Dreadbox Murmux V2

Dreadbox komt met de opvolger van de Murmux.

De Murmux V2 is een semi modulaire synth waarvan er slechts 50 gemaakt zullen worden. Je kan vanaf vandaag een pre order plaatsen bij een Dreadbox dealer.

murmux2-top.png

Specs:

Full Analog Paraphonic Synthesizer

Extremely Limited Edition to 50 pieces.

Hand-soldered, Handcrafted , Through Hole Components

Handmade piece-of-art Wooden Enclosure (by Black Science)

Designed for aggressive sounds but not limited to these.

50x eurorack patchpoints for an ultimate modular experience

3x standard VCOs + 1x Sub Oscillator

1x hyper VCO (consisted of 6 sawtooth vcos)

White Noise Generator

The classic 4-pole Murmux VCF improved with 1V/oct tracking.

High Pass and Low Pass or Notch function

3x Envelope Generators (2x ADSR and 1x AD)

3x LFOs (one of which is voltage controlled)

2x VCA (one patchable)

OTA Drive circuit

Hybrid Voltage Controlled Delay

Sample and Hold circuit

2x Passive Attenuators

2x 2 in 1 or 1x 4 in 1 Mixer

Audio Inputs and Outputs in various stages

Includes a Special 5-Year Warranty (excluding the enclosure and panel)

Prijs: 1499 euro

http://www.dreadbox-fx.com/murmux-v2-limited-edition/

Ik ben zelf wel weg van die erebus...
Als dit net zo indrukwekkend klnkt is het voor 1500 euro een mooie deal voor een apparaat waar er maar 50 van zijn.

Op zich niet veel, behalve voor de bouwer dat het hem meer kost om te bouwen.

Ik moet zeggen dat ik ook zeer tevreden ben over mijn Erebus en zeker in combinatie met de Hades.
Mocht ik de centen hebben zou deze Murmux mij zeker interesseren.
Dat er maar 50 zijn is dan ook jammer (en dit zou nu ook niet het punt zijn om deze te kopen) ...
Maar blijkbaar zijn ze al de deur uit dus aankoopprobleem opgelost! :engel:

Iets zegt me dat er nog wel een serie van vijftig gemaakt gaat worden. :D

Dit snap ik dus niet. Wat is de meereaarde van dat er maar 50 van zijn?

Wat is de meerwaarde van een Rembrandt dat er maar 1 van is ?

Nou ja anyway, ik denk dat het in deze wereld van massaproductiebagger iets moois is om iets unieks te hebben, en als je weet dat er van een bepaald ding maar heel weinig op deze planeet zijn fascineert dat. Niet iedereen wellicht, maar dat is nooit het geval natuurlijk.

Waarom betalen mensen een ton voor een vaas ? omdat er bijv. nog maar 3 van op de planeet zijn.
Als je dat niet ziet is prima, maar er zijn nu eenmaal mensen die wel onder de indruk zijn van zeldzame dingen.

Als instrument is het gegeven dat het zeldzaam is natuurlijk helemaal niets waard.
Maar dat geldt ook voor bv. een ensoniq fizmo, die veel duurder zijn dan wanneer er 200.000 van waren verkocht.
Dat zeldzame dingen duur zijn komt omdat er mensen zijn die waarde hechten aan iets unieks denk ik.

Het verschil is dat hoer een marketing overweging is gemaakt en Rembrandt onmogelijk twee keer exact hetzelfde schilderij kon maken. Een schilderij is in essentie al zeldzamer dan een productie object, ongeacht de schilder.

Dat maakt voor sommige mensen geen verschil, gezien het feit dat nog steeds heel veel zeldzame dingen een zeer hoge prijs hebben.
Maar laten we over mijn voorbeeld heen stappen en het weer over de synth hebben :)
Hopende je hiermee uit te lokken je 5000e post te doen verblijf ik,

Hoogachtend, Man-T ;)

Dat het voor sommige mensen geen verschil maakt is natuurlijk logisch. Feit blijft dat het een gek idee is om van een potentieel dikke synth maar 50 stuks te maken ;). In die zin is er geen meerwaarde. Hij had ook de eerste run limited kunnen maken en zwart, en daarna met een pimpelpaarze komen die in grotere oplage geproduceerd wordt (wat nog steeds mogelijk is natuurlijk). Dan voelen 50 mensen zich uniek, en een grotere groep is ook blij, plus de producent heeft meer knaken.

Er zal echter vast een marketing idee achterzitten die we wellicht nog niet zien. Tot die tijd valt er weinig te zeggen over deze synth, want er zijn er maar 50 van.

:P

ik heb ander synths uit zijn collectie geluisterd vond zelf het niet uniek of dik of zo. 1500 te veel eerder 600 euro.

volgens mij zeg hij op de pagina dat hij niet meer geld heeft om te investeren in grotere hoeveelheden omdat hij nog andere projecten heeft lopen. geld gebrek dus.

ik denk dat ik eerder 3 ms-20s zou willen.

Dat maakt voor sommige mensen geen verschil, gezien het feit dat nog steeds heel veel zeldzame dingen een zeer hoge prijs hebben.
Maar laten we over mijn voorbeeld heen stappen en het weer over de synth hebben :)
Hopende je hiermee uit te lokken je 5000e post te doen verblijf ik,

Hoogachtend, Man-T ;)

Oh wauw, goed gezien!
laat ik dan meteen van de gelegenheid gebruik maken door te zeggen dat ik het verder helemaal niet erg vind dat ze er maar zo weinig van maken.
Tot nu toe vind ik de Dreadbox spullen erg mooi klinken en heb dan ook goede verwachtingen voor deze.

Dit is op hun FB pagina gepost.

// ANNOUNCEMENT regarding the limited edition of the Murmux \\

Dear friends/ fans/ customers,
We are thrilled to announce that all 50 Black Murmux synthesizers are already sold and shared to our distributors/dealers. We didn't expect this demand and we didn't even manage to make a demo video, as we spent the whole weekend answering e-mails and trying to organize the orders.
For those who still want to acquire one, note that lots of these units were provided to our distributors/dealers. I’d suggest you to contact directly the following distributors/stores so as to have a chance to grab one

Germany: Sonic Sales
USA: eric@blackmarketmodular.com
UK: Nova Distribution
Sweden: 4211 | The meaning of life – one louder
Canada: TechnoSynth – Instruments de musique électronique
Russia: mmag.ru - музыкальные магазины и сообщество

We were bombed with e-mails from people around the world that wanted to preorder this synthesizer, and we feel the need to apologize for producing only 50 units. We would like to explain that this was no marketing trick, but our limited budget and the heavy taxes in country. Please also consider that we are a tiny company, consisted of only 5 people and a dog, plus that we have already several other projects running at the same time

Thanks everyone for your support and love
Dreadbox Team

Heb anderhalf jaar gezocht naar een tweedehandse murmux 1. Nu heb ik vorige week te horen gekregen dat ik een van de gelukkigen ben die de murmux V2 in pre order heeft! :)

Blij als een kind is een understatement.

Ik zal hier posten zodra hij binnen is. De liefhebber kan best eens langskomen voor een Murmux V2 sessie.

Dat begrijp ik zeg, maar welverdiend als ik het zo lees... je wachten zal worden beloond :)

enne als de sessie niet te ver is, neem ik dan mijn System Primary mee...

Back