Korg Wavestation Keys

Hanz

Anonieme Analogist
Hier staat een Korg Wavestation keys versie te koop voor 310 Euro.

Lijkt me niet duur voor zo'n klassieker...

3546230.gif

Courante prijzen zijn:

wavestation 450 450 450
wavestation AD 517 400 600
wavestation ex 450 449 450

Da's dus de gemiddelde, laagste en hoogste 2e hands prijs in
aanbiedingen in de Keys van november 2003.

310 is dus een goede prijs.
Let wel of het display nog wat laat zien (backlight nog wel functioneert) en of de toetsen niet plakken.
Check ook als die al een tijd aanstaat of je bij een polyfone aanslag geen vervorming hoort (bij de ene patch beter te horen dan de andere). De voeding van een wavestation slijt na verloop van jaren (nou eigenlijk enkele van diens condensatoren) en dan hoor je krasserige bijverschijnselen in het (polyfone = spelen met 2 handjes) geluid. Ook wil die voeding dan nog wel eens vanzelf uit- en weer aangaan (ik spreek uit ervaring).

Zijn er nog maatregelen te nemen tegen de problemen die je noemt met de wavestation ?

Het voedingsprobleem is het vervelendste aangezien het zich maar af en toe voordoet. Dus het apparaat valt ineens uit kort na inschakelen, na 5 minuten of pas na 1 uur. Ik heb 'm uiteindelijk moeten laten repareren.
Ik kwam via via bij het Music Service Center in Beegden (Limburg uit). Ik sprak daar met Michiel vd Weiden (0475-572033) die nog voordat hij van mij hoorde welke problemen ik had met mijn WS ze al voorspelde. M.a.w. het betrof een bekend probleem, Michiel wist van wanten en hij heeft e.e.a. destijds prima opgelost.

Jammer dat ik ff een kleine synthstop heb gemaakt. Een wavestation staat hoog op mijn lijstje.

hier staatie ook op de lijst maar wel rack formaat graag ;)

tony banks had er voor de we can't dance tour 3 waarvan er 1 kapot is gegaan (idd probleem met voeding) niet dat dat veel uitmaakte aangezien ze toch allemaal als midi controller diende (alle geluiden en patches waren immers in de proteus 1 modules gesampled (door emu. costum made dus) maar ze werden wel gebruikt mochten de emu's het opeens begeven...)

Back