Toft Audio ATB 24 of 32

barn

Detroit nerd
Hoi!

Wie heeft er een Toftaudio ATB 24 dan wel 32 staan in de studio, en zou mij een uurtje (of 2) willen ontvangen om de mixer een keer in het echt te zien en te horen?

Kan eventueel ook tegen betaling, of in natura (biertje/wijntje, geen sex ;) ), of ik kan een synth meenemen om mee te spelen? (Futuresonus Parva bijvoorbeeld)

Lijkt me leuk! Ben namelijk aan het kijken om er een aan te schaffen.

Bedankt alvast.

Ik zit ook te kijken maar lees toch een aantal slechte verhalen. Niet gebalanceerde inserts vind ik zo consumer ipv pro. Als ik een tip mag geven:

Check de soundcraft mh2/mh3. Een gereviseerde versie zal beetje hetzelfde kosten maar heb je meer auxen en toch ook echt topkwaliteit. En als je veel line in gebruikt zoals wij heb je niet mega veel voordeel van top pre amps. Die gaan volgens mij pas shinen met micro's

Gebalanceerd boeit me niet...
En wil nieuw kopen, en sowieso modulair...

Summingmixer en 500 series rack ook een optie voor je? Kun je een mooie set aan analoge kleuren selecteren en analoog summen. Ik zelf heb sinds kort een Dangerous 2bus+ en ben hier erg tevreden mee. Brede diepe sound met een onwijs strak laag. De 3 analoge processors die je dry/wet erin kan draaien zijn tegek. Perfecte all in One oplossing. Heb die van mij gepairde met een Apollo 16:)

Ik mix otb, dus dan wordt het een duur grapje als ik 24+ kanalen wil hebben... Toch? Of begrijp ik je verkeerd?

Nieuw voor die prijs/opties ga je niks tegenkomen, beetje beter alternatief is duurder of je moet 2e hands kijken voor een leuke klassieker. Als je 8k wil uitgeven voor atb24 kan je idd misschien beter een iets met veel i/o kopen en een goede 8chnl summer ofzo om je bussen te summen (als je dat echt wilt hebben) en dan houdt je wss nog cash over.

Op zich zoek ik geen advies :D

Ik zoek iemand met een ATB :luv:

Barn, lees je eerst even in wat betreft de xdesk. Ik roep niet zomaar wat en probeer je gewoon te helpen. Er zjin in dit draadje trouwens nog een paar suggesties gegeven door mensen met ervaring en ook die suggesties zijn zeker nader onderzoek waard.

XDESK
16 (met wat creativiteit 20 a ) kanalen
2 bussen (die zelfs op verschillende manieren te routen zijn, maar moet je je wat in verdiepen)
veel meer routingmogelijkheden dan je op eerste zicht zou zeggen
geluidskwaliteit ver boven de toft (mixbus zal niet zo snel verzuipen/veel meer headroom).
voegt echt iets toe op vlak van geluidskwaliteit (is niet zo bij toft!)
veel betere bouwkwaliteit
als je nog kanalen te kort heb voeg je een xpanda toe
wil je eq's die écht het verschil maken, koop je er iets van outboard eq's bij
etc

succes met je zoektocht

Laatst gewijzigd:
Back