welk MOBO+firewire onder XP (bij voorkeur AMD)

theiz

Redelijk lid
Hallo ppl,

Ik heb een pc bestelt met een Asus AMD SOCKET-A A7V8X-X bestelt
amd athlon 2400 XP HD samsung 160 gb 512 kingston PC2700 ram
graph:matrox g550 (twee schermen reason :D ) en ik kan er ook nog een terratec DMX fire bij in doen
hier koop ik een exterene fire wire kaart bij (m-aufio fw 410 denk ik)

is dit een beetje een goed systeempje ?

geef jullie mening en adviesjes zijn ook welkom

Ik heb t nog nie binnen en t ziet er naar uit dat t ook niet door gaat, dus laten we stellen tstaat op mijn lijstje
echter de HD graph card t geheugen en een firewire interface zijn al we gekocht.

maar de vraag gaat voor al om t mobo

Alle nForce2 bordjes zijn wel ok als er maar geen onbaord graphics opziten. Verder gewoon opties met elkaar vergelijken, als je wat extra's wilt, dan betaal je meestal meer.

Mijn mening: kaal = beter voor een DAW. Ik heb daarom een 2800+ icm een EpoX 8rda+ besteld. Lekker kaal, retestabiel en lekker vlot. De verschillen tussen de nForce2 bordjes zijn qua performance erg klein, alleen als je wil gaan overklokken moet je ff opletten.

Ook dual channel geheugen of niet maakt weinig uit voor de AMD's, die geheugen bandbreedte gebruiken ze bijna niet, scheelt hoogstens 2 of 3 procent in sommige gevallen en maakt alleen uit voor de mobo's met onboard graphics, die hebben het hard nodig voor de toch al belachelijk trieste prestaties (om nog maar even niet over de beeldkwaliteit te spreken).

De G550 is en goede keus. Ik heb 'm ook. briljante 2d kwaliteit en passief gekoelt, dus weinig herrie. Zet in de instellingen van de Matrox wel even busmaster uit, dat kan namelijk gezeik opleveren.

Er zijn heel veel NForce2 mobo's maar ik zou toch liever voor een A-merk gaan met een deluxe versie. (dus onboard firewire, USB2 en SATA)
Die hebben veel betere ondersteuning qua drivers dan losse kaarten meestal en BIOS upgrades zijn dan ook wat beter omdat er veel aandacht aan wordt besteed en er veel gebruikers van zijn.
Ik heb me al te vaak gestoten aan goedkope taiwanese alternatieven.

Die Asus N8X deluxe heb je al voor 110€. Vind ik een leuke prijs voor zo'n ding.

Maar een ding snap ik niet. Een DMX fire en een 410? Ik zou zeggen vergeet die DMX dan. (of hij moet uit je oude bak komen, maar dan nog)

A-merk ben ik het mee eens, de rest niet zo, maar goed, het is ook maar net wat je wilt op zo'n bordje. Ze zijn geen van allen echt kaal, maar dingen als sata zijn gewoon niet echt interessant. Die schijfjes zijn veel te duur en leveren geen performance op. Daar betaal ik liever niet voor.

Wat betreft die driver ondersteuning, als je gewoon een knap merk koopt, geen Trust enzo, dan is er niks aan de hand. Voordeel van onboard is dat je genoeg pci sloten overhoudt, maar onboard usb, nic en firewire is alles wat je nodig hebt. Pas juist weer op met onboard 3com nics, maar dat is een ander verhaal...

Ik wilde eigenlijk voor de via chipset versie van het mobo gaan de v8x, ik had gekeken op internet naar de verschillen tussen de via en de n-force chipset, en volgesn de specs en de tests maakt het weinig uit, alleen inderdaad als je gaat overklokken dan is de n-force beter... over fire wire wordt niet gerept. die deluxe versie vind ik persoonlijk wat te duur, bijna twee keer zo duur als de v8x (66 euro) De n-force bordjes hebben inderdaad dual channel, wat dus handig is als je wilt overclocken. Maar weet iemand van jullie of de chipset uitmaakt voor firewire compatbility ?

en ff over waarom de 410 en een dmx-fire: de 410 is primair voor bij mijn laptop, en de dmx hebbik nog liggen idd uit m'n oude bak (waar nu ook twee soundcards in hangen voor tracktor)

thnx btw voor jullie reakties.....

Origineel geplaatst door n0_key
[ maar onboard usb, nic en firewire is alles wat je nodig hebt. Pas juist weer op met onboard 3com nics, maar dat is een ander verhaal... [/B]

nic ? (nu komt et feit dat ik nix van computerweet weer naar boven:D )

2 dingen, nic is netwerkkaart en een via chipset is gewoon een nono, nog steeds. Heel simpel, dat moet je gewoon niet doen.

NIC = netwerkkaart

Maar onboard zooi ben ik wel fan van hoor.

En we weten zo ook wel hoor dat je nix van computers snapt want anders had je ook de VIA chipsets gemeden.
Niet dat het perse fout is maar als je de verhalen hier bij hebt gehouden weet je wel beter.

Vergelijkbare discussies

Back