Passief of actief

Special K

Stamgast
Nu weet ik dat er al meerdere threads zijn over monitors, maar deze bevatten alle de vraag welke monitors. Ik zit zelf met een andere probleem, Ik wil zo'n 600 tot 800 euro per monitor uit gaan geven, maar vraag me of ik misschien beter voor passieve monitors kan gaan aangezien ik in het bezit ben van een prima, welliswaar hifi, versterker. Mijn filosofie erachter is dat ik voor 800 euro een monitor kan kopen met ingebouwde versterker of 800 euro uitgeef aan alleen een monitor waarvan de kwaliteit dan weer hoger ligt. Was ervan overtuigd dat ik genelec's moest halen, maar nu zit ik te denken aan passieve monitors van dynaudio.

Iemand suggesties?

Gewoon zelf gaan luisteren in de winkel.

En aangezien die dingen wel een jaartje of 10 in je studio komen te staan is bezuinigen daarop minder belangrijk dan te vinden wat je goed vind klinken en enigzinds qua prijs binnen de perken blijft.

Tja je moet ze wel gaan beluisteren met die Hi-Fi versterker natuurlijk, ik weet niet of dat zomaar kan. Want een passieve die perfect klinkt over een versterker van 800 euro, maar niet echt bijzonder op je eigen, dat betekent dat je dus nog eens 800 euro uit mag gaan geven voor de versterker.

Actief. Je kan er 100% zeker van zijn dat de versterkers in passieve monitors zijn GEMAAKT
voor de monitors. Impedantie, wattage, overloads etc, je rost je connector erin en je maakt
je nergens meer zorgen om.
met je eigen versterker moet je maar kijken of je impedantie overeenkomt, en of je het maximale
uit de monitors gaat halen ivm wattage...te weinig watts uit je versterker betekent niet het
optimale uit je monitors halen, te veel betekent vervorming.

Succes,

Sven

Origineel geplaatst door Sven
Actief. Je kan er 100% zeker van zijn dat de versterkers in passieve monitors zijn GEMAAKT
voor de monitors. Impedantie, wattage, overloads etc, je rost je connector erin en je maakt
je nergens meer zorgen om.

Ik neem aan dat je hier bedoelt actieve monitors en niet passieve. Als je al een goede versterker hebt, kun je ook investeren in passieve monitors. Voor hetzelfde bedrag koop je natuurlijk superieure passieve monitors, want bij de actieve moet van dat bedrag ook nog de versterkers gefabriceerd worden.

met je eigen versterker moet je maar kijken of je impedantie overeenkomt, en of je het maximale
uit de monitors gaat halen ivm wattage...te weinig watts uit je versterker betekent niet het
optimale uit je monitors halen, te veel betekent vervorming.

Ik zou precies het tegenovergestelde zeggen. Wanneer je versterker vermogen hoger ligt dan het vermogen van je speakers, kan je versterker langer een zuiver signaal leveren. Naarmate een versterker meer richting zijn top gaat, zal de vervorming e.d. ook toenemen. Een goede speaker kan beter overweg met een te sterk, maar onvervormd signaal, dan met een in Watts uitgedrukt lager signaal dat veel vervorming kent.

Dus als je een goede versterker hebt kun je ook prima passieve monitors aanschaffen. Probeer wel te gaan luisteren met je eigen versterker.

Succes,

Sven

Juist

Ik neem aan dat je hier bedoelt actieve monitors en niet passieve. Als je al een goede versterker hebt, kun je ook investeren in passieve monitors. Voor hetzelfde bedrag koop je natuurlijk superieure passieve monitors, want bij de actieve moet van dat bedrag ook nog de versterkers gefabriceerd worden.

Klopt en je betaalt ook voor de reshears van versterker op speaker in een.
(Zei een verkoper tegen mijn maar is wel zwaar goed, en dat maakt eigenlijk die speakers zo duur).

Ik zou precies het tegenovergestelde zeggen. Wanneer je versterker vermogen hoger ligt dan het vermogen van je speakers, kan je versterker langer een zuiver signaal leveren

Klopt ook, moet zelfs, Hoe meer vermogen je versterker heeft i.v.m. de speakers hoe beter.

Origineel geplaatst door bikkel
Reshears? Wat zijn dat? Een soort schilden ofzo?

Ik denk dat daar "research" moet staan :geslaagd:

welke versterker heb je dan ?

de een zal dat wellicht wel een goede versterker vinden en de ander niet!

als je dus 1200 a 1600 voor een set monitors wilt betalen kan je al HELE goede nearfields halen trouwens!!!
bv. de mackie hr624 is zeker aan te raden....

dynaudio is trouwens zeker ook geen slechte keuze i.c.m. een goede versterker... vraag is welke je hebt?

gutentag!

Ich bin Hanz, ich bin ein lekkerer Schwedentyp mit geile hinten. Ich bin 22 * 5, und natuurlich AKTIV,
raus,ruf mich an - 6969 - 6969 - RIESENSCHWANZ

Chuusie!

Back