andere patch inlaad heel zn sync krijt is ( zoals de evolver )

Origineel geplaatst door mischa
ik ben ook op zoek naar een hele goeie audio loop tool 1 die live simpel en goed te bedienen is. niet een bak die als ik een andere patch inlaad heel zn sync krijt is ( zoals de evolver )

ableton live op een laptop... en anders een RS7000 ;)

serieus hoor...... ook ff nav een andere thread over een live sampler voor een band.... ik denk dat momenteel een laptop met ableton live en een fatsoenlijke soundcard (bv RME) en evt een controllertje echt een geweldige live audio tool is..... vooral als je de boel lekker strak kan syncen (bv een master midi clock die de drummer ook een clicktrack geeft ofzo)

ik gebruik ableton de hele tijd .. ableton is mijn main app . ik dacht dat de su 700 veel meer met een audio loop kan doen . ik zoek gewoon een tool die 1 loop eindeloos kan varieren . in ableton kan ik wel het start punt en fx-en adden etc maar slicen en randomizen gaat helemaal niet. wat dat betreft is ableton een static tool . ik zoek een freak tool

Origineel geplaatst door mischa
ik gebruik ableton de hele tijd .. ableton is mijn main app . ik dacht dat de su 700 veel meer met een audio loop kan doen . ik zoek gewoon een tool die 1 loop eindeloos kan varieren . in ableton kan ik wel het start punt en fx-en adden etc maar slicen en randomizen gaat helemaal niet. wat dat betreft is ableton een static tool . ik zoek een freak tool

ableton 3: antwoord op je wensen

klopt heb et gezien . maar kwil naast mn pc waar ik alles doe een live set . pc met ableton is ver uit het beste voor mij . maar kwil een hardware doosje met zo veel mogelijk live tweak mogelijkheden . puur op loops gericht. kan ook met een laptop en ableton op het podium gaan staan hmmm liever niet

ik heb de su700 ook; veel knoppen om te freaken. De concepten zijn erg goed. Maar check hem eerst ff grondig, want het is ook verre van ideaal. Enkele nadelen zijn dat je max 2x4=8 loops op de "timeslice" pads kan laten lopen, de rest van de pads zijn nml gewoon standaard. Verder zijn de mangle functies ook niet superuitgebreid. Het geluid is ook niet het beste wat ik van samplers ken...
Natuurlijk blijft het een leuk ding, de sequencer is simpel maar doeltreffend, en de knoppen en menuutjes zijn super super efficient georganiseerd. Check het ding eerst uitvoerig... en maak dan pas je beslissing. Check ook die nieuwste korg sampler uit de electribe reeks...

Back