Stand alone USB to 4 audio outputs

bassmaster

Stamgast
Hi forummers,

Om een Roland TR09 (boutique) te kunnen splitten kan dat via de USB output naar je DAW.
Nu wil ik deze 4 outputs "live" kunnen gebruiken zonder enige laptop/pc.
Is er een mogelijkheid om dit dmv een stand alone USB converter oid te realiseren?

Cheers

Nu ik je toch aan de lijn heb..... :P

Ik zie dat jij ook een TR8 heb, kan je wat vertellen waarom je nu ook een TR9 heb en evt waarom een TR9 meerwaarde bied op het moment dat je al een TR8 heb ?

Nu ik je toch aan de lijn heb..... :P

Ik zie dat jij ook een TR8 heb, kan je wat vertellen waarom je nu ook een TR9 heb en evt waarom een TR9 meerwaarde bied op het moment dat je al een TR8 heb ?

Tikkeltje oftopic maar, in het kort, de TR09 komt qua feel dichter bij het origineel.

Qua feel? is dit om hoe die eruit ziet, want hij zal niet aanvoelen als een 909.

Vroeg mij meer af of je nu nog wel de TR909 sounds gaat gebruiken uit de TR8
Of dat de TR909 sounds uit de TR8 je meer aanspreken dan uit de TR9 ?

De TR09 heeft nagenoeg dezelfde interface als het origineel.
Meer tracks en songfunctie tov de TR8.
De TR8 gebruik ik dan voor bijv. 808 sounds, voor 909 zijn er te veel parameters op dat doosje wat niet op de originele 909 zit.
Ben niet zo van de tweak van de originele sounds bijv. pitch op de 909 clap,rim en hats

Ik dacht dat Roland die MX mixer juist hier voor had gemaakt of heb ik dat verkeerd begrepen?
Zeker alleen 2 kanalen dan?

Four AIRA Link USB ports support audio, MIDI, sync, and bus power (on Port 3) for AIRA gear
18 channel performance mixer provides six analog, one digital (stereo), four AIRA (stereo) , and two PC channels...

Het lijkt me dus idd dat je een AIRA synth via USB aan die MX kunt hangen, maar dat de audio gewoon een stereo kanaal blijft... Ik blijf het een raar concept vinden die AIRA reeks... Een hoog MyFirstSony gehalte...

Four AIRA Link USB ports support audio, MIDI, sync, and bus power (on Port 3) for AIRA gear
18 channel performance mixer provides six analog, one digital (stereo), four AIRA (stereo) , and two PC channels...

Het lijkt me dus idd dat je een AIRA synth via USB aan die MX kunt hangen, maar dat de audio gewoon een stereo kanaal blijft... Ik blijf het een raar concept vinden die AIRA reeks... Een hoog MyFirstSony gehalte...

Ik heb me zojuist even ingelezen betreffende de MX, schijnbaar werkt dit inderdaad slechts stereo en gezien er nadrukkelijk Aira bij vermeld wordt betwijfel ik of de boutique modellen ondersteund worden.
Mogelijk dat Roland (of andere partij) in de toekomst een converter maakt die USB naar audio standalone maakt.

Tot die tijd, gewoon zoals the old days, master outs en wat eq er over.

Ik heb me zojuist even ingelezen betreffende de MX, schijnbaar werkt dit inderdaad slechts stereo en gezien er nadrukkelijk Aira bij vermeld wordt betwijfel ik of de boutique modellen ondersteund worden.
Mogelijk dat Roland (of andere partij) in de toekomst een converter maakt die USB naar audio standalone maakt.

Tot die tijd, gewoon zoals the old days, master outs en wat eq er over.

Hier toevallig een filmpje.. Zoals ik begrijp kan er maar 1 Boutique aangesloten worden op de Aira Link port van de MX . Helaas dus 1 stereo kanaal via USB, maar wel zonder laptop ;)

Wellicht is er nog te freubelen met bepaalde geluiden over usb sturen en andere alleen over de analoge master out om zo toch een soort van 4 split te krijgen, maar heb beide apparaten niet dus kan hier verder niks over zeggen of dit mogelijk is.

Back