[TK] Diverse analoge synths + prijsdiscussie

Origineel geplaatst door Bass
Eeeh...dus als ik mijn JP8000 wil verkopen voor 1200 Euro zal niemand er wat van zeggen ??

Ik vindt het juist goed dat er gediscussieerd (niet gezeken) kan worden over de marktprijs van bepaalde apparaten!
Dat jij dat vind moet jij helemaal zelf weten. Wij van het synthforum hebben geen zin in discussies over prijzen aangezien dit de sfeer op het forum verpest. Dit forum is niet bedoeld voor ver- of inkopen. Dit is echter een extraatje wat wij ook bieden.
Wij van het synthforum bepalen de policy, dus gelieve hier mee ophouden.

Je zou ook kunnen proberen stug door te gaan....

Origineel geplaatst door C738
tot 750$ (is ongeveer 700 euro?)

In Amerika zijn die apparaten een stuk moeilijker te krijgen en wordt er soms veel voor betaald.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Dat jij dat vind moet jij helemaal zelf weten. Wij van het synthforum hebben geen zin in discussies over prijzen aangezien dit de sfeer op het forum verpest. Dit forum is niet bedoeld voor ver- of inkopen. Dit is echter een extraatje wat wij ook bieden.
Wij van het synthforum bepalen de policy, dus gelieve hier mee ophouden.

Je zou ook kunnen proberen stug door te gaan....

Als je even verder nadenkt, zal je zien (bijvoorbeeld hier in deze thread) dat de sfeer niet verziekt wordt door prijsdiscussies. Een discussie is een goede manier van info uitwisselen, waarbij niet iedereen het met elkaar eens hoeft te zijn. de sfeer wordt verziekt door mensen, die gaan schrijven dat ze ergens doodziek van worden, terwijl er niks is om ziek van te worden, gewoon aanvullende informatie, die wat mij betreft door iedereen onderuit gehaald mag worden.
Als ik iets beweer, doe ik dat niet om iemand te zieken. Ik probeer ook altijd wat voorbeelden te geven en als iemand het niet me eens is, of gewoon geen boodschap heeft aan wat ik zeg, vind ik dat ook prima. Ik ben mijn mening kwijt en die is zeker niet heilig en iedereen mag doen wat-ie wil.
Zoals je ook hier ziet, de verkoper reageert relaxed. Geeft ook aan waarom iemand ondanks het prijsverschil liever naast de deur koopt (en die mensen zijn er ook). Enz.
Niks aande hand, totdat mensen zich gaan opwinden over niks. Daar zit een beetje het probleem.

Jeez Leo,

Zo kun je over elke euro moeilijk gaan doen, maareh als je bak kapot opgestuurd krijgt of hij bezwijkt na 10 min. wat dan?

Ga je even op de fiets naar ebay in america?

Sorry hoor,

ik zie zo veel mooie aanbiedingen in Amerika, maar als je invoerrechten douanekosten enzo erbij rekent ben je zo 25% duurder uit.

En zo ken ik er nog wel een paar.

Iemand die hem wil kopen of ruilen graag. (of niet, ik overleef het heus wel)

Maar continu pro en cons op gaan zitten noemen van een product wat in Amerika of Duitsland te koop is, daar kan ik niks mee.

Origineel geplaatst door Leo
Niks aande hand, totdat mensen zich gaan opwinden over niks. Daar zit een beetje het probleem.
Ik zie dat je tussen 12:03 en 12:08 drie posts achter elkaar typt met als strekking dat het absurde prijzen waren, zonder tussenkomst van andere posters. Ik dacht dat jij je opwond. Sorry, misverstand.

Gewoon geen prijs discussies, begin maar een thread in interessante gear gevonden.

Hmm....ik vind het eigenlijk wel interessant om te horen wat gangbare prijzen zijn. tis toch ook een soort vraagbaak voor ons de leden. zat mensen hier die willen weten of 1000 goedkoop of te duur is voor een voyager of zo...en waarom moeten we met z'n alle op leo inhakken? die is gewoon eerlijk...kijk mensen, als je apparaten tegen een hoofdprijs wilt verkopen, dan moet je ze niet op het forum aanbieden. weet nog dat ik ook eens gezeik had hier omdat ik iets voor weinig had gekocht en voor een reguliere prijs verkocht...dus....

Ik ken de quasimidi polymorph helemaal niet en weet ook echt niet wat hij waard is. Op het moment dat ik dan wil weten wat een gangbare 2dehandsprijs is ga ik zoeken op diverse veilingsites en reviewsites, als ik dan denk een idee te hebben wat het apparaatje mag kosten geef ik een reply aan de desbetreffende verkoper.

Andersom vind ik het net zo, op het moment dat je iets aanbied, kijk je eerst even wat het apparaat mag kosten en geef je een prijs. 1000 euro lijkt me voor dit apparaat daarom ook erg overdreven en een natte vinger prijs.........

De discussie goodkoop is duurkoop is natuurlijk onzin. Als ik een polymorph koop voor 400 euro in amsterdam bij iemand en hij gaat na 2 dagen zonder aangeefbare reden stuk ben ik net zo goed de lul dan als ik hem bij iemand anders in bv maastricht koop voor 1000 euro......garantie tot de drempel zullen we maar zeggen........ :engel:

Ik vind discusieren over redelijke vraagprijzen echt niet nodig, maar tegen hoofdprijzen wel.........8o)

Origineel geplaatst door C-Code
Ik ken de quasimidi polymorph helemaal niet en weet ook echt niet wat hij waard is. Op het moment dat ik dan wil weten wat een gangbare 2dehandsprijs is ga ik zoeken op diverse veilingsites en reviewsites, als ik dan denk een idee te hebben wat het apparaatje mag kosten geef ik een reply aan de desbetreffende verkoper.

Andersom vind ik het net zo, op het moment dat je iets aanbied, kijk je eerst even wat het apparaat mag kosten en geef je een prijs. 1000 euro lijkt me voor dit apparaat daarom ook erg overdreven en een natte vinger prijs.........

De discussie goodkoop is duurkoop is natuurlijk onzin. Als ik een polymorph koop voor 400 euro in amsterdam bij iemand en hij gaat na 2 dagen zonder aangeefbare reden stuk ben ik net zo goed de lul dan als ik hem bij iemand anders in bv maastricht koop voor 1000 euro......garantie tot de drempel zullen we maar zeggen........ :engel:

Ik vind discusieren over redelijke vraagprijzen echt niet nodig, maar tegen hoofdprijzen wel.........8o)

de 1000 euro is dan ook natte vingerwerk (omdat ik weet dat er mensen nu eenmaal een prijskaartje willen zien) Ik vind het alleen jammer dat er zo op gereageerd wordt (serieuze kopers weten de 2de hands waarde ech wel btw) De 1000 euro heb ik aangegeven omdat er altijd patjepee-ers zijn die als ik 600 vraag er doodleuk 250 op deze pagina gaan bieden.

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk wordt, ik heb onderhand eelt op me vingertoppen staan van dat reageren

Origineel geplaatst door C-Code
Dit is een auction op ebay amerika: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2564483758&category=38071

Ok, ik heb gekeken en wat blijkt?

Current street price is around $800, so you can save hundreds of $
Dus gemiddelde straatprijs in America is 800 dollar + verzendkosten en importkosten (jaja komt er ook bij) is ongeveer
1000 dollar = 900 euro (is meer dan ik verwacht ervoor te krijgen) Dus Leo zo duur is ie dan ook weer niet voor 1000 naast de deur (nogmaals dat kost ie niet...............).

En dat van garantie tot de deur verhaal. Ik ben geen oplichter die troep verkoop. Alles werkt goed en als er binnen redelijke termijn problemen komen dan neem ik het gewoon weer terug. Diverse mensen op ditzelfde forum kunnen dit beaamen, maar ik zal discreet blijven. En inderdaad daarom zal de prijs mischien iets hoger liggen, maar je weet wel dat het werkt.

ik antwoord, maar ik wind me niet op.
in amerika zijn die dingen van quasimidi duurder, dat heb ik al aangegeven, omdat iemand een dollarprijs noemde. vandaar. zelf zou ik nooit iets in amerika kopen, van quasimidi dan. maar bv wel weer van sequential, of moog, of zoiets.

voor goed geprijsde quasimidi moet je in duitsland zijn.
soms denk ik dat jullie het gewoon niet begrijpen.

wat is nou de vraagprijs voor die polymorph? toch geen 1000? 600 dan?

Origineel geplaatst door Septic
Ok, ik heb gekeken en wat blijkt?

Current street price is around $800, so you can save hundreds of $
Aangeven dat ie ergens anders duurder in de verkoop staat is net zo vervelend als andersom.

Origineel geplaatst door Leo

wat is nou de vraagprijs voor die polymorph? toch geen 1000? 600 dan? [/B]

Zie de allereerste post Leo

Na een week zal ik de beste eruithalen en contact opnemen met de desbetreffende persoon

En JohnnyBusca; je hebt volkomen gelijk

Verder gaat alles via PB

ik heb wel belang bij de polymorph . heb in de aanbieding een cs30 mischien dat er een leuke combo ruil te doen is

*** Update ***

*** Update ***

Aangepaste prijzen:

-MS404 (200 los) + Neptune (275 los) + Protone (275 los) in one go = 700 (of ruilen tegen de gear die bij de polymorph staat)

Polymorph:

-elk acceptabel bod en of ruil via PB (eventueel bijbetaling van mijn kant)
(Denk hierbij aan tr808/tr606/svc350/vc10/ems200/vp330/sh101)

Alles met doos, adapter en handleiding en excl. verzendk.

Origineel geplaatst door Haarlem
ik ben voor Leo. hup Leo.:)
Met kopen of wat bedoel je?

ff een hintje... ik hoef niet te weten wat je bedoeld, dus reageer er maar niet op..

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Met kopen of wat bedoel je?

ff een hintje... ik hoef niet te weten wat je bedoeld, dus reageer er maar niet op..

toch een reactie (Ook al wil je dat niet, nou ja doe je ogen dan nu maar even dicht)
Ik bedoel dat ik achter Leo staat als het gaat om prijs onderzoek. dit is nou dé plek om het daarover te hebben. Voor en door de liefhebbers. Als je het puur om de handel gaat, dan bied je spul maar aan op Marktplaats of zo, toch?

mijn 2 eurocenten..

Overigens vind ik dat Septic er zeer relaxed mee omgaat; meegaat in de discussie zonder op de persoon te gaan spelen.
En dat zeg ik niet omdat ik hem net ge pb'd heb over die polymorph...

Back