Volgorde

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Even een kleine vraag:

Ik ben op dit moment bezig m'n zolder opnieuw in te richten en ben op het punt gekomen om de audiobekabeling te installeren. Het is de bedoeling dat de master out van de M480 line mixer door een equalizer, denoiser en ultrafex pro gaat. In welke volgorde doe ik dit best om zo'n goed mogelijke signaalkwaliteit te krijgen?

M480 OUT - DENOISER - EQ - ULTRAFEX? OUT - EQ - ULTRAFEX - DENOISER? OUT - EQ - DENOISER - ULTRAFEX?

Wie weet raad?

Alvast bedankt ;)

:doei:

Als je al deze dingen op je eindmix wil zetten, zou ik kiezen voor

Denoizer--->EQ----> Ultrafex

Eerst haal de de noise uit t orig signaal. Daarna ga je dit opgepoetste signaal een beetje mooi EQ-en. En dan gebruik je pas t effect dat de "topping of the cake" moet voorstellen.

Persoonlijk zou ik trouwens de EQ en/of de Ultrafex eruit mikken maar goed :p

Ik ken je mixer niet, maar als die voorzien is van master-inserts, zou ik daar je ultrafex aanhangen.
Of inderdaad die ultrafex eruit (zoals pjotr aangeeft), fx aan het einde heeft niet mijn voorkeur.

En als je het nog niet had XLR ipv jacks.
Scheelt wat ruis.

OK, bedankt jongens ;) .

Ik ga de EQ er tussenuit halen. Master inserts heeft de M480 niet (wel inserts per kanaal, maar dat lijkt me weinig interessant).

Master OUT - denoiser - ultrafex .

@Fuse: heeft zo'n XLR-bekabeling wel zin als je voor de rest gewone jacks gebruikt? De M480 heeft inderdaad XLR, de Ultrafex ook, maar de denoiser bv niet (de EQ ook niet, maar da's dan van minder belang).

Thanx :okdan:

Re: Volgorde

Origineel geplaatst door Danny
Even een kleine vraag:

Ik ben op dit moment bezig m'n zolder opnieuw in te richten en ben op het punt gekomen om de audiobekabeling te installeren. Het is de bedoeling dat de master out van de M480 line mixer door een equalizer, denoiser en ultrafex pro gaat. In welke volgorde doe ik dit best om zo'n goed mogelijke signaalkwaliteit te krijgen?

M480 OUT - DENOISER - EQ - ULTRAFEX? OUT - EQ - ULTRAFEX - DENOISER? OUT - EQ - DENOISER - ULTRAFEX?

Wie weet raad?

Alvast bedankt ;)

euh... begrijp ik je nou verkeerd of ga je echt die toestellen tussen je mixer & amp zetten ?:erm:

no offence, maar weet je dan ook waarvoor ze dienen ?

Re: Re: Volgorde

Re: Re: Volgorde

Origineel geplaatst door JazzMann
euh... begrijp ik je nou verkeerd of ga je echt die toestellen tussen je mixer & amp zetten ?:erm:

no offence, maar weet je dan ook waarvoor ze dienen ?

Eh .... neen ... tussen m'n master out en de ingang van m'n DAT-recorder ... en ja:
- De denoiser is een noise gate en filter met instelbare knikfrequentie
- De EQ is een gewone 10 bands stereo EQ
- De ultrafex pro is een basprocessor, enhancer/exciter en surroundprocessor in één.

Wat is er dan zo speciaal aan om dat niet tussen je master en recorder te zetten :confused:

Zelf heb ik een UltrafexII en daar zit een noise processor al in. Misschien dat een keer omruilen of goedkoop 2e hands kopen?

En EQ en een Exciter op een mastermix is eigenlijk al een stapje richting masteren eigenlijk. En als je daar het geluid al gaat bijkleuren dan kan lijkt me dat zonde.

Ik zou dan eerder de mix beter verzorgen met EQ en exciting (per kanaal/sub) en die mix kan gewoon direct je recorder in. En dan zie je wel wat je met die mastering doet. Het mag dan niet zo lekker klinken, je houdt wel meer controle.

Re: Re: Re: Volgorde

Re: Re: Re: Volgorde

Origineel geplaatst door Danny

Wat is er dan zo speciaal aan om dat niet tussen je master en recorder te zetten :confused:

k dacht dat je hem tussen je mix out & amp in wou zetten met als gevolg dat alles wat je hoort een vertekend beeld geeft van wat er uit je mixer komt.

Heb je dan nu je monitors op de direct out van je DAT steken ?

Re: Re: Re: Re: Volgorde

Re: Re: Re: Re: Volgorde

Origineel geplaatst door JazzMann
k dacht dat je hem tussen je mix out & amp in wou zetten met als gevolg dat alles wat je hoort een vertekend beeld geeft van wat er uit je mixer komt.

Heb je dan nu je monitors op de direct out van je DAT steken ?

De DAT hangt aan een amp en de boxen hangen daar aan.

Back