Cubase 6.5 kan device port niet vinden?

bonzo

Stamgast
Ik schets mijn probleem:

Cubase, 6.5
imac yosemite
steinberg mr816x, maar ook ingebouwde kaart geeft foutmelding
Wel geluid bij bv youtube, Itunes

Enig idee wat er loos is? Het gebeurde na een update naar yosemite. Nadien is alles opnieuw geupdate (Native instruments, update cubase 6.5, enz.)

Attachments

• Schermafbeelding 2016-10-02 om 23.30.22.png
    Schermafbeelding 2016-10-02 om 23.30.22.png
    41,2 KB · Bekeken: 157
  • Schermafbeelding 2016-10-02 om 23.29.50.jpg
    Schermafbeelding 2016-10-02 om 23.29.50.jpg
    38,3 KB · Bekeken: 136
  • Schermafbeelding 2016-10-02 om 23.26.29.jpg
    Schermafbeelding 2016-10-02 om 23.26.29.jpg
    38,3 KB · Bekeken: 133
In audio/midi ook de mr genomen, maar noppes...

Attachments

• Schermafbeelding 2016-10-03 om 16.55.56.png
    Schermafbeelding 2016-10-03 om 16.55.56.png
    63,3 KB · Bekeken: 129
  • Schermafbeelding 2016-10-03 om 16.50.38.jpg
    Schermafbeelding 2016-10-03 om 16.50.38.jpg
    19,8 KB · Bekeken: 143
Ja, die heb ik. Ook de firmware is up-to-date.

Volgende evolutie: ik krijg er geluid uit maar de poorten blijven staan als
-1
-2
...

Hij geeft aan dat de poorten unmapped zijn. Als ik echter te snel iets aanklik bij de Connections om wat te switchen tussen kanalen, crasht Cubase.

Het gaat volgens mij wel degelijk om een Cubaseprobleem, want nu vindt ie Kontakt ook niet. Hij staat tussen de anderen in de plugin information, maar hij laadt niet bij Instruments.

Aan ja, Cubase 6.5 werkt ni meer op Yosemite,,
Dan moet je Mountain lion gebruiken,, of Cubase 7 of 8,,

Check eens de OSX Specs bij Cubase 6.5....

Daarom dat ikzelf op Mountain lion ben blijven zitten...

Ja OKey dan,,
Ik ben er zeker van dat het ni op Yosemite werkt,,
Ik heb in't verleden de support pagina van Cubase 6.5 daarvoor eens gecheckd

Heb ik ook gelezen, maar ook dat dit tijdelijk was. Ik vond alvast verschillende verhalen van mensen bij wie het wel werkt. Ik kan ook de andere synths openen in Instruments, maar Kontakt niet.

Kan ik upgraden naar bv Cubase 8 zonder mijn songs en arrangementen verliezen denk je? Bestaat er overigens een upgrade van 6.5 Educational naar 8?

Ik heb alvast terug muziek. Ik heb een derde keer de steinberg MR816 opnieuw geinstalleerd en heb via Time Machine een oudere Cubaseversie teruggezet. (gewoon één update minder)

Kontakt player 5.6 heb ik vervangen door 5.3.

Nu moet ik zeggen dat ik nog niet all the way gegaan ben. Ik hoop vanavond terug wat te mixen enz. en dan zal ik merken of ie niet crasht. Het unmapped verhaal blijft wel nog steeds staan, met de vreemde -1, -2, poorten, maar er komt wel geluid uit.

Ik heb ook Steinberg gecontacteerd, omdat ik zag dat ze snellere assistentie beloven als je een Educational versie hebt. (Ik geef les)

Ik wil nu toch naar Cubase 8.5 upgraden, omdat ik Cubase gewoon het beste ken. Mijn project zouden daarmee compatibel moeten zijn, ook al zou er een klein EQ verschil kunnen zijn in channel band 1 volgens Steinberg, omwille van nieuwere technologie.

Is er iemand die NI Komplete 8 nog draait onder Cubase 8.5, want als ik die ook moet upgraden wordt het duur. Ga ik best eerst naar El Capitan voor de update of doe ik het best nadat ik Cubase 8 heb geinstalleerd?

Ik wil een recente OSX om te starten, om te vermijden dat ik dit volgend jaar opnieuw aan de hand heb... Anderzijds kan ik me inbeelden dat Cubase 8 misschien helemaal niet vlot draait onder Yosemite.

Merci voor de tips tot nu toe. Het triggerde toch om wat dingen uit te proberen.

Vergelijkbare discussies

Back