betaalbare USB audio met ASIO?

ernest@303.nu

Stamgast
Wie heeft een idee voor een betaalbare USB oplossing met ASIO? Er is best veel kwalitatief hoogwaardig USB-materiaal in het sub-200€-segment verkrijgbaar, maar voor zover ik kan nagaan (fabrikanten weten technische details steeds beter te verbergen de laatste tijd :stupid ) hebben die geen fatsoenlijke (lees: low-latency) drivers....
Mijn laptop staat te springen

HELLUP!!!

ik heb ier eigenlijk ook een vraagje over, omdat ik toch wel stillaan uitgekeken raak op mijn SB live platinum...

kheb eigenlijk een oogje op 4 m-audio modellen(die lijken me prijs/kwaliteit de beste): firewire 410, USB quattro, Omnistudiio USB en een delta 1010 LT

heeft het enigzinds voordeel of nadeel om een externe geluidskaart aan te schaffen voor een desktop pc? zover ik gelezen heb is de firewire 410 de minste van de 4, en mss de Omnistudio USB of delta 1010LT de compleetste ..

kan dit, of zit et met die USB quattro ook wel snor volgens jullie?

men budget zou ongeveer 500-600 euro kunnen zijn, maar als ik goedkoper ook gesteld ben, heb'k daar niets op tegen natuurlijk :)

Edirol maakt ook mooie dingen hoor.

Bijv hun 8 poorts USB2 audio interface is ook mega interessant.

En een MotU 828 MkII is natuurlijk ook lang niet slecht.

USB1 is oud, zou ik niet meer aan beginnen tenzij het een 2 poorts dingetje is.

sinds mijn laatste keer ECHT zoeken naar USB-audio interfaces (2 weken geleden) blijkt er een nieuw produkt bij gekomen te zijn, zie ik nu net: de M-Audio Transit USB

Leverbaar voor 111€, Asio2 drivers, Low Latency (beloven ze)

Iemand ervaring ermee? Dit is in theorie precies wat ik zoek! :8)

terratec phase 26 ?

Origineel geplaatst door olafmol
terratec phase 26 ?

Met zijn 275€ ook nauwelijks sub-200€-segment te noemen ;)

Maar goed, heb je (of iemand anders) ervaring met deze kaart?
Ik vraag me met name af of de 6 outputs alleen via vervelende surround-tools bereikbaar zijn of ook als apparte low-latency ASIO-destinations. Verder ben ik benieuwd of hij kan syncen aan een extern clocksignaal, en hoe low de latency in de praktijk is :)
Verder zie ik dat hij aparte coax en optische I/O heeft.... staan die los van de normale stereo-ingang (eventueel met aparte ASIO-aanspreekbaarheid :{ ), of zijn die een soort van vervanging van de analoge ingang? En hoe is de geluidskwaliteit? (Ik ben Creamware en en externe Fostex ADAT-convertors gewend)

Veel vragen, maar de informatie die ik her en der op internet kan vinden over dit apparaat is op zijn minst karig te noemen.

Hij is ook nog niet zo lang uit hoor. En ook bijna nergens zo te koop als ik een beetje rondscharrel.

Maar meestal klinkt Terratec wel OK hoor. Misschien niet zo 'crispy' als je gewend bent maar dan kom je in een nog hoger prijssegment. (Hoor ik daar iemand apogee minime roepen?) Maar voor live zeker goed genoeg hoor. Maar dan heb je waarschijnlijk ook wel DI's nodig om het aan te sluiten. (Die zijn er meestal ook wel hoor. Hoort bij de standaard uitrusting van een zaal.)

Denk wel dat hierdoor bijv de duurdere M-audios qua prijs zijn gekelderd.

Origineel geplaatst door fuse
Maar meestal klinkt Terratec wel OK hoor.

Zoiets verwachtte ik wel
Ik ken Terratec vooral uit de tijd dat studio's in mijn omgeving spraken van Terrortec, in verband met brakke drivers. Ben benieuwd hoe goed ze de zaakjes tegenwoordig op orde hebben.

Origineel geplaatst door ernest@303.nu
Ben benieuwd hoe goed ze de zaakjes tegenwoordig op orde hebben.

Over USB-audio kan ik niet meepraten, maar de drivers van hun pci-kaartjes zijn tegenwoordig gewoon goed !
Ik zou alleen willen dat ze toch nog maar 'ns nadachten over 'n fatsoenlijke driver voor de EWS64XL........ Dan ben ik tenminste niet meer zo gebonden aan win98se.

Hoi Olaf,

Ik haal een maximale latency van rond de 3 tot 6 ms. Het werkt echt super!!!
De drivers en bijgeleverde software vragen even de aandacht(LEZEN!! ;) )

groetjes Frans.

----- Original Message -----

> Hoi Frans,
>
> ik las dat je de phase 26 usb gebruikt. Welke latency haal je maximaal?
En
> zijn de drivers onder windows XP een beetje stabiel?
>
> Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
Hoi Olaf,

Ik haal een maximale latency van rond de 3 tot 6 ms. Het werkt echt super!!!
De drivers en bijgeleverde software vragen even de aandacht(LEZEN!! ;) )

groetjes Frans.

Hey Olaf

zit die Frans ook op dit forum? Zoja, dan ben ik er benieuwd naar de antwoorden op mijn verdere vragen over deze Phase 26! En anders zou je hem wellicht over kunnen halen om ze te beantwoorden.....

Ernest

Back