Meting pink noise in studio .. resultaat goed?

Waardoor klinken ze nu beter?

1) Ik kan m'n kick en bass nu veel strakker mixen. Zonder behandeling van m'n studio kreeg ik niet voor elkaar op de manier hoe ik het wilde. En dat lukt nu wel, zonder problemen zelfs.

2) M'n mixen klinken veel opener, ruimtelijker. (Meer dynamiek?)

3) Maar ook in het mid en hoog heb ik het idee dat ik beter hoor wat er gebeurd. Waardoor het eindresultaat ook in het mid en hoog beter klinkt.

Maar het kan ook goed zijn dat punt 2 en 3 zijn verbeterd doordat punt 1 nu veel beter onder controle is. Maar vermoedelijk is het een combi van beiden?

1) Ik kan m'n kick en bass nu veel strakker mixen. Zonder behandeling van m'n studio kreeg ik niet voor elkaar op de manier hoe ik het wilde. En dat lukt nu wel, zonder problemen zelfs.

2) M'n mixen klinken veel opener, ruimtelijker. (Meer dynamiek?)

3) Maar ook in het mid en hoog heb ik het idee dat ik beter hoor wat er gebeurd. Waardoor het eindresultaat ook in het mid en hoog beter klinkt.

Maar het kan ook goed zijn dat punt 2 en 3 zijn verbeterd doordat punt 1 nu veel beter onder controle is. Maar vermoedelijk is het een combi van beiden?

Ik volg je nu: de akoestiek panelen die je geplaatst hebt, hebben hun vruchten afgeworpen. HOE en WAAR heb je die geplaatst? Waarschijnlijk heb je de 'first reflection points' aangepakt, waardoor het nu wat 'strakker' klinkt. Maar ik ben bang dat dat je daarmee niet de problemen in het laag hebt aangepakt.

Om een nog beter sweet spot te creeren zou ik met de monitoren verschuiven en realtime metingen uitvoeren, totdat je een punt bereikt waar de frequentiegrafiek het 'stabielst' is. Met alleen de monitoren verplaatsen kun je al flinke pieken en dalen terugdringen.

6x GIK 244 full range Bass Traps 2 op het plafon en 2 aan iedere zijkant voor de eerste reflecties
M'n hoeken van de kamer behandeld met GIK Tri-Trap Corner Bass Trap's
en 2x GIK 6A Alpha Panel Diffusor / Absorbers voor achterin mn ruimte.

Het voelt wel alsof ik de problemen in het laag heb aangepakt.

Maar doe je metingen dan?

6x GIK 244 full range Bass Traps 2 op het plafon en 2 aan iedere zijkant voor de eerste reflecties
M'n hoeken van de kamer behandeld met GIK Tri-Trap Corner Bass Trap's
en 2x GIK 6A Alpha Panel Diffusor / Absorbers voor achterin mn ruimte.

Het voelt wel alsof ik de problemen in het laag heb aangepakt.

Maar doe je metingen dan?

Ik lees dat je de hoeken ook hebt aangepakt. Is het een gedeelte van de hoeken of geheel in het verticaal?

Ja, ik heb metingen verricht. Ergens op het forum is een thread erover.

Kan je misschien foto's plaatsen?

P.S. Hoe groot is je ruimte?

M'n ruimte is 3 bij 4.5 ongeveer.

v64qio.jpg

En deze 2 heb ik achter in m'n studio staan.

91bigw.jpg

Die thread heb ik gezien inderdaad!

M'n ruimte is 3 bij 4.5 ongeveer.

En deze 2 heb ik achter in m'n studio staan.

Die thread heb ik gezien inderdaad!

Naar mijn idee zit het er correct uit als basis hoor! Ik zie dat je geen absorber op de muur voor je hebt geplaatst. Heb je een spiegel gebruikt voor het bevestigen van de panelen?

Vaak merk je direct wanneer je in of uit de 'sweet spot' stapt, da's een goed teken.

Zijn dat de Mackies HR? Zo ja, dan hebben we dezelfde monitoren:)

Trouwens weet je zeker dat het diffusers zijn op de laatste foto?

Thanks! Ik heb idd de spiegel gebruikt idd.

En ik merk nu veel beter als voorheen als ik uit de sweetspot stap.

En klopt het zijn mackie hr624 en.

Die achterin op foto 2 zijn absorbers diffusers.

Thanks! Ik heb idd de spiegel gebruikt idd.

En ik merk nu veel beter als voorheen als ik uit de sweetspot stap.

En klopt het zijn mackie hr624 en.

Die achterin op foto 2 zijn absorbers diffusers.

Dan zou het goed moeten zitten met de plaatsing.

Dus toch niet dezelfde monitoren, wij hebben de oude HR824.

Ik vermoed dat de exemplaren op de laatste foto absorbers zijn die niet geheel met stof bedekt zijn, waardoor een gedeelte van geluidsgolven (op het hout) teruggekaatst worden. Difussers zien er anders uit en ze verspreiden de golven in verschillende hoeken. Maar goed, lekker boeiend:)

Ga je nog verder wat aan de ruime doen, of vind je het zo goed?

Het zijn Absorbers Difusers ;) Die bestaan ook :D

http://gikacoustics.co.uk/product/6a-alpha-panel-diffusor-absorber/

Helaas kan ik de achter hoeken in deze ruimte niet aanpakken. Al heb ik er niet heel veel last van gezien de achterkant open is naar m'n woonkamer.

Hoe heb je het zelf aangepakt eigenlijk? Foto's ergens?

Oh oke, dus het geluid ontsnapt in principe naar je woonkamer. Je kan ook verplaatsbare panelen maken. Wij hebben zo'n verplaatsbare laag-absorber gemaakt, omdat er een deur in de hoek is.

Ik heb 1 foto op de telefoon staan. Als t goed is moeten er nog foto's staan op 1 van m'n onderwerpen ergens op het forum.

aufolf.jpg

Het zijn Absorbers Difusers ;) Die bestaan ook :D

http://gikacoustics.co.uk/product/6a-alpha-panel-diffusor-absorber/

Helaas kan ik de achter hoeken in deze ruimte niet aanpakken. Al heb ik er niet heel veel last van gezien de achterkant open is naar m'n woonkamer.

Hoe heb je het zelf aangepakt eigenlijk? Foto's ergens?

Oh oke, dus het geluid ontsnapt in principe naar je woonkamer. Je kan ook verplaatsbare panelen maken. Wij hebben zo'n verplaatsbare laag-absorber ('basstrap') gemaakt, omdat er een deur in de hoek is.

Ik heb 1 foto op de telefoon staan. Als t goed is moeten er nog foto's staan op 1 van m'n onderwerpen ergens op het forum.

aufolf.jpg

Er is wat misgegaan met het uploaden van de foto (misvormd)...

De foto is heeel vaag en veel zwart.

Maar er ontsnapt idd veel bij mij naar de woonkamer. Als ik naar een nieuwe ruimte ga dan wil ik de achterwand ook zeker aanpakken. Maar voorlopig prima zo :)

Back