Kontakt vs HAlion

trigg

Brass Intelligence
Samplefreaks,

Ik ben me momenteel behoorlijk aan het oriënteren op de software sampler-markt.
Als ik de verhalen op internet mag geloven zijn momenteel Kontakt en HAlion
toch wel de 2 populairste, beste en meest gebruikte samplers.

Ik kom zelf uit de tracker-wereld, dus ben gewend samples helemaal te
kunnen manipuleren. Daarom lijkt me Kontakt (vooral v1.5) voor mij de beste optie,
maar omdat ik met Cubase SX ga werken is misschien Halion vanwege de integratie
met Cubase toch een betere optie.

Heeft iemand die ervaring heeft met het werken met deze samplers
nog een doorslaggevende tip/advies?

Thanks!

:walker:

qua integratie is er volgens mij nauwelijks verschil.
halion 1 had vrij slechte filters, maar vanaf versie 2 zijn ze gewoon goed.
kontakt is wat uitgebreider, maar misschien wat verwarrend in het begin.
halion is wel super overzichtelijk.

het ligt dus weer eens helemaal aan jezelf :)

Idd wat vind jezelf het fijnste...
Ik heb ze beide gehad (Halion de eerste versie dus met die @$#% Filters) Maar prefereer zelf Kontakt boven Halion (maar heb Halion 2 nog niet gedraaid..)
Ik vind zelf om eerlijk te zijn Native Instruments ook net ff wat lekkerder klinken maar da's maar net wat je zoekt.
Ik zou zeggen probeer ze allebei eens uit en oordeel zelf !

Goed, jullie hebben wel gelijk.
Ik zal ze beide uitproberen en verslag uitbrengen!

of zoals caesar zou zeggen: veni vidi vici! }:|

Kontakt.

Kontakt.

En dan verbaast het mij niet dat je voor de Kontakt gaat.
Heb ze beide en vind ze beide erg goed maar Kontakt is meer experimenteel zeker als je gewend bent met tracker software te werken. Wat overigens nog anders werkt(maar dit terzijde). Waarom niet blijven werken in tracker software en daar samples van maken?

Grt Astro.

Voorlopig ben ik met HAlion aan de slag gegaan, want Kontakt deed een beetje moeilijk in Cubase en
de user interface vond ik ook een beetje verwarrend......... daar staat tegenover dat de user interface
van Impulse Tracker ook niet echt gebruiksvriendelijk was, dus moet ik eigenlijk Kontakt nog een keer proberen.

Om nog steeds samples te maken met de tracker is inderdaad niet zo'n slecht idee, want wat je daar met samples
in kan doen is zo veel dat ik me afvraag of dat in Cubase met Kontakt/Halion uberhaupt mogelijk is.

Vind kontakt erg gebruiksvriendelijk, de interface lijkt misschien wat onoverzichtelijk maar is erg prettig om mee te werken als je het ff door hebt, vind m bijvoorbeeld veel beter dan die van de variant Kompakt. Kontakt heeft bovendien lekkere tweak opties (o.a. time/tone modus).

Waarom samples blijven maken in een tracker met alle beperkingen vandien (buiten bekendheid van het prog) *D
Tenzij het natuurlijk je sound is :)

Ben dan ook wel een echte ni fan.

*DX

Origineel geplaatst door trigg

Om nog steeds samples te maken met de tracker is inderdaad niet zo'n slecht idee, want wat je daar met samples
in kan doen is zo veel dat ik me afvraag of dat in Cubase met Kontakt/Halion uberhaupt mogelijk is.

Ongetwijfeld, heb je een voorbeeld?

:)

ik zeg maar ff wat. een sample on the fly reversen op welk punt dan maar ook
het afspeel punt van een sample aanpassen etc.

in een sampler moet je dan met een modmatrix gaan werken (kost extra tijd :) ) als die dat al ondersteund

Back