Elektuur project EPS 80009 schema gezocht

PWM

User
Hejo!
Ik heb hier een bakje staan met daarin de Elektuur electronische galm (2x SAD1024!) en een andere PCB waar EPS 80009 op staat. Die andere PCB is waarschijnlijk een functie generator (XR2206/XR2207) die de SADs aan stuurt.

Van de galm PCB heb ik het schema maar van de func. gen. helaasch niet. Wie o wie kan mij helpen?

Alvast mijn dank!

Staat in ieder geval in de italiaanse uitgave van mei 1980 "effeti sonori con reverbero analogico"

Ik heb hem je gemaild, Maarten, maar het is 16mb dus ik weet niet of ie ook echt aankomt.

Dit is eigenlijk makkelijker: Elektor Mei 1980

"Elektor eps 80009"
Toen kreeg ik een andere oude elektuur, in de index van de pcb service heb ik toen dat andere nummer opgezocht.
En toen "elektor may 1980"

Hoefde niet eens "filetype:pdf" want zovveel resultaten waren het niet.

ghehe...

Ik zou ook de SAD1024's verwijderen.
Alleen heb ik geen tof advies voor je wat je er vervolgens mee zou moeten doen behalve verkopen of aan mij geven.
Maar dat is niet echt een tof advies...:P

SAD1024's verwijderen en een Serge WAD bouwen!

Heb er aan gedacht. Maar er moet nog zoveel gebouwd worden...

ghehe...

Ik zou ook de SAD1024's verwijderen.
Alleen heb ik geen tof advies voor je wat je er vervolgens mee zou moeten doen behalve verkopen of aan mij geven.
Maar dat is niet echt een tof advies...:P

Ze gaan, als ik ze al voorbij zie komen (eBay) voor een eurootje of 120/150..! D:

Denk dat ik dit bakje ga modificeren. Er zit veel potentie in!

Ze gaan, als ik ze al voorbij zie komen (eBay) voor een eurootje of 120/150..! D:
Denk dat ik dit bakje ga modificeren. Er zit veel potentie in!

Jahoor...zoveel geld joh?
Ik wist wel dat SAD's duur zijn maar dacht aan een eurootje of 40 ofzo.
Ik ben groot fan van die de SAD1024 omdat deze in 's werelds meest vette gitaar pedalen zijn gebruikt (Memoryman, Electric Mistress etc.).

Ondanks het prachtige advies wat ik in mijn vorige post gaf, is het ook wel leuk om te experimenteren zoals jij van plan bent.
Ik ben benieuwd naar de resultaten!
Als ik me er tegenaan zou mogen bemoeien: ik zou inzetten op veel feedback. Want dat is wat ik altijd supermooi vindt aan de pedalen met een SAD1024 erin.

Je mag je er zeker tegenaan bemoeien en veel feedback komt er sowieso in! Misschien wel met een VCAtje ertussen.

De SADs zijn prachtig, samen met de TDAs en de MN300* reeks klinkt ook nog prima. Komt voornamelijk door de spanning waarop ze werken.
Voorzichtig moet je er wel mee zijn, het zijn gevoelige chippies en snel kaput..

He, das tof, ik zou graag kopietjes willen!
Ik heb hem zelf denk ik ook (printje en elektuur artikel) maar dat zijn foto's van een hardware elektuur (oktober 1978) Iig een analoge galm met 2x SAD1024. En die foto's zijn wel heel slecht te lezen. zie bijlage1
Daarnaast heb ik foto's van het elektuur artikeltje om een LFO toe te voegen aan de galm voor speciale geluidseffecten, dat artikeltje komt uit oktober 1979. zie bijlage2 Das dus die functiegenerator.
Ik heb ook de bestuukte printjes voor beide projecten liggen maar het viel mij eigenlijk een beetje tegen, dus had ook bedacht om er een electric mistress van te gaan maken. En dan stereo, aangezien ik 2 van die galmprintjes heb liggen, dus 4 x SAD1024. Als ze het nog doen...
Maar misschien dat jou artikel een ander licht kan doen schijnen!

Attachments

• elektuur galm01.jpg
    elektuur galm01.jpg
    52 KB · Bekeken: 109
  • elektuur galm modulator.jpg
    elektuur galm modulator.jpg
    36,3 KB · Bekeken: 98
Draakje, ik heb exact dezelfde artikelen maar dan rechtstreeks ingescanned en dus van een beter kwaliteit.
Denk dat er heel wat potentie in dit projectje zit. (Al helemaal met 4 SADs!) Ik heb al wat mods in mijn hoofd zoals VC feedback, clock schakelbaar tussen LFO en VCO (even kijken hoe dit uitpakt, met TDAs kan je hier mooie dingen mee) en een V/Oct. CV voor de XR2206, sync/reset is ook nog een optie. Die laatste twee kan je zo copy/pasten uit Thomas Henry's XR2206 VCO.

Ik zip en mail de artikelen morgen ochtend nog even voordat ik op vakantie ga. Er zijn nog wat gegadigden.

Back