Roland Space Echo RE-201 Japan 100V -> 220V

gn!uz

Ingeburgerd
Hi,

Weet iemand in hoeverre het mogelijk is om een RE-201 uit Japan 100V 50/60Hz te modificeren naar 220v/50Hz? Kan geen info vinden over de interne voeding van de unit. Zou mooi zijn als het alleen een kwestie is van draadje omsolderen.

Ik heb een technics sl1200 uit japan en die prik ik in een uitwendige adapter. Werkt al jaren ok.
Ivm voeding, meet eens na of er andere spanning zit op contacten vd voeding. Indien niet weet je genoeg

Ik werk ook met de oplossing die klinkske beschrijft.
Ik heb een RE100 en een RE200 uit Japan gekocht en deze draaien al jaren zonder problemen op een 220v -> 110v omvormer (nieuw te vinden voor 10,- euro).
Die 110v (da's dus 10v teveel) heeft mij tot op heden nooit problemen opgeleverd.

Bedankt voor de tip! Als het even kan wil ik het via de bestaande voeding doen maar hangt af vh type of dat gaat lukken. Omvormer is wat mij betreft een optie als het niet anders kan.

Bedankt voor de tip. Ik heb de service manual bekeken en daar staat bij power unit het volgende:

Supply Voltage:
100/117/220/230/240V, 50/60Hz

Oftewel, de interne trafo kan eenvoudig worden aangepast naar 220V/50Hz! Top!

Heb 'm zojuist gekocht in Japan en komt hopelijk snel deze kant op.

Five G zeker?

Ik zit al 8 weken op een mks80 met programmer te wachten. Is helaas met 4 weken vertraagd :( Echter maakt de prijs het wachten waard.

Die omvormer van 220 naar 110/100v kan iemand mij vertellen waar ik die vandaan kan halen? Thx!

Bedankt voor de tip. Ik heb de service manual bekeken en daar staat bij power unit het volgende:

Supply Voltage:

Tegenwoordig hebben we hier ~230v. ;)

Supply Voltage:

Niet helemaal waar, TENZIJ er aan de primaire kant aansluitingen zitten, anders een gelijksoortige traf erin.
Er zijn 3 secundaire wikkelingen, jammer dat de spanningen er niet bij staan, maar dat is wel uit te vogelen.

Five G zeker?

Ik zit al 8 weken op een mks80 met programmer te wachten. Is helaas met 4 weken vertraagd :( Echter maakt de prijs het wachten waard.

Die omvormer van 220 naar 110/100v kan iemand mij vertellen waar ik die vandaan kan halen? Thx!

Nee geen Five G. Maar bedankt voor de tip, kende ik nog niet.
MKS-80, wow nice!

Ik heb mij een tijd geleden ingeschreven bij tenso.com zodat ik een japans afleveradres heb. Vervolgens kun je dus ook shoppen bij japanse webshops die alleen binnen Japan verzenden. Wel een gedoe/risico met overboeken via bank maar als je een goede deal tegenkomt wellicht het overwegen waard.

Heb de RE-201 voor een goede prijs kunnen kopen. Maar natuurlijk komt daar nog een sloot aan verzendkosten + BTW + invoerrechten bij. Daarnaast ligt het voor de hand dat er een service beurt tegenaan gegooid moet worden. Hopelijk kan ik zelf het nodige doen.

Op Echofix.com zag ik overigens dat EUR voedingen voor de RE-201 los aangeboden worden wat impliceert dat het helemaal niet zo eenvoudig is om 'm om te solderen.

We gaan het meemaken!

Niet helemaal waar, TENZIJ er aan de primaire kant aansluitingen zitten, anders een gelijksoortige traf erin.
Er zijn 3 secundaire wikkelingen, jammer dat de spanningen er niet bij staan, maar dat is wel uit te vogelen.

In het blokschema zie ik 4 secundaire wikkelingen:
+17V
+12V
+11V
+15V

xOBtdUb.jpg

Dat zijn de spanningen na gelijkrichting, ik denk, ik weet het dus NIET zeker, dat er 3 wikkelingen op zitten van pakweg 15 V wissel.
Kan je de technische dienst van Roland niet mailen en vragen of ze een 230V trafo hebben voor je of wat de waardes van de secundaire wikkelingen zijn?

Kijk hier voor de service centra.
https://www.roland.com/nl/support/service_centers-1/

Back