LIVESET ELEKTRON MACHINES

Over smaak valt niet te twisten. En ik mag graag shortcircuitrobomoves maken op bijv. The Hacker. Maar misschien had ik mij in eerste instantie anders moeten uitdrukken.

Opnieuw dan: "Over het algemeen genomen [mening]vind ik[/mening]minimalfeestjes een tamme bedoening. En ik denk, maar heb er geen onderzoek naar gedaan dus durf die conclusie niet met 100% zekerheid te trekken, dat dat komt door de muziek."

Wat betreft jouw opmerking over verfijning en scheve opmerking...volgens mij heb ik toch echt geschreven: "De potentie is er wel (zeker). " Bovendien schrijf je zelf: "de volgende maand ga ik spenderen aan het finetunen van de tracks (meer variatie), nog enkele tracks toevoegen, betere algemene sound en meer repeteren".

Teleurstelling mijnerzijds. Dat betekent dat mijn verwachting te hoog was (of in ieder geval verkeerd). Daar kan jij niks aan doen. De verwachting die ik bij mij liet opwekken, kwam door de gear plus jouw ambitie om live te gaan. Ik denk dan (verwachting hè) dat iemand onderscheidend wil zijn. Maar daar heb ik mij in vergist, want "ik ben lang niet de enige die met zon muziek mensen aan het dansen krijgt" en "als ze het echt graag horen doen ze dat toch sowieso". Over dat laatste kan ik zeggen, als ik voor mijzelf spreek, dat ik de set hier dan na 5 minuten had uitgezet. Dat heb ik niet gedaan omdat jij eerder schreef: "Ik maak er ook eens werk van om andere tracks hier op het forum te beluisteren / beoordelen.". En ik vond dat je daar een goed punt had. Dat vond/vind ik in de rest van dit draadje niet. Maar ook dat is slechts een mening. Als de wijze waarop ik mijn mening ventileer (wat een hitte :D) niet gewaardeerd wordt, verneem ik dat graag. In jouw geval wordt het mij even niet duidelijk of het aan mijn wijze ligt, dat kan uiteraard liggen aan mijn begrijpend lezen vaardigheden, of aan mijn mening. Als dat laatste het geval was/is...
Nogmaals mijn nederige excuses, ik wist niet dat ik alleen mocht reageren als ik een diehard fanboy van je was. (Dit was cynisch). Ik wil je graag succes wensen met je verdere voorbereidingen en het groeien (niet letterlijk) als artiest. (Dit was niet cynisch).

Owja en sorry dat ik in de vorige post niet heb geschreven: "Tot zover mijn bijdrage van VANDAAG aan deze thread". En ook nog sorry dat ik besta. Vooral dat natuurlijk :( (zwaar sarcastisch en zelfspot, veeeel zelfspot).:stupid

*gaat verder met z'n werk*

Er zijn toch ook heel wat minimal feestjes waar je een hele avond hetzelfde hoort, 0,0 melodie, 0 emotie, daar blijf ik ook van weg. Trouwens het is niet mijn bedoeling op per se mnml te maken maar gewoon hetgeen die in me op komt en goed aanvoelt.

Ik ga wel proberen te stoppen met discussieren (maar het is sterker dan mezelf) want we zijn van een mug een olifant aan het maken.
Dat het nog beter en interessanter moet ben ik volledig mee akkoord, die rekening had ik voor mezelf ook al gemaakt en mag jij gerust ook maken, er komt sneller variatie, en de tracks moeten professioneler worden. Maar meer swingen zullen ze nooit doen! 8o Je hoeft helemaal geen fanboy te zijn, dat is het laatste wat ik verlang, dat er zoveel mogelijk fanboys zijn, anders maak ik wel EDM (ook statische muziek trouwens :beard:).

Leuke live set. Iets minder vaak Black Mesa Facility herhalen? Wel een coole sample voor één keer maar ging me vervelen.

Qua dansbaarheid is dit wel OK lijkt me, het is niet van die nietszeggende alles klinkt het zelfde :Z "klik plop prrrrt fffffffffffffffffffffffffffffffFFFFFFFFFfffff.............klik, klik, klik" :z onzin waar je vroeger mee doodgegooid werd onder het kopje minimal.

Moet wel zeggen dat ik het redelijk snel uitgezet hebt tijdens het luisteren......begin was nice, daarna was het audiotechnisch gezien niet iets wat mij weerhield van het indrukken van de stop knop.

Ik heb met deze liveset de XO extrema outdoor be live contest gewonnen! Gewoon efkes vermelden :D
Wat wil zeggen dat ik dit jaar op XO BE sta op het Ants podium (van oa maya jane coles)

Anyway, set is ondertussen al heel wat veranderd, beter mixdown, nieuwere tracks...
maar een recentere versie is er nog NIET opgenomen. Misschien voor deze zomer ;) Kan dus niets laten horen.

wel kan je me volgen op:

https://www.facebook.com/Distanz.music

daar komen af en toe "teaserkes" van in de studio

Goed bezig.

Bij een festival als extrema hoef je iniedergeval niet druk te maken dat je volume niet hard genoeg is :P

Grote boxen en een goeie geluidstech :)

toffe set voor zo ver ik tot nu toe erdoorheen geskipped ben, deze ga ik later even in zn geheel opzetten
mooie gepolijste sound voor een live set, dit valt me telkens weer op bij die elektron bakken. zal ook wel wat met de ingebouwde effecten van doen hebben denk ik? alles past ook goed bij elkaar

gewoon meteen beschikbaar zijn om live te spelen. micro finetunings vallen in het niet bij de gemiddelde live setting. dit gaat live echt wel goed klinken hoor ;)

Dankje voor de reacties! Mijn mixer is tevens een 8in8out interface waardoor ik elke elktron back apart kan processen. Er hangt nu wel een laptop aan maar mijn DAW is niet gesynct. Moet zelf niet op play duwen. Wat compressie en eq...

Opnieuw dan: "Over het algemeen genomen [mening]vind ik[/mening]minimalfeestjes een tamme bedoening. En ik denk, maar heb er geen onderzoek naar gedaan dus durf die conclusie niet met 100% zekerheid te trekken, dat dat komt door de muziek."
*

true story, slappe hap

Back