Hellows uit België

Eclectus

for world peace
Hey iedereen,

ik ben hier verzeild geraakt na een telefoontje met een fanatiek forum-gebruiker. Het ziet er me hier een gezellige boel uit!

Ik ben een 27 jarige aardbewoner uit Leuven, een Belgische universiteits-stad waaruit ik maar niet uit schijn weg te geraken. Na een klassieke opleiding piano en notenleer (ongeveer 6 jaar), een autodidact organisten-schap van 10 jaar, en 14 jaar fanatiek improviseren op piano en andere klavierinstrumenten, heb ik een uitstekend gevoel gekregen voor de klassieke harmonieleer. Ik hou echter niet (meer) van partituurspel, ik ga veel liever aan een instrument zitten om iets nieuws te maken. Ik luisterwel nog veel Bach (voornamelijk glenn gould opnames), Beethoven en Steve Reich.

De kritische lezer vraagt zich nu ongetwijfeld af wat ik hier dan kom doen. Wel, klassiek maakt slecht een microscopisch deel uit van mijn interesses. Daarnaast heb ik een zeer brede kijk op underground en subcultuur. Noot: mijn allereerste plaat was er een van Iron Maiden... (Daar was ik snel van genezen, nl. toen ik èchte heavy-metal en Grindcore leerde kennen :)) Daarna ging het van acid jazz naar deephouse, drum 'n base, brazil en lounge. Momenteel bevind ik mij in space, door het luisteren van teveel ambient-platen van biosphere, pete namlook, tetsu inoue, susumu yokota en andere.

Ik probeer regelmatig ook eens iets electronisch te produceren. Om een of andere reden slaag ik er echter zelden in. Heeft dat misschien iets te maken met mijn gear? Ik ben begonnen met een Yamaha-keyboard (zo'n psr), en ben verder gegaan met een Roland JV-880 en een MC 50mkII. Die troep was echter gemaakt om vanalles na te bootsen, en daar hield ik echt niet van. Vandaar mijn idee om alles buiten te gooien en op pc over te stappen. (Had ik nooit mogen doen.) Daar zat ik met een sb-live, en propellerheads reason. (met licentie jawel.) Ik ben er nooit ver mee geraakt. Scrollen, klikken, scrollen, klikken, ... Ik kon niet meer intuïtief werken. (En met Cubase is dat nog veel erger.)

Ik ben sinds kort dus weer naar hardware aan 't gaan. MPC 2000 XL, AN1X, Mackie 1202. En daar moet ik het voorlopig mee doen... De volgende aankoop wordt hoogstwaarschijnlijk een deftige geluidskaart, en massiva of chainer om VST plugins mee te hosten.

Ik denk dat ik hier wel op de juiste plaats ben beland, Hoera!

als je cubase nix vindt (zoals ik..) moet je missch logic eens proberen. T enige nadeel is dat ze die ni meer uitbrengen voor pc... moh wadde... er is nog altijd internet.

swat weest welgekomen,

missch op't Lemmens gezeten ?

grz jzz

kijk aan, een echte virtuoos in ons midden
wees welkom en laat maar es wat horen.
zeer benieuwd.....

Welkom Eclectus!

Bach liefhebber? Bach was "De GOD" van de compositie/performing op klavier imho!
Ik hoop dat er een hemel bestaat zodat ik hem ooit eens LIVE(Gosthly Alive) aan het werk kan horen en zien!

Btw: af en toe vliegd hier nog wel al eens een belg over de vloer, ikzelf ben uit het Antwerpse :biertje: X6 (voor te beginnen)

@Six:

:okdan: *D 8o

Holland is ook zwaar OK hè?!
Maar idd mensn snakken al eens naar wat anders hè----------->:biertje: (Trappistje+Kaas) = synthforum.NB ;)

Welkom !!

Biosphere : :halleluja

Gegroet medebelger
:biertje:
zozo... in het studentenleven blijven plakken? :geslaagd:

anyways, indrukwekkende geschiedenis die je daar neerpoot...

in ieder geval heel veel fun hier! :okdan:

-peace

cloudy

ps: @sixtrak: cewl liedje toch ook wel die je daar zingt ;)

Hello!!
hello.gif

he mans :) hoop dat je veel plezier heb hier op het forum !!

groeten mischa

hoe mn ogen nog steeds open voor een k5000s !

8) 8) 8) 8)

Hallo Landgenoot

Welkom!!!

chille (nabij Antwerpen)

Back