A-station vs KS-rack

BananaWorld

Addicted to Music
Beste mensen,

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de A-station en de KS-rack. Afgezien dan van de multitimbraliteit en de aanwezig draaiknoppen en schuiven.

Er zit toch dezelfde engine in, of heb ik het hier bij het verkeerde eind.

M.v.g.,
De wereld van de Bananen.

ks-rack heeft meer filters/waveforms en heeft hypersync(symcchronisatie van lfo's chorus etc in een menu) dat zit wel op de a-station allen het heet anders :)

volgens mij wel. behalve als je niet standaard waveforms gebruikt en andere filters dan LP12/24

De KS is ook 4 parts, de A maar 1.. weet niet zeker maar kan ook best zijn dat je wat effecten mist op de A?

Origineel geplaatst door Blinx
nope allemaal aanwezig

buiten de meerdere parts en multitimbraliteit he? ;)

maar hebben ze gekort op de kwaliteit van het geluid dan? de k-station is "4x zo min" en toch even duur.. vaag

Origineel geplaatst door virkaz
maar hebben ze gekort op de kwaliteit van het geluid dan? de k-station is "4x zo min" en toch even duur.. vaag

Het blijft natuurlijk dezelfde engine, dus geluidskwaliteit is gewoon hetzelfde.(tenzij ze andere ouputs hebben).

Ze hebben wel toetsen eraan gehangen. Dat heeft toch wel een bepaalde waarde als je vaak wat zit te improviseren.
Bij een rack doe ik dat niet zo snel. Maar gelukkig heb ik nog andere toetsen (hihihihi.....) *D

das waar, maar ik blijf het toch raar vinden. die dingen zijn echt MEGA gedaald :)

Wij hebben er ook 1 (tje maar).

Moet zeggen dat dat ding wel oke is hoor, werkt super relaxed, jammer alleen is dat ie geen knoppen heeft die volledig rond kunnen draaien want dat brengt weleens wat confuse met zich mee oké!

Origineel geplaatst door Roel_en_Sam
Wij hebben er ook 1 (tje maar).

Moet zeggen dat dat ding wel oke is hoor, werkt super relaxed, jammer alleen is dat ie geen knoppen heeft die volledig rond kunnen draaien want dat brengt weleens wat confuse met zich mee oké!
zou ik niet te veel buikpijn over hebben. Zij zo veel synths die dat niet hebben, toch? En misschien komt Novation es een keer met een software update-tje waarmee je al je waarden op kan vragen ofzo...!?!?

dat kan bij de kstation wel al. gewoon local op off zetten en dan draaien. laat ie de waarde zien.

Ja bij ons laat hij ook wel de waarde zien, maar bijvoorbeeld als je een andere patch pakt, staat cutoff op 60
maar bij de vorige patch op 127 daar staat de knop ook nog op als daar aan draait kunnen je monitors naar de goort
gaan, als hij helemaal kon rond draaien heb je dat probleem niet.

Back