Ik heb alvast terug muziek. Ik heb een derde keer de steinberg MR816 opnieuw geinstalleerd en heb via Time Machine een oudere Cubaseversie teruggezet. (gewoon één update minder)
Kontakt player 5.6 heb ik vervangen door 5.3.
Nu moet ik zeggen dat ik nog niet all the way gegaan ben. Ik hoop vanavond terug wat te mixen enz. en dan zal ik merken of ie niet crasht. Het unmapped verhaal blijft wel nog steeds staan, met de vreemde -1, -2, poorten, maar er komt wel geluid uit.
Ik heb ook Steinberg gecontacteerd, omdat ik zag dat ze snellere assistentie beloven als je een Educational versie hebt. (Ik geef les)
Ik wil nu toch naar Cubase 8.5 upgraden, omdat ik Cubase gewoon het beste ken. Mijn project zouden daarmee compatibel moeten zijn, ook al zou er een klein EQ verschil kunnen zijn in channel band 1 volgens Steinberg, omwille van nieuwere technologie.
Is er iemand die NI Komplete 8 nog draait onder Cubase 8.5, want als ik die ook moet upgraden wordt het duur. Ga ik best eerst naar El Capitan voor de update of doe ik het best nadat ik Cubase 8 heb geinstalleerd?
Ik wil een recente OSX om te starten, om te vermijden dat ik dit volgend jaar opnieuw aan de hand heb... Anderzijds kan ik me inbeelden dat Cubase 8 misschien helemaal niet vlot draait onder Yosemite.
Merci voor de tips tot nu toe. Het triggerde toch om wat dingen uit te proberen.