Nightly Build
Go for what you know
Het beste advies dat ik kan geven:
verkoop je platen nooit
verkoop je platen nooit
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het beste advies dat ik kan geven:
verkoop je platen nooit

Goede DD's zijn tegenwoordig ook weer betaalbaar 
Echt gebeurd - helaas wil ik geen namen noemen :
Een zeer bekend festival in onze hoofdstad - kreeg voor deze zomer een technical rider van een erg bekende DJ.
Daarop stond de laatste Pioneer XDJ-RX.
Het festival antwoordde dat er een Nexus 2000 set ter beschikking stond.
De DJ antwoorde dat zijn show op USB stick stond voor de XDJ.
Het festival antwoordde dat hij als gevolg daarvan geannuleerd werd van het Festival programma.
Inderdaad. Groot gelijk.
Ik stam ook nog uit de vinyl periode (Rodec) en heb het gehad met 'Startknop' drukkers a la meneer Guetta (EK was ook weer mooie play-back) en Tiesto's en Like Mikes van deze wereld die daarenboven nog (veel) te veel geld voor krijgen ook. Alleen maar om op startknopjes te drukken ?
Onbegrijpelijk dat mensen ook veel geld uitgeven om naar De Efteling voor volwassenen (lees MorgenLand) met preprog licht, video en vuurwerk effectjes en startknop drukkers te gaan kijken. De massa is dus werkelijk D*M ! (verassend hoe sommige jongelui hun leven willen geven voor een ticket - men wil je graag laten geloven dat je een loser bent indien afwezig)
Als ex-festival organisator zou ik, indien ik daar morgen terug aan zou beginnen slechts 1 eenvoudig regeltje stellen voor DJ's : STRICTLY VINYL !
De rest mag thuisblijven. We zouden het ook niet accepteren als pakweg Bryan Adams on stage een tape machine zou starten en meelippen door de micro...toch ?
Vinyl rulez en is aan een totale come-back bezig. Zie ook de interesse hier. Niet verkopen dus of check ten minste Discogs voor de waarde van sommige plaatjes om spijt achteraf te voorkomen.

Een zeer bekend festival in onze hoofdstad - kreeg voor deze zomer een technical rider van een erg bekende DJ.
Daarop stond de laatste Pioneer XDJ-RX.
Het festival antwoordde dat er een Nexus 2000 set ter beschikking stond.
De DJ antwoorde dat zijn show op USB stick stond voor de XDJ.
Het festival antwoordde dat hij als gevolg daarvan geannuleerd werd van het Festival programma.
Inderdaad. Groot gelijk.
Sommige dj's kunnen gewoon niet anders dan een vooraf opgenomen set spelen!
...hele post, zie hierboven...
Vinyl rulez en is aan een totale come-back bezig. Zie ook de interesse hier. Niet verkopen dus of check ten minste Discogs voor de waarde van sommige plaatjes om spijt achteraf te voorkomen.

Maar het is veel meer werk en veel vermoeiender!Kan jij misschien je haar kammen, meezingen door de micro, op de dj booth staan springen, champagne spuiten, taarten gooien, stagedivenen, je dj set syncen aan het vuurwerk en nog 1001 andere dingen combineren met platen draaien???![]()

Het festival waar je het over hebt heeft het dit jaar blijkbaar ook begrepen met het terug binnenhalen van de originele organisator

Ik heb niets tegen 'nieuwe' media. Thuis of in de studio. 'Live' wordt dat een heel ander gegeven. Waarom geen sampler met loops en live op een klaviertje spelen ?Altijd dat focussen op de gebruikte media, ik snap het niet.
maar ik ben wel superblij met alle voordelen die aan digitale muziek (WAV's !) verbonden zijn, zoals portabiliteit en prijs (vinyl is een erg dure hobby!).
) maar meeste 'kleinere' feestjes
"