Starseeds - In Heaven (cover)

synthiboy

Stamgast
Hey,

Misschien kennen jullie deze cover, misschien ook niet. Voor de David Lynch fans mag het geen probleem zijn te raden uit welke film deze komt..
Het is ons nieuw project, bijna een 12-tal eigen nummers klaar, en af en toe een cover om een beetje de buzz te creëren. Kritiek mag altijd, positieve en negatieve :)

'T goch ik denk dat het originele minder dan 2 minuten duurt, en de versie van The Pixies is wel uitgesponnen tot een volwaardige track. Het was dus meer onze bedoeling het originele te respecteren.
De vocals hebben we ook bewust wat "untreated" gehouden. Ttz wel de juiste compressie en galm (+ radio effectje in vers 1)maar geen autotune of knippen uit 10 takes. 1 opname en dat was het, dus eventuele paar "off" elementen vonden we persoonlijk niet storend, het hoefde niet te perfect voor ons. En onze zangeres zat in een andere dimensie toen ze het zong dus we wilden haar zeker niet onderbreken ook :P

In elk geval thx voor de feedback :halleluja

Nice!
Feel is goed!

Zitten veel goede zaken tussen, mooie sounds, mix is aardig, goed gewerkt, maar vooral vocal kan nog beetje worden afgewerkt opdat het allemaal nog wat overtuigender zou klinken.
Wat Gloomer dus ook al aangaf.

Bakken potentieel, nu wat details finetunen om deze nog beter te maken dan die al is.

Klinkt prima zo, wat mij betreft.. vocale imperfecties storen me niet echt.. het geeft de boel wat charme en authenticiteit, en dat mag best in deze tijd van autotune en 'perfectie'. :)

Ben blij dat er toch 1 iemand dezelfde mening als mij heeft over zang authenticiteit want zelf vind ik dit wel een goeie vocal en ik haat overproducen, zeker bij een wat integer nummer. Ben zelf bv een hevige tegenstander van autotune. In deze track heeft onze trouwens klassiek geschoolde zangeres haar interpretatie weergegeven en dat daar wat imperfecties in zaten was voor haar geen enkel probleem. Integendeel ze stond erop deze take te behouden. We hadden welgeteld 1 opname in 1 take gezongen, that's it. Wil je iets "perfect" krijgen heb je meerdere takes nodig en zal je waarschijnlijk ook moeten beginnen knippen en plakken. Zo doen wij het toch voor takes waar de zang wel zogezegd perfect moet zijn, bv bij een EDM commerciële track. Zelfs daar weiger ik echter autotune maar moet ik wel eens samenstellen uit een 5-tal takes wat ik wel ok vind..

Back