"Bass en Treble" in cubasis

DJ-D_Prime

Die Rakete zu den Planete
Ik ben bezig met t "remasteren" van mn laatste nummer en mn drums en basslijn klinken perfect als ik op mn mixer de bass wat verder open draai, maar ik wil natuurlijk dat dit altijd zo klinkt,

dus hoe kan ik in cubasis/wavelab de opname zo bewerken dat dit hetzelfde effect geeft?

ok, heb ik gevonden, maar kan alleen dingen als gain en frequency kiezen>? en dan gebeurt er vanalles maar neit t eenvoudige wat ik wil

Je wilt de bas versterken = lage freq, dus kies 'n lage freq en schroef die gain omhoog.

Welke freq-bereik je precies moet hebben & hoe hoog je die gain moet zetten is 'n kwestie van tsjekken.

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
hey thnx! alleen konden ze dat niet simpeler maken? 8~

ja, zoals op je mixer, alleen kun je dan niet zo precies werken als op deze manier

Origineel geplaatst door Arv
Hoeveel simpeler wil je het hebben dan?

Neuraal implantaat -> je denkt: "d'r moet meer bas in", en abacadabra FLOEP -> meer bas

zoiets ?

knopje voor bass en knopje voor treble :D

Is er ook wel, maar je wil toch het frequentiebereik en de Q factor in kunnen stellen..

eh, nee, want dat kan ik nog helemala niet goed, zit nu al kwartieer te k**ten terwijl ik met een simpel bass knopje in 2 seconden klaar zou zijn

Origineel geplaatst door Arv
Is er ook wel, maar je wil toch het frequentiebereik en de Q factor in kunnen stellen..

oeioei arv, waar begin je nou toch weer aan.......
ik heb hem net uitgelegd hoe een parametrische eq werkt (basic) en jij begint over de Q factor te l*llen......

(no offense trouwens D-Prime -> alle begin is moeilijk)

ik vind dit ook helemaal niet boeiend... snap al wrom tiesto een audio engineer heeft :D

t nummer is af, alleen paar dingetjes tweaken om t net wat beter te laten klinken, maar dat moet lang hoeven duren vind ik

ik vind dit ook helemaal niet boeiend... snap al wrom tiesto een audio engineer heeft :D

:dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel:

Goed bezig D-Prime, je moet met je hobby doen wat je leuk vind en zorgen dat je daar goed in wordt !

keep up the good work !

Hmm, DJ D je moet wel wat basiskennis hebben hoor.. Geloof me dat is ervaring die je later erg hard nodig hebt.

bij deze: gezocht, iemand om af te mixen en te klooten met zaken als hierboven bschreven

salaris: eeuwige waardering en betrokken zijn bij de productie van geweldige muziek :D

bij deze: gezocht, iemand om af te mixen en te klooten met zaken als hierboven bschreven

salaris: eeuwige waardering en betrokken zijn bij de productie van geweldige muziek :D

Je hebt nu al MIJN eeuwige waardering !! Man, man, man, wat kun jij me aan het lachen maken !

Ach, kom, doe es gek: als je in oss muziekt, is het voor mij nog niet zo idioot ver om eens 'n x te komen helpen.

Ik bied me dus aan.

ke dan! alleen ik muziek in Delft, want daar studeer ik, ben zeg maar eens in de 2 weken in Oss, en daar staat mn spul ook niet

maar ontzettend tof dat je t aanbiedt! :D

u rule

Back