Ben dus benieuwd of mijn edited sounds van de Yamaha YS200 kan overbrengen naar de DX200... Heb ik hiervoor een editor nodig en is het überhaupt wel mogelijk met de YS200?
De YS200/100 is qua engine gelijk aan de DX11/V50/TX81z. 4 operators en 8 golfvormen per operator.
Een DX200 heeft geen verschillende golfvormen, alleen de sinus.. net zoals in de DX7 en DX7II.
Als er al een tool zou zijn om klanken om te zetten is de kans groot dat het anders gaat klinken.
Ja, het is mogelijk YS200 sysex te converteren naar DX7(II) formaat. Hiervoor kun je de DXconvert gebruiken http://dxconvert.martintarenskeen.nl (nadat je ook nog eerst Python op je systeem heb geinstalleerd. Klinkt niet 100% identiek maar de meerwaarde van die 8 golfvormen moet ook weer niet overdreven worden. Mijn ervaring is dat je aardig in de buurt van het origineel komt met mijn DXconvert python tool. Als je hulp nodig hebt laat maar even weten.
De DX200 kan volgens mij wel DX7(II) SysEx importeren. Wellicht kan iemand die de DX200 kent daar meer over vertellen?
Als het werkt, en je hebt nog meer YS200 files die je naar DX7/DX200 formaat wilt (laten) omzetten laat maar even weten, eventueel via een privebericht.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.