Wie herkent deze (30 jaar oude) DIY projecten?

Ik kan je morgen pas zeggen welke chips op die EPS 4011B2 zitten.

Waar komt die AY-1 etc nummer eigenlijk vandaan?

In ieder geval zitten er bij 1) dus al 2 top octave generators gebaseerd op de MK50242.

Dat lijkt me wel meer dan toevallig anders ja. :)

Dan zit ik wel warmpjes in de oscillatoren: 2 top octave oscillatoren, 2 master oscillatoren die ook top octave oscillatoren zijn, en dan nog 3 piano octaven wat voor zover ik begrijp ook min of meer top octave oscillatoren zijn? Jeetje. :)

IC's in EPS 4011B2:

N74123
N7413A
SN 7401 N FOP 7402
En IC4 is afwezig. Ik veronderstel dat daar dan de AY-1-0212 zat? Er is wat gemodificicatore aan de print. Mogelijk gebruikte hij de losse octaafgenerators icm deze prints?

Elektuur, EPS 83107-1. Ik heb al begrepen dat dit niet noodzakelijk iets te maken heeft met EPS 83107-2 hierboven, ook al lijken de nummers zo op elkaar. Of hebben ze wel iets met elkaar te maken? In ieder geval heb ik geen idee wat deze module doet. De IC's zijn MC14022, CD4093, HCF4001. Ik zie connector Q 1 tot Z, CLK (clock?), S1-8A, S1-8B, M, D,A,B,C, X,Y,O, GND, 15V en een input of output. Absoluut geen idee wat dit moet doen...
83107-1 en -2 horen bij elkaar. Is een metronoom uit Elektuur november 1983

Een metronoom ochottekes. Schattig. :) In de verkoop ermee.

IC4 is inderdaad 16 pins.

Alvast bedankt voor alle info! Als ik ooit de artikels van het piano project onder ogen krijg, wordt misschien iets duidelijker hoe deze 2 top octave generators, de piano octave prints en de andere 2 top octave generators en octave splitters bij elkaar passen in dit project / los van elkaar staan.

Bevat dat Elektor piano project trouwens nog andere printen dan de octaafprint en de filterprint? Toevallig ADSR met ingebouwde VCA?

Het is maar omdat ik hier 6 keer een (nummerloze) ADSR met VCA heb liggen (denk ik) maar er zijn 2 connectoren waarvan ik niet weet waarvoor ze dienen. Ik heb er ook geen schema van. Ik hoop dat ene de trigger is, en de andere misschien ADSR output.

Back