Goede 40+ kanaals mengtafel

Veel wel, veel ook niet. Ik ben nu nog met de condensatoren en schakelaars bezig. Op de moederborden zitten de meeste ic's direct gesoldeerd (waar niet veel problemen zijn) op de dynamics boards in voetjes (veel problemen) Het maakt het echter niet veel makkelijker ivm de aantallen.
Misschien niet zo on-topic maar ik denk dat veel mensen hun spaargeld in een hoofdpijn-project gooien door een tafel "met wat werk" aan te schaffen.. Zie het als een dikke Mercedes voor €1000,- daar zit ook wat werk aan....

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    96,7 KB · Bekeken: 165
Solderen vind ik leuk, alleen dit is teveel van het goeie.
Ook ben ik bang voor 220 volt aparaten, 12 volt adaptertje geen probleem.

Mischien tog eens mee bezig gaan, een goede 220volt voeding voor een mengpaneel,
dan komt de rest ook wel goed, dan bouw ik alles zelf ( eerst klein beginnen, steeds groter ).

Omdat er zo veel vemogen achter zit, moet het wel goed gaan, ook met aarde en storing enzo, mwwwha,
zo professioneel ben ik niet, tog steek ik daar liever mijn tijd en geld in dan een 2e handse opknapper.

Exo, was dat die tafel welke gedemonteerd bij Mike Philco stond? Die tafel was inderdaad een prikkie... Ik zit reeds over de prijs van die en nog steeds werkt mijn Amek niet 100% aarrghh

Ik heb vorig jaar 'n paar Fostex 2412's gekocht.. laag zit fixed op 45 hz..

Is 'n inline mixer. Heeft naast de 24 line/mic ingangen + 24 tapereturns, welke allen uitgerust met 'n gainpot (-12 / +12db) dus eigenlijk 48 bruikbare ingangen.
EQ is dan wel wat beperkter.. is vierdelig, waarvan je het in 2 segmenten (laag-hoog/ 2x sweepable mid) los kan toewijzen aan de tape of line ingang..

Heeft ook losse broodjes btw. Hier staan toevallig wat foto's toen ik er 'n paar uit had gehaald. :) https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1829605&#post1829605

Als ruimte en budget wat beperkt zijn is dit zeker een goeie optie.. klinken ook best goed. :)
Niet heel bekend en vaak aangeboden maar als je ze ziet wordt er ook nauwelijks op geboden..
Zijn vanaf 1991 ongeveer gemaakt..

IPads en ander "high end" spul wordt ook allemaal in China gemaakt hoor. Tis maar net welk bedrijf supervisie heeft op het proces aldaar. Ik ben echt bang dat er vandaag de dag geen betaalbaar spul meer wordt gemaakt in de EU

Ik heb er 2 gekocht.. maar de aanschaf volgorde ging 'n beetje raar.

De eerste die ik kocht zag ik op MP toen hij er al best lang op stond met een bod van 50, toen had ik er 100 op geboden met het idee van 'we zien wel.. '. Kreeg vrijwel meteen reactie dat ik em mocht ophalen.. persoon had ruimte nodig.
De tweede die ik kocht was ik 'n jaar daarvoor wezen kijken.. maar daar was wat mee toen ik em checkte. Nadat ik toen toch die goed werkende gescoord had heb ik die andere er toen voor parts bij gekocht..

Misschien had ik ook wel mazzel hiermee maar de wat onbekendere, en vooral grote tafels zijn best wel moeilijk om te verkopen. Deze Fostex is dan nog redelijk te doen qua afmetingen.. maar die hele grote units moet je natuurlijk wel kunnen plaatsen.

Ik had de lat voor mezelf qua diepte op 70cm gelegd.. maar er zijn nog meer van dit soort inline mixers die zeeën aan inputs hebben. Beperkte EQ op de tape ins is dan wel weer jammer maar wil je echt iets goed EQen kun je altijd een uitgebreide EQ via de insert aansluiten.
Heb ook weleens gekeken naar de Allen Heath GS3 en Tascam M2600 ook interessant, maar zijn dus 'n stuk dieper en dacht dat die ook geen gain op de extra ingangen hadden (tape returns)

Oh.. de Casio's ja.. geweldige hardware synthetikaas, ga er al hard op vanaf m'n 15e :D

Ik denk dat het verhaal van de 808's en 303's, eigenlijk het hele analoge synth verhaal van eind jaren tachtig (aan de straatstenen niet kwijt voor oud ijzer-prijzen omdat digitaal koning werd bevonden), binnen afzienbare tijd ook opgaat voor de analoge consoles van naam en kwaliteit.

Een koffiezetter op leeftijd moet je ook ontkalken, een auto heeft nieuwe olie en banden nodig, mixers dienen ook onderhouden te worden. Of je koopt (of least) een nieuwe, garantie, zorgeloos voor de eerste x-duizend kilometers tegen de daarbij behorende doekoe.

Ja, dat is i.d.d. oud ijzer prijs, mazzelpikker die Guyver.

Ik zou tog graag een menpaneel willen testen, alleen woon ik ver weg in het aardbevingsgebied.
Om af te gaan op 1 persoon dat die bass wel goed klinkt, neeee.
Terugsturen is ook moeilijk met zoiets groots.

En tegenwoordig zit er USB en/of Effecten in je mengpaneel gebouwd, WIE WIL DAT NOU ???
Natuurlijk gaan de prijzen omhoog van de goede tafels zonder USB/Effecten erin als die niet meer verkocht worden.

Je kan niet eens een fatsoenlijke mixer kopen in Groningen, dat word eens een dagje duitsland waarschijnlijks.

Edit : bestaat er weleens een Yamaha mixer zonder digitale rommel erin ?, Yamaha had ik vroeger ook, die bass klinkt wel goed.
Oja : en wat is het verschil tussen de Soundcraft mixer types : GB8, GB4, GB2, LX7

Laatst gewijzigd:
Precies, zorg voor een goede eigen koptelefoon, die je nu ook gebruikt, neem een drumdoos mee waarmee je nu werkt en prik de opstelling bij de verkoper even in elkaar. Kies een maximale leeftijd uit, kies een merk dat je bevalt. Denk dat je een 32 ch met 20 à 30 levensjaren voor minder dan 500 kunt scoren. Neem 250 of 500 euro voor onderhoud, zelf schoonmaken en voor 3 tientjes een op maat gemaakte conpu-cap stofhoes. Iedere week minimaal 16 uurtjes aan en je hebt er 10 jaar plezier van! (100 euro/jaar) ex energiekosten...

Edit: dit is mijn aanpak geweest!

Laatst gewijzigd:
Hoe zijn de oude Allen & Heath tafels en welke zijn goed? Budget maximum 1000 euro (mag werk aan zijn).
De layout van de nieuwe zed 428 en de 436 lijken me ook goed. Nu vraag ik me echter af of de oudere A&H's tafels iets toevoegen qua sound wat ze de moeite maakt. Of ga ik beter voor die nieuwere zeds. Ik las dat de nieuwe zeds modulair zijn gebouwd wat naar mijns inziens dus beter is naar herstelling toe (natuurlijk wel smd shit denk ik?).

Toft ATB 24/32 ? Zijn nieuw en nog wel enigszins betaalbaar... Blijken ook over een goeie EQ te bezitten en hadden volgens mij ook return tracks of hoe noem je dat, inline ofzo.

Back