Opzoek naar een reparateur voor Elektronika EM-25

Vijay

Nieuwkomer
Hallo!

Een klein maandje geleden heb ik op marktplaats.nl een Elektronika EM-25 synthesizer/orgel gekocht. Helaas gaat hij opeens niet meer aan, erg jammer maar hopelijk wel te repareren.

Kent er iemand toevallig een reparateur die ervaring heeft met het repareren van Russische synthesizers?

Vr. Grt. Vijay Weemhoff

Het feit dat hij "opeens niet meer aan gaat" is wel hoopgevend, dat klinkt als een defect in de voeding en Russische volts zijn gelukkig nog altijd te vervangen door Westerse. :)

Verder kan ik jen iet helpen, veel succes ermee!

Dank Nicolas! Ben zelf altijd erg huiverig met het openschroeven van elektronica, omdat ik het meestal voorgoed verniel dan. Maar hopelijk is er een vriend die er samen naar wilt kijken. Anders in de reperateurdraad kijken dan, thanks Exo!

Elektronika em-25

Elektronika em-25

Hoi Vijay,

Is je EM-25 reeds gemaakt ?

Ik heb er onlangs een defect uit Oekraine laten komen. Eerst 30jaar rook lucht eruit poesten. Was zoeken in het Russisch ;-) maar met het alfabet erbij kwam ik er wel uit.

Gelukkig paar elco's zwaar van hun waarde af van het keyboard, attack/decay deed het niet. Soldeerbout op de soldeerpunten en dat was het. ADSR van synth sectie deed het niet. Gegokt op een IC, met moeite gevonden en dat was het probleem.

Alles werkt weer behalve de glide functie maar of het nou echt een glide functie is ? (met interval potmeter)

Hij schijnt cv/gate te hebben, weet ook welke 2 din aansluitingen het zijn maar dat wordt nog zoeken.

Wellicht doet die van jouw het weer en ben je met cv/gate bezig geweest ?

Toffe bak, instant zweef jaren 70 en met cliche smallstone en BBD erop, eindeloos, alle 3 de sounds te combineren EN de synth sectie apparte uitgang.

Als er nou echt een cv/gate op zit dan is het waanzinnig natuurlijk, dag Solina.

Grts Aart

Hi Aart,

Sorry, ik lees je bericht nu pas.
Mijn Elektronika is inmiddels weer gemaakt, het bleek inderdaad een defect in de voeding dat gelukkig te repareren was. Dan heeft een goede vriend voor elkaar gekregen, erg knap!

Ik vind het zelfd ook echt een toffe bak.
Helaas kan ik je niet helpen met cv/gate, ben nog niet zo diep in de specs gedoken..

Als je er inmiddels achter bent ben ik er wel erg geintresseerd in! Klinkt tof.

Back