Midi Loop RS -> Cubase SX

dotf

Nieuwkomer
Hi,

Ik heb mijn RS7000 nu aangesloten op Cubase SX , zowel midi in als out, er vormt zich nu een loop
bij het aanslaan van een toon of sample, en ik zoek de optie in Cubase SX waarmee ik deze kan uitschakelen....

Kan iemand me hierbij helpen ajb? Alvast bedankt voor de moeite!!

groetjes
Marc

ik denk dat je eerder in de rs moet checken in je midi-menu's... heb zelf niet zo'n ding maar bij m'n emu mp-7 (ook een hardware sequencer) gebeurd hetzelfde als je niet oppast... bij emu heet zoiets "rechannelize input" en die moet je dus op off zetten.
succes!

edit: ik ga voortaan 5 minuten wachten met posten want bambam typt sneller als ik :)

ik ga het nu proberen ;) thx! Ik laat even weten hoe het er straks voor staat

Ik ben absoluut nog geen midi held, maar heb het idee dat de "echo back" / "off" een oplossing is, kan dat kloppen? Deze stond op "tru a"

Top! Dan ga ik ff aan de slag hier, nogmaals dank voor de reacties .... TOP forum dit!!!

oeps ik ben wat laat.. Yep, echo back is de truc.. die moet OFF.. Als die ON staat wordt midi IN regelrecht naar de MIDI OUTS gestuurd, met alle gevolgen van dien.

ok top .. so far so good.

Als ik nu een noot aansla met me'n RS, (keyboard optie staat aan), hoor ik 2 geluiden, nl de geselecteerde track binnen Cubase, alsmede de geselecteerde track op de RS. Nu wil ik dus eigenlijk alleen het keyboardgedeelte en de pad's op de RS gebruiken VIA cubase en dus niet intern, tot ik me'n masterkeyboard met een midi hub heb aangesloten. Me'n doel is om de RS puur te gebruiken voor automation, de geluiden, en de effecten er op. Het sequenze gedeelte moet dus helemaal uit ..

kan dit ook nog? :)

ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld, kun je die iets specifieker uitleggen? Thx!!

4 X op setup drukken, dan kun je daar de TG (Tone Generator) kanalen aan of uit zetten.

Back