Hardware synths als plug-ins ?

DungBeatle

Ouwe rot
Hallo,

Ik denk dat ik het nirvana op de horizon zie afkomen.. met de Akai Advance kan men al je DAW plug-ins op het toetsenbord managen en controleren.

Mijn droombeeld: kan men ook bepaalde hardware synths als plug-ins gebruiken, en dus met de Advance je andere hardware aansturen?

Ik versta dat dit scenario sterk merk/model afhankelijk moet zijn.. dus indien iemand mij kan vertellen "Ja, dit kan met XXX en YYY.." dan zou ik heel blij zijn.

Thx.

DB

Elektron Analog Four en Analog Rytm?
Heb er geen ervaring mee, maar geloof dat een Virus (TI?) dit ook heeft/kan..

@Fourier Zou je me een hint kunnen geven voor Logic Pro ? Ben nog altijd in het Logic Pro stadium van "Waarom is dit ding zo ingewikkeld?" :-S

@DungBeatle: gaat het je om het überhaupt kunnen sturen van midi, of zoek je een iets vriendelijkere interface voor de bakken CC data die je outboard synths kunnen ontvangen / versturen?

@Fourier: dank je!

@nonklist: Alhoewel al mijn gear via MIDI verbonden is, ben ik totaal geen MIDI guru, dus CC gebruiken heb ik nog nooit echt gedaan.

Mijn doelstelling vloeit uit de volgende setup details: ik bezit Logic Pro, en heb Arturia's Collection.. maar beide gebruik ik zelden want ik ben veel liever hands-on-hardware. Daarom dacht ik dat die Akai Advance voor mij een mogelijkheid zou zijn om de Arturia plug-ins eindelijk eens te gaan gebruiken. Maar nog een stap verder: indien ik ook mijn rack synths als plug-ins kan definieeren in Logic Pro, dan kan ik die ook via die Advance aanspreken..

Ik zal gewoon die Akai Advance kopen, en zien hoe ver men hun kern idee kan benutten.

Qua CC gedoe zie ik in de Advance het groot voordeel dat Akai al voor al die plug-ins zelf de CC mappings gedefinieerd hebben.. dus filter cutoff, resonance bvb.. krijg je zo "out of the box".. zonder ooit een CC mapping zelf te moeten gaan programmeren. ;-)

Thx.

Mininova/ultranova hebben ook een vst venster vanwaaruit je de synth kunt programmeren

@ dungbeatle,

Ik zou nog even wachten met de advance als je V collection 5 gebruikt.
Ik heb deze ook gekocht met de Arturia bediening in gedachten.
Nu is het zo dat Arturia 4 wel helemaal ondersteunt word maar 5 dus helemaal niet.
Iets om rekening mee te houden...

Ik gebruik mijn Moog Sub 37 en DSI Tetra als vst-plugins, werkt perfect. Geen zoeken meer naar presets die overschreven kunnen worden, je slaat je preset gewoon in je project op.

Back