Mooie verkoop praatjes, zo bijzonder is die Trident helemaal niet en met de opmerking van dat dit de Jupiter 8 van Korg is slaat hij compleet de plank mis.
Mooie verkoop praatjes, zo bijzonder is die Trident helemaal niet en met de opmerking van dat dit de Jupiter 8 van Korg is slaat hij compleet de plank mis.
Jupiter8 klinkt op YouTube filmpjes ook niet bijster dik . Je kan er wel meer sounds uithalen dan een trident. Maar een Roland klinkt weer ontzettend veel cooler dan een trident. Zo blijft het Appels en peren. Waar ik wel van baal is dat ze zo snel ontstemmen. En zeer snel stuk gaan . Daarvoor zou ik hem al niet kopen.
Met alle in en uitgangen kan je wel erg veel
Jupiter8 klinkt op YouTube filmpjes ook niet bijster dik . Je kan er wel meer sounds uithalen dan een trident. Maar een Roland klinkt weer ontzettend veel cooler dan een trident. Zo blijft het Appels en peren. Waar ik wel van baal is dat ze zo snel ontstemmen. En zeer snel stuk gaan . Daarvoor zou ik hem al niet kopen.
Met alle in en uitgangen kan je wel erg veel
Als je puur naar de synthesis mogelijkheden kijkt dan zijn de zeer spartaans en er waren al eerder synths met een brass en string sectie, dus niet zo heel bijzonder.
ik heb ook wel gelezen dat hij dik klinkt, maar daar doen de synthesis mogelijkheden weer afbreuk aan.
Ik heb een hele oude Korg (700S) en een nieuwere (Radias) en die bevallen mij prima.
Ik ben ook helemaal geen liefhebber van de door zovelen geprezen Polysix.
Denk dat de verkoper het ook zo niet bedoelde, compleet verschillende machines.
Hij tracht ons wijs te maken dat dit het beste is wat Korg ooit geproduceerd heeft, vandaar de vergelijking met de Jupiter-8.
Nou, ik ken geen enkele analoge polysynth (behalve de PS-3100/3200/3300 serie, maar die waren modulair) van Korg die indruk op mij heeft gemaakt, zoals die van Yamaha en Roland dat wel hebben gedaan.
Wel heeft korg ons leuke monofoontjes gebracht.
Maar gelukkig hebben we allemaal een andere smaak, amen
Op één of andere manier kon mij de DV800 niet zo bekoren als de 700S, kan niet precies verklaren waarom maar ik heb er een ander gevoel bij.
De MS-20 had ik ook, (kan me niet meer herinnen of het een vroege of latere was) maar ook die begon mij snel te vervelen.
Wat betreft je opmerking over de PS 3xxx reeks, kan ik HELAAS niet over mee praten, nooit één gehad.
Wist trouwens niet dat alleen de 3200 de enige was met 2 osc. die door het filter bewerkt kunnen worden, dacht dat dat bij de 3300 (als zijnde de high end of the three) ook mogelijk was
een PS-3300 is eigenlijk 3x een PS3100 in 1 doos,dat is dus waar men zich laat vangen,het is telkens maar 1 vco door een filter,bij de de PS3200 heb je er twee!
Als je puur naar de synthesis mogelijkheden kijkt dan zijn de zeer spartaans en er waren al eerder synths met een bass en string sectie, dus niet zo heel bijzonder.
Toch is de quadra anders, daar heb ke een mono sectie een duo sectie en een poly synth die alleen strings kan.
De trident is een 8 stemmige poly synth een beetje magere ala ms10 maar dan 8 stemmig maar wel 10 % daarvan en een 8 stemmige string sectie. De trident kwam idd 1 jaar later.
Een ARP quadra komt er niet goed af bij de rating van VSE een trident heeft 1 ster meer met meer dan het dubble aan stemmen
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.