Making of Dr. Who theme

Heel leuk igg!
Maar dit is de jaren 80 versie van het thema. Ik had stiekem gehoopt Deborah Derbyshire in actie te zien. Maar daar zullen geen bewegende beelden van zijn.
Als ik goed ben geïnformeerd maakte ze het thema met tape loops waar 1 oscilator toon op te horen was, maar door te pitchen maakte ze muziek.
En dat vind ik zo fantastisch.
Kennen jullie trouwens het album 'An Electric Storm' van White Noise?
Ook al zoiets fan-tas-tisch.

mooi nummer en goeie clip ook!
Mooi hé, als je dan weer ziet wat een moeite en creativiteit het vroeg om gewoon wat bijzondere sounds te maken, iets wat tegenwoordig zo makkelijk is, het was echt een avontuur en men moest ook wel een beetje obsessed zijn om iets te maken.
Als je die lange tapeloops ziet zo vroeg in de sixties dan klopt het verhaal dat de Beatles de eersten waren met tapeloops op Tomorrow never knows niet lijkt me.
Daarmee wil ik verder niets afdoen aan het nummer want ik vind het echt een geniaal nummer van Lennon en McCartney.

Love Without Sound is waanzinnig goed!
Jammer dat er niet zo heel veel gefilmd is in de Radiophonic Workshop, legendarische plek.
Vond in deze bovenstaande de Odyssey als clicktrack ook wel geniaal trouwens.

wat ik ook een waanzinnige video vind is deze over 10cc's I'm Not In Love. (just singing aaaa for three weeks hahaha)

Laatst gewijzigd:
Ik vond nog een filmpje. Je moet een beetje door die lapzwansen ( :) ) heen kijken, maar wat ze daar doen met die tape slices... echt super gaaf! Maar ik vraag me af of dit de originele tape uit '63 is. Ik geloof het niet, maar dat doet aan het filmpje verder niets af.

hoe het gefilmd is en dat geschreeuw van die gasten, probeer er een beetje doorheen te skippen maar ze gaan maar door met blaten als geiten.

Back