lessenaar houder voor jx3p gezocht

Status
Please reply by conversation.

tjebbestorm

Storm op de maan
Hoi

Ik ben op zoek naar een onderdeel van de roland jx3p
het is het rechter (lessenaar houder) stuk (zwart).
waar je de metalen lessenaar in vast kan zetten.
Ik heb al gekeken bij Syntaur maar die heeft alleen dopjes ter afdekking.
als iemand er een heeft I need it.

thanks
Tjebbe

Ik ben op zoek naar een onderdeel van de roland jx3p
het is het rechter (lessenaar houder) stuk (zwart).
waar je de metalen lessenaar in vast kan zetten.

Ik weet niet 100% zeker wat je nu precies zoekt.

Mijn eerste gedachte was het metalen rack wat in de gaatjes gaat
Maar jij hebt het over het rechter zwarte stuk? Dit klinkt voor mij meer als een zijpaneel

Maar als het zwart is dan kan het nog de plastiek bar zijn die voor de gaatjes zit geplakt midden op de JX3p

Ik benieuwd :walker:

Het is dat stukje kunstof waar het metalen lessenaartje in zit. Mijn JX3p staat ff niet hier maar die dingen vallen er zo uit als je omkeert.
Beter zou je het kunnen laten 'draaien'. Weet het niet meer helemaal zeker maar dacht ook dat het kunststof gewoon een andere kleur had en was gespoten. Of je maakt het gewoon van RVS, p ast het nog beter bij die glimmende lessenaar. :)
Dit soort dingen ga je volgens mij nooit vinden omdat mensen toch liever hun Jx3p compleet willen houden.

Als het puur om de functionaliteit gaat zou ik op het werk wel van RVS kunnen maken.. zwart kunststof is bij ons niet aanwezig als staffelmateriaal en het scheelt weer een spuitbus. :)

Yep.. tiz meer een hard kunststof eigenlijk maar er staat een randje op wat aan de bovenkant blijft hangen. En het kleine metalen frame (de lessenaar zelf) zet je daarin.

Die moet je vast wel kunnen vinden maar dan niet van Roland. Ik zal eens googlen op afdekdopjes ofzo. Daarnaast kan je die van syntaur netjes inboren ?

Volgens mij is het originele part langer. 'n Soort busje met een rand van een aantal milimeters. De diameter daarvan is groter zodat het op de bovenkant blijft hangen.
De onderkant is ook dicht aangezien het metaal last heeft van de zwaartekracht en anders in je JX3p zou zakken. :D

Bij mij zijn ze alle twee vertrokken.. waarschijnlijk met verhuizen gebeurd ofzo.. De andere die ik heb zitten ze alle twee ook gelijmd. Weet niet wat de dikte van het metaal is maar ik zou het kunnen opmeten aangezien ze in die ander JX3p nog wel zitten.
Mocht je het echt nodig hebben kan ik er 2 namaken van RVS. Zwart kunstof gaat helaas geen optie zijn..
Laat maar even weten.

ja de vorige eigenaar , Wou er volgens mij gebruik van maken voor een mod switch en heeft het deel eruit gehaald. Is ook al zeker 10 jaar geleden, Heb er niet veel last van , Maar als er iemand is die er 1 heeft liggen ben ik al erg blij. Wat ik me herinner is dat het stuk uit twee delen bestaat, Het randstukje en dan vanaf de onderkant met tweede deel met een schroefje vast gedraaid, Kan het ook mis hebben, Helaas kan ik niet bij de linker kijken hoe het nou ook alweer in elkaar zit , Zit te veel voor om goed te kunnen zien. en heb nou niet zoveel zin om hem helemaal uit elkaar te halen daarvoor. Grappig genoeg is de rechter makkelijker bereikbaar vandaar mijn vraag+ waar de hell kan je hier in nederland/eu nou eigenlijk parts kopen? kom altijd uit op syntaur best frustie, afdek dopjes zijn geloof ik 3 euro maar om daar nou bijna 13 euro aan verzendkosten voor te betalen gaat mij toch net iets te ver, misschien maar is gaan struinen ofzo naar doppen die erop passen en mooi staan , rvs lijkt me ook wel wat ,alleen jammer dat het niet van zwart kunstof kan. mm ik denk erover na welke kleur hebben ze dan ? mischien matzwart spuiten ?

Had even wat foto's gemaakt ondertussen. Het is mij onduidelijk waarom bij mijn ene ze gewoon vastzitten. Voor zover ik kan ontdekken zie ik ook geen schroef.
Ik herinner me wel vaag dat er 1 ooit zomaar uitviel (en inmiddels zijn ze dus alletwee zoek). Maar dit is relatief makkelijk na te maken.
De kunststof kleuren die veelal gebruikt worden zijn wit en blauw. Er is wel een zwart soort hoorde ik, maar is 35 mm dik..
Het kan wel daarvan gemaakt worden maar moet even kijken wanneer. er moeten soweiso aantal zaken aan de machine omgebouwd worden en kost relatief best veel tijd voor 4 parts (even uitgaand van jouw en mijn Jx3p. Beter doe ik zoiets als ik toch kunststof draai dan :)

Hieronder een paar foto's van de Jx3p. De ene met en de andere zonder.
Hoor even of de foto's van het gat jou bekend voorkomen. Het zou namelijk ook zomaar kunnen dat er verschillende versies zijn en dan maak ik dus iets wat bij niet in jouw jx3p gaat passen. :)

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Attachments

• Jx3p (met).jpg
    Jx3p (met).jpg
    61,9 KB · Bekeken: 64
  • JX3p zonder.jpg
    JX3p zonder.jpg
    60,8 KB · Bekeken: 61
  • JX3p (zonder2).jpg
    JX3p (zonder2).jpg