Ambient artiesten tips!

Aphex Twin's selected ambient works al genoemd?

En deze artiest: Sinoia Caves
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/Hc3G6IgHIKE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Recentelijk kwam ik deze tegen. Heerlijk warme sound van analoge synths op tape. Erg sfeervol album, hier en daar een tikje melancholish misschien. Een van mijn favorieten van de laatste tijd :).

JM jarre heb ik ooit werken van gehoord die niet zijn uitgebracht,maar met een ander timbre,meer de experimentele richting,maar spijtig genoeg vind ik het voorlopig niet meer terug in de YT bibliotheek.

Hier toch een richting daarvan vanaf 16 de minuut ongeveer.

Laatst gewijzigd:
en ik ben halverwege de jaren 90 aardig op weg geholpen door een collega (dj) toen ik in de vrije vloer in utrecht werkte wat nou de betere electronische "dans" muziek was. (wat vond ik dat altijd een klote herrie..) dankzij hem,(hippie mark werd ie altijd genoemd) en de drum& bass later ben ik toch een hoop stamp (maar dan downstamp en chillstamp) heel erg gaan waarderen.. hij nam dan 1 x in het half jaar een datbandje van 4 uur lang voor mij op met allemaal vinyl waarvan ik er later nog een flink aantal heb overgenomen van hem. labels als ninja tune, ntone, reflectiv, warp enz.. hier is deel 1.. op mijn mixcloud pagina vind je nog een stuk of 4 van dit soort mixen.
https://www.mixcloud.com/vanbliebhoven/tripsystem-1-a-yourney-trough-the-ninties-downtempo-and-chillout-music/

met downtempo ed had ik ook al snel erg veel lol in om daar zelf eens mee aan de slag te gaan...alles nog op de atari st met cubase 2.0

wat al een hele vooruitgang was dan met een 8 sporen multitrack recorder alles met de hand in te spelen.. overal nog stukjes in prikken en tussen prikken als er nog op een track wat lege ruimte stond. zoals bij dit nummer.. .

Check het label Fax +49-69/450464. Peter Kuhlmann (Pete Namlook) was eigenaar van dit label (helaas veel te vroeg overleden) en heeft met veel andere artiesten samengewerkt.
Op het moment koop ik ook nog wel eens muziek van het label Txt Recordings. Begin bij de Autumn of Communion reeks, waarvan deel 1 nog op Fax +49-69/450464 was uitgekomen.

Back