LIVESET ELEKTRON MACHINES

ben_jamin

DISTANZ - ELEKTRON FANBOY
Members,

overlaatst heb ik hier een ELEKTRON remake geplaatst van Bodzin zijn Kerosine track. Jullie waren benieuwd naar wat eigen werk op de elektrons en dit is er nu in de vorm van een 50 minuten durende liveset met 7 tracks. Gefilmd trouwens zodat je toch beetje ziet wat er gebeurd.

Let wel: dit was een try out, de volgende maand ga ik spenderen aan het finetunen van de tracks (meer variatie), nog enkele tracks toevoegen, betere algemene sound en meer repeteren zodanig dat de tracks ook geen 8 minuten spelen maar 5 a 6 minuten. Vanaf dan (oktober) ben ik ook beschikbaar om live te komen spelen.

Bedankt voor jullie luistertijd!

Betere kwaliteit maar zonder beeld:
https://soundcloud.com/distanzmusic/distanz-elektron-liveset

voeg "Distanz Music" gerust toe op FB, SC, ...

Last edited by a moderator:
Zeer zeer fijn! Heb er net de afwas op staan doen en de ramen op staan lappen, vergat bijna dat 't op stond tot het afgelopen was. Mooi clear, en voor zo'n lange track eigenlijk verbazend veel afwisseling. Nice!

Mooi hoor!

Ik zie geen octatrack maar wel twee rytms klopt dat?
Ik hoor samples, hoe speel je dat klaar?

@musicheaven: de rytm heeft sample slots ;)
@SB-SIX, klopt ook, ik blijf soms wat problemen hebben om een goeie kick uit de rytm te krijgen. Soms wordt het opgelost door een sample te gebruiken

Ik zie deze net ook langs komen op de Elektron Facebook pagina dus allereerst gefeliciteerd ;) Elektron zit zeker ook stiekem op SF mee te lezen?

Ben erg onder de indruk van je set man! Top en lekkere minimal techno. Zou wat mij betreft zo op de radio kunnen voor de late zaterdagavond. Het komt aan het begin (eerste 10 minuten) wat te langzaam op gang voor mij, maar vind de set daarna echt cool.. die track die rond de 36:00 begint is ernstig vet! Heb je de vocalen zelf ingezongen met een of ander vaag pitch effect?

Anyway, keep up the good work! Je hebt er in ieder geval een Youtube abonnee bij :okdan:

Ow elektron pagina ik had het zelf nog niet door zalig! Top. Euhm minuut 36 is een rmx van Alt J hunger of the pine ;) en dat langzaam op gang komen volledig terecht, ik was nerveus en wou niets verkeerd doen

Ben nu thuis aan het werk, waar het inmiddels 35 graden is. Ik heb een deadline voor morgen om een presentatie af te hebben. Ik heb ervoor gekozen om dit in de vorm van een animatie/film te doen inclusief eigen muziek. Grote druk hier op de ketel. Ik moet nu als een gek de tekst voor de voice over schrijven. Ik geef mijzelf daar de tijd voor zolang als jouw liveset duurt. Ow wee als het mij niet lukt *balt vuist omhoog* en hulde als het wel lukt *doet vreugdedansje*. Met een uur ben ik terug....

Uhm. Ja. Enzo. M'n tekst nog niet af, wel flink op weg.
Om eerlijk te zijn heb ik weinig met minimal. Waarom? Omdat er minimaal op de dansvloer dan wordt bewogen. En dat is jammer, want dansmuziek is dansmuziek. Sommige minimal is heel geschikt om lekker naar te luisteren, dat vind ik soms dan ook wel tof. Maar alleen als het zo verschrikkelijk goed en retestrak geproduceerd is, met heel veel handmatige micro-edits, gepunaisepuntpoets op één specifieke waarde in het frequentiespectrum, dat het echt een soort onzichtbare virtuele werkelijkheid is geworden. Stiekem had ik daar op gehoopt, want zoiets is echt perfect voor een zogenaamde "hyperfocus" en erg prettig als je veel, lang, diep moet nadenken. De potentie is er wel (zeker). Misschien wat luistertips: Robert Babicz, Mathew Jonson

Maar misschien is het ook gewoon tijd voor een ijsje. Heb jij er één voor mij? Liefst een waterijsje. (Vast wel, anders ben jij wel heeeeeeeel misleidend bezig, Jamin :D)

Ik was wel een beetje aan het skippen en aan het lezen op inet maar dat stukje met die vocals over minimun security bla die bla is erg lekker :)

electronische muziek hoeft niet per se dansmuziek te zijn, die tijd zijn we al lang voorbij :D is wel iets dat ik vaker hoor, mijn vrienden houden ook van groovy, funky, house , techhouse omdat dat rolt en swingt, wel ... daar heb ik niets mee, ik hou van statische ruwe kick clap toestanden :p Omdat ik door mijn ouders van die new wave, new beat, electro shit in de paplepel heb meegekregen ;) en daar is niets mis mee, het werkt wel iets minder goed in de club. Das waar.

Dat electronische muziek niet persé dansbaar hoeft te zijn, ben ik met je eens. Opa hier kende al electronische muziek, door zijn vader, voordat überhaupt ergens in 1986 "Techno" ontstond. Omdat jezelf schreef "ben ik ook beschikbaar om live te komen spelen", ging ik er vanuit dat je een club//feest bedoelde. Mijn persoonlijke mening/smaak is, in dat geval, dat het wat mij betreft veel meer mag "rossen". Maar wellicht dat jouw definitie van feest anders is dan van mij.

Als je bedoelde dat je "beschikbaar bent om live te komen spelen" bij mij thuis, zou ik het waarderen als je de suggesties die ik deed over minimal, overneemt. Uiteraad sta ik je dan toe om door m'n vinylcollectie te struinen (om te luisteren, niet om mee te nemen ;)). Daar staat meer dan voldoende dansbare en minder dansbare electronische muziek (de meest uiteenlopende subgenres) tussen.

:hallelujaMaar oprechte excuses voor het feit dat ik je hele set heb uitgeluisterd, de moeite heb genomen om (oprecht) commentaar te geven en daarna de moeite neem om het verschil tussen "tomato & tomato" uit te leggen. Ik zal het niet meer doen.:halleluja

"Foei M01C"
"rapapa...rapapa...rapapa"
*slaat zichzelf hard op hoofd* x 3

FF wat minimal luisteren. Jammer van de laptops...

Robert Babicz is wel king :p
Nee, die is echt vet!

En bijzonder sympathiek en bescheiden. Als mens ook een voorbeeld. Behalve zijn gewicht. Mijn logeerbed is een lat armer, ik een anekdote rijker.

Zijn persoonlijke tip voor een goede mix:
Maak 4 bussen.
1 voor de bass
1 voor de melodie
1 voor de percussie
en 1 voor de FX

Tot zover mijn bijdrage aan deze thread. Fijne avond nog!

ìk heb me vroeger nog suf gekeken op zijn filmkes in zijn studio, met die speciale analog spring reverb enzo. I like, ik kan je wel met 100% zekerheid meedelen dat ik graag statische muziek hoor en dat ik altijd op de eerste rij dans! Sommige vragen zich af wat ik pak maar ik doe het gewoon op gevoel (en alcohol 8~). Muziek moet niet grooven om op te dansen. Het helpt maar het hangt toch volledig van je eigen smaak af, daarom volg ik uw stelling in feite niet. Electro zoals the hacker, gesaffelstein of boys noize is ook statisch, zonder miniscule biepjes en clickjes en toch dikke feest. Dat mijn set niet zo verfijnd is als extrawelt of babicz mnml is te begrijpen aangezien dit live gebeuren toch beperkt blijft en die gasten 1000X beter zijn. Ik zeg maar, ik ben lang niet de enige die met zon muziek mensen aan het dansen krijgt. Daarom vond ik het een beetje een scheve opmerking, sorry dat ik dit zo zeg. Ik ga mijn gevoel en genre niet aanpassen om dat mensen willen dansen, als ze het echt graag horen doen ze dat toch sowieso ;)

Peace and love, best dat we allemaal niet graag hetzelfde horen

Back