GRUIS: La fréquence morte (industrial/noise/idm) - zaterdag 1 november

GRUIS

Stamgast
Zaterdag 1 november - GRUIS: La fréquence morte

ACU’s twee maandelijkse dark underground avond GRUIS staat deze keer in het teken van de genres industrial / noise / (dark) electro en idm.
Het wordt dus een dansavond met voornamelijk harde en donkere electronische muziek.
Bands die hierbij horen zijn ondere andere: Haus Arafna, Wumpscut, Converter, Synapscape, Leaetherstrip, Autechre, Velvet Acid Christ, Throbbing Gristle, Skinny Puppy, Gridlock, Test Dept., Front Line Assembly, PAL en Laibach.
Plaatjesdraaiers: Maarten, Hans D. en M.
Voor meer info, oude playlists en verzoekjes zie www.acu.nl/gruis
Aanvang: 23:00 uur

Plaatjesdraaiers: Maarten, Hans D. en M.
Plaats: ACU, voorstraat 71, Utrecht
Prijs: 2,50 Euro
Tijd:23:00-04:00 uur.
Info:www.acu.nl/gruis

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
gaat er nog iemand dit weekend naar Converter in A'dam?

Juh, ben geweest! Vaag, bizar, duister! Goed vermaakt dus. Was samen met mn maten alleen wel een beetje de vreemde eend in de bijt. Allemaal Gothics en 3 hardcore liefhebbers! Hehehehe. Oh ja, later ook 3 negers met gangsta uiterlijk die dik los gingen. Vet dus!

Locatie is meesterlijk daar! Real Raw Underground...8)

real underground? Je maakt eengrap!

12,50 entree noem ik geen underground hoor -
aan de andere kant - aan converter hangt ook een prijskaartje natuurlijk
Gebrek aan ventilatie in die bunker is echt nekkend

Ik moest bij na janken van het lachen toen in het setup van Converter zag:

Roland 909!!!
sjezus -en dat voor zo'n getalenteerde gast

wat MOET hij nou in godsnaam met zo'n ding? V-link? D-beam? Psytrance presets verkrachten??

was voor de eerste keer idat ik een 909 of 505 of iets dergelijks ook echt op het podium heb gezien

Roland 909!!!

wat MOET hij nou in godsnaam met zo'n ding? V-link? D-beam? Psytrance presets verkrachten??

was voor de eerste keer idat ik een 909 of 505 of iets dergelijks ook echt op het podium heb gezien

Maareh ben ff nieuwsgierig.. Hoe vond je het? :-)
Ben trouwens blij dat je snapt waarom die entreeprijs zoveel was. Mensen willen het vaak niet snappen.. en denken dat ze iedereen maar gratis optreed.

Btw zijn er meer mensen van hier naar ons toe gekomen?

Roland 909!!!

Ik weet niet of je je bewust bent dat er 256 mb aan samples in de 909 passen?

Hij zal dus een liveset hebben van 256 mb aan voorberkte phrases en samples wat hij lekker filtert en arrangeert op het podium. De mc909 zal niet als (voornaamste) klankbron hebben gediend bij het componeren van zijn tracks.Tis mijn ervaring dat in de industrialscene de artiesten voor zekerheid op een podium gaan en minder voor het echte live element. Zo was ik op maschinenfest waar 3 dagen enkel livesets waren. Op deze 3 dagen is meer dan 70% van de livesets met abletonlive of een harddiskrecorder met een enkel samplertje eraan gesynced gedaan. Het maakt de muziek zeker niet minder maar het live element is ver te zoekenr. 75% van de muziek is dus axact hetzelfde als wat je op cd kan horen van de desbetreffende artiesten

Ik was zelf een van de DJs die avond, en ik heb het optreden van Converter van achter het podium gezien. Hij voerde volgens mij niet echt veel uit. Wat gerommel met effectjes, en wat op knopjes drukken. Iszoloscope was wat dat betreft wat drukker bezig. Maar goed, verder was het wel weer dikke pret, dat gebeuk de hele avond.

Die drie hardcore gasten heb ik inderdaad zien lopen. Die vielen inderdaad een beetje uit de toon, tussen de cybergoths en de noizeheadz. :)

Roland 909!!!

Kerel lees!! De locatie was underground! En ach voor die paar knaken draai ik me hand niet om hoor.

Misschien bepaalde mensen die vaak op dit soort feest te vinden zijn wel....

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Die drie hardcore gasten heb ik inderdaad zien lopen. Die vielen inderdaad een beetje uit de toon, tussen de cybergoths en de noizeheadz. :)

Hehe, ja is wel ff schrikken he zo'n "gabber"! :D

Back