Rhythm Ace FR 1

Imipolex

switchboard operator
Ik wil m'n FR 1 zijn 'soundboard' scheiden van het 'preset-board' gedeelte... De clock-generator is kapot en de presets gebruik ik toch niet... Ik heb alle trigger-ins erop gezet en dat werkt prima, alleen heeft het ding een vreselijke brom, dus; voeding vervangen?
Voor zover ik kan nagaan gebruikt het soundboard -15 Volt... Iemand ervaring hiermee?
Heeft iemand nog een FR1 en wil je trigger-ins? Ik doe het voor je, heb er namelijk even twee nodig om te vergelijken...
Anyone?

Laatst gewijzigd:
Wat is dit precies voor ding? Ik heb schema's van een drum ryhtem ace uit een elektuur uit 1969, is ooit gemaakt door acetone. Had je de brom al voor het modden? Een brom is meestal aardlus of een kapotte elko in de voeding. Wat is precies het probleem met de -15Volt?

Dat is er dus zo een:een Ace Tone Rhythm Ace FR-1,
De brom zat er dus al in (voordat ik de mods deed), maar ik dacht dat het aan m'n versterkertje lag.
Het probleem is, als ik het soundboard isoleer, wil ik zeker weten dat ik niet een of andere essentiele verbinding verbreek, en er helemaal geen geluid meer uit krijg. Dus als iemand dit eerder bij de hand heeft gehad... Ik dacht, effe checken.
Die -15 Volt is verder geen probleem. Dat schema zou ik best eens willen zien dus.

Attachments

• fr1.jpg
    fr1.jpg
    21,6 KB · Bekeken: 124
PS hebben jullie er ook zo'n hekel aan als een band zich naar een produkt noemt? Ik google me rot maar kom de hele tijd Bentley Rhythm Ace tegen.... pfffhhh...

Origineel geplaatst door Imipolex
PS hebben jullie er ook zo'n hekel aan als een band zich naar een produkt noemt? Ik google me rot maar kom de hele tijd Bentley Rhythm Ace tegen.... pfffhhh...
Hoewel je hier natuurlijk niets mee op schiet, wel een geinig bandje trouwens... Bentley's gonna sort you out is een rasechte klassieker wat mij betreft. Dus...

Origineel geplaatst door Twiki
Hier is ie, weet niet of het hetzelde is.

Volgens mij is 't hem, dus dit is zeer handig om erbij te hebben. Nogmaals bedankt!
Ook leuk om te lezen, die tekst: 'de klank is niet te onderscheiden van een echt drumstel'! Hahaha...

Back