Elation

ano220424

in de ban
in de ban
Even terug naar de golden 80's...en de tijd van mijn studio opleiding.
Toen studio's nog studio's waren en je behoorlijk flink centjes moest neertellen om het vak te leren.
Herb Alpert en Wally Badarou waren toen mijn idolen en dus maar eens een stukje gemaakt dat daar een doorslagje van is.;)
Geen loops dus maar puur spelen en mixen. Oldscool...:beard:

Attachments

• Elation_Final Mix_ Master.mp3
    7,2 MB · Bekeken: 52
Even terug naar de golden 80's...

Wow, mooi hoor, en zo zuiver, echt wel professioneel. 80's feel indeed.. Die solo's zijn heel erg goed.
Ik ben aan't genieten, dank je wel voor te delen, Skelet. :W

Ja nice. Effe snel geluisterd maar iets minder solo's zou ik wel tof vinden en wat meer synth werk. En ja Wally is geniaal maar dit lijkt meer op

Allen dank voor de waardering. Ja hoor, mijn track is eigenlijk een doorslagje van Rotation. Klopt. Toch iemand die het hoort en kent. En ik speel graag solootjes. :-)
Dit is eigenlijk gewoon wat oefenen. Het doel was om de 2 MiniMoogs en Matrix12 die ik 25 jaar geleden had (naast een hoop andere analoge troep) zo vet mogelijk na te bootsen.
En alweer heb ik niet het gevoel dat ik die dingen mis. Helemaal niet. Lukt net zo goed digitaal dus. (Virus TI, Classic, MiniMonsta, JD990) Beetje mix oefenen ook.
Ik ben nu bezig met The day before you came van ABBA na te bouwen. Helluvajob !! Want ook daar behoorlijk wat ouwe meug in dat nummer...

Laatst gewijzigd:
Dit klinkt dus écht wel lekker zeg... Een wat beter herkenbaar (en dus terugkerend) thema en je hebt een regelrechte retro hit te pakken...

Dit klinkt dus écht wel lekker zeg... Een wat beter herkenbaar (en dus terugkerend) thema en je hebt een regelrechte retro hit te pakken...

Dankjewel. Dat thema vinden is zou nog meevallen, maar dan een hit hebben is de dag vandaag - op voorwaarde dat je trackje goed zit - veeleer een kwestie van geluk hebben geworden.

Er wordt enorm veel muziek gemaakt en op een paar bands en artiesten na is er een geweldig snelle turnaround en consumptie. Heel veel goeie dingen raken zelfs niet aan de bak of krijgen weinig herkenning. Dus hits proberen scoren, nah. Dat was vroeger. ;) Nu gewoon een kwestie van plezier maken.

Ik snap m hoor, ik zeg t ook van mn eigen muziek als ik t niet aan de man krijg :D:engel:

Nee grapje natuurlijk... D'r is teveel op de markt om een hit te scoren, zeker als het niet (meer) mainstream is. Ik wilde er maar mee aangeven dat ik t gewoon een hele fijne track vind.

Mja. wat moet ik hier nou nog van zeggen? :D

Intro deed me heel even aan George Michael denken. Die solo sound is prima, maar had van mij niet eens gehoeven. Wordt er zo synthesizer-achtig door :). Misschien is een goed bespeelde gitaar een mooi alternatief. Of een sax natuurlijk.

Wat ik het best vind aan je track is de groove die gewoon lekker doorgaat. En het laag is geniaal gemixed. Echt wauw!

EDIT: Fade-out? Really? :D

Back