notatie

echo

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben een aankomend gebruiker en ben al dagen bezig om mijn boodschap kwijt te kunnen in de score van Cubase Vst 32,
mijn synth heb ik aangesloten met je raad het al midikabels als ik cubase opstart dan springt de synth spontaan in program, allemaal okay
maar wat ik ook probeer ik krijg geen noot in de score als ik speel.
WAT DOE IK FOUT?
welke instellingen moet ik gebruiken?

notatie

Dat is meer bij wijze van spreken bedoeld om aan te geven dat het goed werkt,
als ik een midisong inlaad dan zoekt de synth onmiddelijk het juiste instrument in program select maar geef eens antwoord op mijn vraag?

Heb je je MIDI in in Cubase goed ingesteld? Zendt je synth midi uit? Is je midi kabel kapot naar een kant toe? Heb je de record knop ingeduwd?

Dat zijn de enige dingen die ik zo nu kan bedenken.

Als ik een track geselecteerd heb en ik open de score dan wil ik natuurlijk wat inspelen dan zet ik'm in de record mode
maar er komt geen noot van wat ik speel in de score ook niet als ik master of sync of allebei aanzet

Origineel geplaatst door echo
Als ik een track geselecteerd heb en ik open de score dan wil ik natuurlijk wat inspelen dan zet ik'm in de record mode
maar er komt geen noot van wat ik speel in de score ook niet als ik master of sync of allebei aanzet

En de andere dingen? kan je checken of je synth wel midi uitstuurt?

de synth zend volgens mij midi uit want als ik handmatig een aantal noten in de score zet dan hoor ik de ingestelde instrumenten van mijn synth

Origineel geplaatst door echo
de synth zend volgens mij midi uit want als ik handmatig een aantal noten in de score zet dan hoor ik de ingestelde instrumenten van mijn synth

ja, dus midi van pc -> synth werkt... maar werkt het andersom ook?
oftewel: gaat er een midi kabel van je synth midi out naar je pc midi in? zie je het midi in lichtje branden als je je synth bespeelt?

Leuk die citaten het geeft wel aan dat ik geen verstand van midi heb en midiote antwoorden geef maar om op het onderwerp terug te komen, als je het rode lampje rechts (in/out) in de transportbar bedoelt die brand inderdaad niet ik heb de midikabels onderling verwisselt maar het resultaat blijft hetzelfde.

Back