Ars odyssey Trim pot

matrixxx

Ouwe rot
Iemand enig idee waar ik dicht bij huis trim pots kan kopen voor de Arp Odyssey?

gaat om: CTS 201 UR serie

Ik heb ze over zee wel gevonden maar de verzendkosten slaan nergens op tegen over de prijs waar de trimmers voor worden aangeboden.

De bedoeling is dat ik ze allemaal wil vervangen gezien de meeste onstabiel zijn of stuk en het niet mogelijk is om de Arp fatsoenlijk te kalibreren.

Attachments

• 201U SERIES.jpg
    201U SERIES.jpg
    27,9 KB · Bekeken: 141
Trimpot heb ik vervangen met een van een ander merk en dat werkt prima, thnx PWM :D

Nu zoek ik nog de volgende onderdelen en dan moet de odyssey het weer helemaal doen.

Ik zoek nog een 1K87 1% 3500PPM resistor en een 2n3958 dual JFet

Ik zie de transistor wel op Ebay te koop staan maar ik weet ook dat chinezen alles goed na klonen en ik vertrouw dat niet helemaal.

Tips zijn welkom

Trimpot heb ik vervangen met een van een ander merk en dat werkt prima, thnx PWM :D

Nu zoek ik nog de volgende onderdelen en dan moet de odyssey het weer helemaal doen.

Ik zoek nog een 1K87 1% 3500PPM resistor en een 2n3958 dual JFet

Ik zie de transistor wel op Ebay te koop staan maar ik weet ook dat chinezen alles goed na klonen en ik vertrouw dat niet helemaal.

Tips zijn welkom

Graag gedaan!
Thonk heeft de Tempco maar ze zijn nu out of stock..
https://www.thonk.co.uk/shop/tempco-resistor-krl-bantry-3500ppm-x2/

Voor de tor al pn geprobeerd i.p.v. 2n? Soms is dat een andere (nieuwere) variant.

De transistor heb ik gevonden :D:D nu en tempo nog, een 2K zal denk ik ook wel werken???

De onderdelen zitten er in en de S/H zit weer redelijk leven in maar VCO 2 wil niet mee werken.

Als ik VCO 2 in de sync stand zet dan werkt deze gedeeltelijk. Alle functies werken wel maar niet optimaal. In de sync off stand werkt VCO 2 niet en ben eens beginnen te meten met de scoop. De output van VCO 2 meet ik geen blokgolf en zaagtand, ik ben zo het circuit terug gaan lopen en er lijkt totaal geen beweging in te zitten. Ik heb vele onderdelen al vervangen, standaard alle condensatoren, IC Z3 (3086) en alle transistoren en diodes doorgemeten en die zijn nog goed. Ik zou niet weten waar ik nu verder moet zoeken gezien ik geen enkel signaal kan vinden in VCO 2 en het lijkt al te gebeuren voor het VCO 2 binnen komt.

Het is voor mij best een tijdje terug dat ik me bezig heb gehouden met het herstellen van een synthesizer dus mijn vraag heeft iemand een idee waar ik deze zoektocht kan oppakken in het schema?

Attachments

• Screen Shot 2016-10-15 at 23.10.27.jpg
    Screen Shot 2016-10-15 at 23.10.27.jpg
    80,3 KB · Bekeken: 124
Kijken of de core condensator opgeladen wordt. Als deze niet opgeladen wordt kijken in de expo converter. Alse deze volledig opgeladen is werkt het comparator circuit niet of, het signaal naar de reset transistor komt niet aan of de reset JFET is kapot.

Heiko, Held voor de aanwijzing. Biertje heb je tegoed

Ik had dit al gelezen in de service manual maar op 1 of andere manier kwam ik er niet uit en dat komt omdat ik afgeleid was door de onderdelen die ik er uit heb gesoldeerd en na heb gemeten. Wat blijkt dat 1 condensator (C11) die ik heb vervangen niet goed gesoldeerd was, printbaantje was omgevouwen waarop het lijkt dat hij er goed in zat maar uiteindelijk er naast. Deze leek op het oog prima gesoldeerd maar uiteindelijk een 100ste millimeter net niet te werken. Deze weer netjes doorverbonden en nu werkt VCO 2 weer zoals het hoort. Ik zal ga de Arp nu kalibreren gezien het nog niet klinkt zoals het moet zijn maar alles leeft en we hebben weer een werkbare situatie.

Gelukkig dat probleem opgelost maar ik heb nog een leuke klus voor de boeg gezien de C noot een G noot is en deze kan ik niet zomaar kalibreren, daarnaast geeft de gate output 12v ipv 10v. Ik heb alles in de gate generator nagekeken en vooral gemeten maar het word weer een leuke puzzel pffff

Back