Delta Golf steld zich voor

DeltaGolf

Nieuwkomer
Hoi, zoekende naar antwoorden voor het aansluiten en de nieuwste firmware drivers enz.
vond ik dit forum.
Mijn naam is Dick en heb een klein MIDI studiotje - P.C. met 4 pentium 7 processoren en 5 monitoren waarvan 2 ultra HD - als DAW Cubase Pro 8.5.15 (met pluginn's als: Arturia V5 collection -
Musiclab(meerderen real guitars, LPC, Strat enx) - GuitarRig 5 - Sectrasonic Omnisphere -
Hauptwerk Organs- UHE Diva enz enz en massa's FX Pluginn's
Behringer DDX 3216 gemotoriseerde mengtafel - een aantal prachtige microfonen - Moog Theremini -
Neonex Cristall Ball - Roli Rise - Touchkeys - 2 Arturia Hartware analogue Synth's
4 controler keyboards - Roland W-30 en D-50 en een Alesis electronisch drumstel -
ik heb 18 usb apparaten op mijn computer aan gesloten, mijn audio 24 in en 24 out kaart: Steinberg UR824
en mijn mengtafel staan via firewire aangesloten terwijl mijn auto faders via Midi worden aangestuurd.
ook mijn keyboards kan ik via Midi (buiten de computer om) met elkaar laten communiseren.

heeft iemand moeite met het aansluiten van apparatuur of wil weten hoe je er het optimale uit kan halen.
een berichtje en ik help graag.

Welkom!

Ik werk zelf zo weinig mogelijk met computer omdat de mens alleen bijna maar domme software maakt.
Maar leuk dat je hier bent!

Welkom:biertje:

Enzo, bij mij is het net andersom, ik speel toetsen en allerlei space controlers maak groove's en sound's in Synths.
zonder mijn geweldige software zou ik al die tools niet voorhanden hebben.
ik heb eenvoudig niet het geld om een studio met alleen maar hardware in te richten.
bij software praat je over enkele duizenden euro en bij hardware over miloenen als je het zelfde wil.
dus leven de software heb ik een studio waar ik mij compleet kan uitleven en composities kan maken met ieder instrument die ik wil b.v. mijn Hauptwerk kerkorgel samplebank geeft mij een zeer realisties kerkorgel. 4X hogere sample rate dan een CD kan weergeven dank zij de software speel ik onderandere kerkorgel, hammond, drums en gitaren, piano en vleugels die nooit vals worden of versleten en modulare synths. mijn punt is ik kan het met software en hardware is onbetaalbaar.
p.s. ik heb wel wat analogue:
mijn stem een mooie set microfoons, een paar mondharmonica's, dwarsfluit en een alt dwarsfluit, een tenor saxofoon een Moog theremini 2 Arturia Synthesizers (de Mini en de Micro Brute)
en een programeerbaren muziek doos ha ha.
dit is een heel grappig apperaat. het is een gewone speel doos met slingertje maar inplaats van de puntjes op een rol draai je hier een pianorol doorheen die je perforeert waar je de noten wil.
net als bij een draai orgel. als dat niet een analoog workstation is?

Laatst gewijzigd:
Welkom!

Over hard/soft. Er is niet goed/slecht. Er wordt genoeg moois gemaakt met enkel software, en er wordt genoeg gemaakt met alleen hardware. Of een combinatie ervan.
Ook hoeft een hardware only studio niet miljoenen te kosten natuurlijk. Dat hangt helemaal af van hoeveel en wat je wil.. En ook moet je niet vergeten dat de meesten niet ineens een studio hebben, maar dat dat vaak het resultaat is van jaren lang sparen en opbouwen.

Vergelijkbare discussies

Back