[Hardcore] Alexander van Zijl - Everybody's in tha Place

alexander1982

Stamgast
wow - dat is nog best een goed geluid was uit reason komt
De knoppen worden ook lekker getweaked.

Alhoewel hardcore niet mijn ding is - hoor ik wel dat dit vast wel goed in zijn stijl is. Alles is in ieder geval prima afgewerkt

Wat voor soundcard heb je? Of waar heb je het mee afgemixed?

hmmm ik vindt de mix niet echt lekker zeker de kick hangt er een beetje droog naast. en als ik heel eerlijk ben haak ik af bij z'n melodie als ik verwacht hardcore te horen. maar dat is meer persoonlijke voorkeur denk. de rest klinkt wel leuk.

Geluiskaart: SB audioPCI
Afgemixt in mijn auto, ik heb bij mijn PC namelijk een paar oude boxjes (heel wat keren moeten branden)

Klinkt zeker niet verkeerd en je kunt ook zeker horen dat je er een tijdje mee bezig bent geweest. Zoals al eerder werd gezegt de kick is wat droog. Heb je hier voor een sample gebruikt? Ik ken reason niet zo goed maar misschien kan je de release wat langer zetten of er een offbeat bass achter zetten. Wel merkte ik dat het niet overal evendroog was. Melodie vind ik juist wel cool trouwens. Ook vind ik de delay's wel cool. Pas overigens perfect in de Hardcore van tegenwoordig. Ik hou zelf meer van de hardcore van een paar jaar terug maar dat is dus een kwestie van smaak. Ik begrijp uit je verhaald dat het klote is om af te mixen. Ik zelf zit ook met een onboard klote geluidskaart met hifi-boxen er aan.

Voor de kick heb ik eerst een sample in drumsync gemaakt vervolgens wat amp. van Fruity Loops eroverheen gegooid en daarna in de NN-XT (sampler) van Reason wat bewerkt met een LFO en wat andere FX erover iig bedankt voor je reactie en ben blij dat je hem goed vind

Ik zou bij de melodie wat meer hoog erin gooien, en dan vooral het echte hoge (rond de 10 -20kHz) om het helderder te laten klinken. Verder mogen de cymbals ook wel stukken minder droog, (reverb erover dus bijv.); nu hoor 'm gewoon afgekapt worden...

Tip: me een koptelefoon kun je heel goed/duidelijk horen wanneer iets teveel of te weinig reverb heeft bijv.... zelfs met een hele goedkope al, dus misschien is dat ook een idee voor te gebruiken bij het afmixen...

Oja, de kick/bassdrum mag wel wat meer laag (alles onder de 150Hz bijv.), zodat je 'm ook lekker in je maag voelt *D

bedankt voor je adviezen, zal ze zeker meenemen als ik de track af rond.

De koptelefoon tip moet nog even op zich laten wachten omdat ik nog niet genoeg in/uitgangen op oude kaart heb. (het kan wel maar dan moet ik elke keer mijn boxen uit de PC halen)

Origineel geplaatst door alexander1982
De koptelefoon tip moet nog even op zich laten wachten omdat ik nog niet genoeg in/uitgangen op oude kaart heb. (het kan wel maar dan moet ik elke keer mijn boxen uit de PC halen)
Mwah, is toch maar kleine moeite? :confused: ... Kleinere moeite in ieder geval, dan het branden op CD en luisteren in de auto :D

Back