UB40 - Kingston Town

RedTitan

wordt ooit nog eens Josti
Geniaal nummer, maar het synth geluidje wat er tussendoor zit, is ZOOOO kenmerkend dat ik het precies zo wil hebben klinken.

1) Weet iemand welke synth hier is gebruikt? Een Roland RS-09 ?

2) Hoe kan ik het geluidje zelf het beste proggen? Basis: Saw of Square? Of iets anders?

3) Heeft er iemand een krz/wav?

Re: UB40 - Kingston Town

Origineel geplaatst door RedTitan
Geniaal nummer, maar het synth geluidje wat er tussendoor zit, is ZOOOO kenmerkend dat ik het precies zo wil hebben klinken.

1) Weet iemand welke synth hier is gebruikt? Een Roland RS-09 ?

2) Hoe kan ik het geluidje zelf het beste proggen? Basis: Saw of Square? Of iets anders?

3) Heeft er iemand een krz/wav?

Ik kan je niet zeggen wat het is (je bedoelt toch dat geluid dat met wat verbeeldin op een steeldrum lijkt, he? ) ... maar een RS09 zal zeker niet zijn. Kingston Town is toch van ergens midden jaren 80 :confused: ?

Als je het wil programmeren zou ik niet tot een zaagtand of blokgolf overgaan maar eerder denken aan FM-synthese met wat LFO's op zowel de carriers als modulators ... of anders een sampler vertrekkende van die steeldrums. (ken het geluid nu wel niet zó goed).

Hoop dat je er iets mee bent ;)

:doei:

Als je een D50/D550 of een goede sampler hebt, dan heb ik dat geluidje EXACT voor je.
Zelf geprogged, weet niet meer hoe, te lang geleden :)

maar het is geen Roland RS want het nummer was later uit dan deze synth.
En veelal gebruiken ze niet echt oude synths voor geluiden op een nieuw album

En het klinkt er digitaal vind je niet?

Dit soort vragen worden vaak gesteld, ga eerst een na welke synths er op de markt waren/kwamen toen het nummer uitkwam.

Dan kun je al veel wegstrepen, tis maar een tip.

Ik bedoel dit soundje:

Attachments

• soundjeub40.mp3
    136,1 KB · Bekeken: 180
Zooooooooow, de avond is gevallen en ik heb het geluid zelf uit de Equinox getoverd. Het is een veel cleaner geluid, misschien dat met wat onder/overstuur het er meer op gaat lijken. Maar het heeft al wel die feel, en dat is voor mij het doel. Bedankt iedereen voor de tips!

Ik heb een Saw en een Sinus samen door elkaar gegooid, en daaronder een fagot achtig geluid zwaar gefilterd neer gezet voor de diepgang. De nodige delay, een UB40 echo en natuurlijk een toefje flanger op lage snelheid om het af te maken....

:z Ik kan tevreden slapen vanavond.

:stupid Heb wel nu dat deuntje in mijn hoofd :)

Attachments

• joostub40.mp3
    328,6 KB · Bekeken: 160
Ik heb pas nu het MP3-tje kunnen beluisteren ... oeps, ik zat met het verkeerde nummer in m'n hoofd :o: ... had 'Red red wine" voor. Daar komt ook zo'n akkoordje op de achtergrond voor.

Sorry ;) .

Gelukkig zijn er nog wakkere leden (lees Bambam) aanwezig op het forum :)

:doei:

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Ga je een remix maken? :)

Nou ik was afgelopen weekend in een disco in Duitsland genaamd ZAK en daar hoorde ik een soort Eurotrance versie van Kingston town voorbij komen. Uiteraard voorzien van supersaw......

Origineel geplaatst door Baseman
Nou ik was afgelopen weekend in een disco in Duitsland genaamd ZAK en daar hoorde ik een soort Eurotrance versie van Kingston town voorbij komen. Uiteraard voorzien van supersaw......

Zucht, ok zo'n remix gaat RedTitan toch niet maken hoop ik ... Echt schandalig zo'n remix, dat nummer is ubergeil om met je geliefde te dansen (lees: elkaar op zitten te geilen tijdens het dansen ;) )

:D Bedankt!

Nee, wees gerust, een remix maken was de bedoeling niet. Zit in een leuk bandje, en we zochten nog wat relaxte nummers om aan het begin van een avond (bruiloft, pers feest) te spelen. En zelf werk ik in een kroeg, en dit nummer doet het altijd meesterlijk goed bij mensen, het werkt erg positief op je humeur!:okdan:

Hoe dan ook, we gaan het origineel nadoen, en dat is nu wel haalbaar!

En voor diegene die de remix willen horen, ik heb even een stukje geknipt en geplakt. Luister en huiver ;)

(89ers - Kingston Town)

Attachments

• 89ers - kingston town_sample.mp3
    314 KB · Bekeken: 126
overigens dat geludije in die intro is dus GEEN SYNTH ! tis een soort fluit. Ik heb ze 2 jaar geleden zelf live gezien en iemand speelde op die fluit. Tis een soort rechthoekig ding. Apart ding weet de naam niet. maar goed tis dus GEEN SYNTH :) dank u...

erm... mag dit? Red Titan... of Red Tieten? 8o)

maar erm... on topic dan weer:
je geluidje is nog wat te mager, volgens mij hoor ik in het origineel er lichtelijk nog wat ringmod door (1 oct lager denk ik)

Origineel geplaatst door Slipperman
overigens dat geludije in die intro is dus GEEN SYNTH ! tis een soort fluit. Ik heb ze 2 jaar geleden zelf live gezien en iemand speelde op die fluit. Tis een soort rechthoekig ding. Apart ding weet de naam niet. maar goed tis dus GEEN SYNTH :) dank u...

Tzaldanwel een Akai EWI (electronic wind instrument) zijn jatochnietdan?
Offun Yamaha WX...
Gewoon met MIDI output dus, kan alsnog alles wezuh ;)

Akai_EWI3020_Wind_Controler.jpg

of
420104.jpg

Origineel geplaatst door Hanz
Tzaldanwel een Akai EWI (electronic wind instrument) zijn jatochnietdan?
Offun Yamaha WX...
Gewoon met MIDI output dus, kan alsnog alles wezuh ;)

Akai_EWI3020_Wind_Controler.jpg

of
420104.jpg

nee dat was het niet:) dan had ik em wel herkend ;) het was een fluit van hout en ook veeeeel dikker. naja voor het antwoord 14 en 15 december Ahoy Rotterdam ;)....

op de homegrown in holland dvd is idd de akai controller te zien al was het in 2001 toch wat anders naar mijn weten...

het valt me op dat ub40 wel heel erg akai en korg fans zijn. Korg tritons, korg X2, Akai S2800...

en de blazers sectie heeft veel delays en een soort effect wat de toon lang aan houd. (present arms)

best interresant toch wel :)

Back