Sadà/Exposadà (Vink) & Gloomer - Moving The Soul

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
Ik ga Vink (Arjan) vragen om de technische details hier te bespreken.
Maar we hebben dus een nieuw nummer gemaakt.
Laat maar eens horen wat jullie vinden van het filmpje en de muziek.

:P

of

Alvast bedankt en veel luisterplezier.

Vink & Gloom

als eerste heeft gloomer de basis gelegd, drumtrack en wat geluiden uit de omnisphere 2.

we werkten met stems, laag voor laag.

ik bracht daarna twee lagen aan, stems; FM8 (program&play), mini V2 (program&play), die gloomer weer in de mix zette.

de track was op dat moment veel korter, gloomer heeft de track langer gemaakt en uitgebreid, tot de huidige lengte. de stems die ik had aangeleverd, heeft hij meerdere malen geplaatst, en herhaald, dus..

de volgende stems waren 2 gitaar stems, tweemaal guitar rig, ieder een 'custom build' rack... deze zijn door gloomer weer op weergaloze wijze in de mix gezet. hij heeft zelf ook nog effekten en gitaargeluiden toegevoegd, het nummer aangescherpt.

de basis klaar. nu de zang.

de zang was in 1 track gemaakt, behalve de intro zang, die is op de wens van gloomer er bij gekomen.

de tekst is van "mij", maar wel gebaseerd op ideeën van gloomer, die ik in mijn eigen stijl kon brengen.

een perfekte samenwerking. geheel digitaal. en met verschillende DAW's... vandaar de stems.. vanzelfsprekend...

en een zeer plezierige samenwerking!

vink & gloom.

[mijn ekskuses als dit als een 'bump' wordt gezien, de edit knop is verdwenen...]

ik wilde dit nog toevoegen en korrigeren;

de zang is in éen take opgenomen. (niet in 1 track gemaakt...]. RC 24 reverb, api 5500a, en de cubase compressor geven de stem net dat ekstra, en legt het lekker in de track. soms word je iets in de schoot geworpen..

gloomer, jan, kwam met het idee om samen te werken. zijn 'basistrack' was gelijk recht in de roos.

een kombinatie van 2 stijlen, al overlappen onze stijlen enigszins, zeker op het gebied van het gevoel en de sfeer

dus, dank jan, dat ik je dit voorstelde. het was een uitdaging voor mij, met weinig ervaring, en een werkwijze, die elke producent tegen het plafond werkt..

en het kontakt, was ook gelijk vloeiend, alles mooi samengeweven; persoonlik kontakt en muzikaal kontakt.

Laatst gewijzigd:
Gaaf zeg, zo'n samenwerking. En dan tussen twee gasten met echt wel een verschillende muzikale signatuur. Lijkt mij ook lastig tegelijk. Niet alleen vanwege de muzikale voorkeuren, maar ook vanwege de technische. Ik denk dat best flexibel moet zijn om dit tot een goed eind te brengen.

Het resultaat klinkt alsof het uit de meest duistere grochten des forums is getrokken. Hoewel ik er niet bij hoor, denk ik wel dat er een hele groep luisteraars is die hiervan volledig uit hun dak gaan.

Gaaf zeg, zo'n samenwerking. En dan tussen twee gasten met echt wel een verschillende muzikale signatuur. Lijkt mij ook lastig tegelijk. Niet alleen vanwege de muzikale voorkeuren, maar ook vanwege de technische. Ik denk dat best flexibel moet zijn om dit tot een goed eind te brengen.

Het resultaat klinkt alsof het uit de meest duistere grochten des forums is getrokken. Hoewel ik er niet bij hoor, denk ik wel dat er een hele groep luisteraars is die hiervan volledig uit hun dak gaan.

Hey dokter, bedankt voor deze heerlijke feedback. Het was inderdaad een superleuke samenwerking, zo zie je maar dat je niet dezelfde DAW's nodig hebt om samen te werken.

"uit de meest duistere grochten des forums getrokken", waauw amazing !!

Thanks man ! :)

:okdan:

Mooi gemaakt samen. Lekker duister nummer :okdan:

Hey DigitalArt, hartstikke bedankt voor te luisteren en de mooie feedback. Meer moet dat niet zijn. Blij dat je't leuk vond. 8)

Gloomer, heb bewust na de track te beluisteren de andere commentaren niet gelezen om met niet te laten beinvloeden. Dit stijltje (of sfeertje) ben ik gewend van men ouders (Front 242, neon judgement, DAF ...). de texture pad sound in het begin mocht iets meer snijden (hoe leg ik dat uit), maar vooral de kick had ik toch van verwacht iets meer low end te hebben. Voor de rest hebk geen opmerking wat wil zeggen, ik stoor me aan niets en vind het dus prima.
Kon er op het einde geen sneller of harder stuk in? Ik krijg een gesaffelstein drang op het einde :D give me chaos!

*smeert zwarte nagellak op z'n nagels en veegt z'n zwarte eyeliner uit*

Dat blijft leuk. Dat je (onbepaald voornaamwoord) tracks luistert op dit forum, die je normaal gesprokn niet wilt luisteren (smaak). Enige nadeel is dat ik moet oppassen dat ik vandaag (met grafstem uiteraard) niet willekeurig tegen mensen op straat, in trein, op werk ga zeggen:"Attack, heals your power!!!"

Puik werk!

Gloomer, heb bewust na de track te beluisteren de andere commentaren niet gelezen om met niet te laten beinvloeden. Dit stijltje (of sfeertje) ben ik gewend van men ouders (Front 242, neon judgement, DAF ...). de texture pad sound in het begin mocht iets meer snijden (hoe leg ik dat uit), maar vooral de kick had ik toch van verwacht iets meer low end te hebben. Voor de rest hebk geen opmerking wat wil zeggen, ik stoor me aan niets en vind het dus prima.
Kon er op het einde geen sneller of harder stuk in? Ik krijg een gesaffelstein drang op het einde :D give me chaos!

Hey ben_jamin !! Leuk van je man, heel erg bedankt :)

De kick wou ik laten lijken op een tom, daarmee dat gebrek aan low end..
Pad nog meer snijden ? Maakt het niet leuk om te luisteren, denk ik..
Een harder stuk ? Haha, wij wouden het tempo beiden niet te hoog..
Enne, Gloom maakt al chaotische dingen genoeg.. Er is trouwens een ambient plaat in de maak..
Eerst wouden we een radio versie maken, maar het bleek langer uit te draaien..
We krijgen heel erg positieve reakties op deze plaat overal, geweldig.

Dank jullie allen. :okdan:

Dat blijft leuk. Dat je (onbepaald voornaamwoord) tracks luistert op dit forum, die je normaal gesprokn niet wilt luisteren (smaak). Enige nadeel is dat ik moet oppassen dat ik vandaag (met grafstem uiteraard) niet willekeurig tegen mensen op straat, in trein, op werk ga zeggen:"Attack, heals your power!!!"

Puik werk!

Puike feedback man, van harte bedankt hiervoor..
Ja, eyeliner uitvegen heb ik ook nog gedaan.. op school ;)

"An attack, heals your powerrrrrr!!!" Haha, ik zie je al bezig *D

:D

dank ben_jamin! de pad snijdt voor mijn gevoel al meer dan voldoende. het sfeertje dat je opsomt, is zeker de sfeer van deze track.

verder sluit ik me gloomer's opmerkingen aan. nogmaals dank!

Puik werk!

haha! heerlik wat t je doet. en evenals gloomer, liep ik vroeger, in zwarte kleding, met zwarte eyeliner rond, én zwart geverfd haar, en bleef zoveel als mogelik uit de zon... de bijwerkingen zijn nog immer te horen... en ook lekker dat je buiten je smaak kunt treden... en het binnenlaat... we lezen het wel in de krant: "an attack heals your power"....

"puik werk", heerlik om ook dat te horen. dank!

Cool, dit bevalt me wel. lekker apart, en veel vocal freakiness.
Deed me meteen een beetje denken aan bv Snog. Of anders NIN ergens ver weg. In ieder geval wat meer industrial gerelateerd. :okdan:

Deed me meteen een beetje denken aan bv Snog. Of anders NIN ergens ver weg. In ieder geval wat meer industrial gerelateerd. :okdan:

Freakiness, Industrial.. NIN.. mooie feedback hoor, wij zijn er ook trots op. Eén van mijn beste platen, me dunkt.

Thanks Arv !

En nu hou ik een tijdje mijn mond.

Bedankt voor al de reakties op al mijn platen, de afgelopen weken !!! :halleluja

dank, arv! industrial is zeker een invloed... vocal feakiness, that's the spirit! dat hoor ik graag. cool dat de hele track je bevalt. gloomer en ik, blijven er zelf ook "blij" van.

Back