Uw mening over het volgende: (DAW)

patrickto

Ingeburgerd
Sony Vaio PVG-FR315S Notebook en M-audio Audiophile USB

Kunt u aangeven of dit een goede configuraties is om als DAW te gebruiken. Gaat alleen SX en een aantal plugins op draaien. Plus en minpunten aangeven?

Notebook behuizing • Onyx Black LCD TFT 15" kleurenbeeldscherm • Intel® Pentium® 4 processor 2.66 GHz • 512 MB geheugen • Resolutie: 1024 x 768 XGA • 60 GB harddisk • DVD+/-RW • 3.5" diskdrive FDD met 1.44 MB • ATI RADEON IGP 345M Chipset integrated • voor 3D performance • Memory Stick Slot • Microsoft Windows XP Home (NL/UK) • 12 Maanden garantie, haal en breng service

http://www.vaio.sony-europe.com/eng/products/notebooks/models/fr315s/inhalt_frames.html

http://www.m-audio.nl/Audphileusb.htm

Niets mis mee zou ik zeggen. Alleen de resolutie van je beeldscherm is wel weinig. Met Cubase SX is dat toch een nadeel omdat die nogal wel veel windows etc heeft. Verder is dit een zeer volledige laptop. Niet het allersnelste maar net 1 stapje lager. Dus qua prijs wat gunstiger in het algemeen.

En laptops zijn makkelijk mee te nemen maar als vaste werkplek zou ik er toch een los keyboard en een standaard waar hij op gezet kan worden zodat je het beeldscherm op ooghoogte krijgt adviseren. Evt een losse monitor / LCD met een hogere resolutie als dat bevalt.

Origineel geplaatst door gemmetje
.....en win xp prof ipv home

Nergens voor nodig hoor.
D'r is weinig verschil in.
Alleen wat dingen die je toch niet gebruikt.

Kijk even naar de specs van je harddisk, hoeveel RPM deze draait.

Notebooks hebben standaard geloof ik meestal 4200-4400 RPM drives, de max die ik kon krijgen voor mijn notebook was
een 5400 rpm drive met 2mb cache. Ze zetten dat dus meestal niet bij de specs, ik moest er een uur voor aan de telefoon hangen met toshiba nl voor die info :stupid Met een paar audio sporen werkt dat nog prima, maar als je uitgebreider gaat werken met samples en audio is het te weinig

Mijn advies -> Firewire drive toevoegen aan je setup.

Suc6!

Origineel geplaatst door Knaller
Kijk even naar de specs van je harddisk, hoeveel RPM deze draait.

Notebooks hebben standaard geloof ik meestal 4200-4400 RPM drives, de max die ik kon krijgen voor mijn notebook was
een 5400 rpm drive met 2mb cache. Ze zetten dat dus meestal niet bij de specs, ik moest er een uur voor aan de telefoon hangen met toshiba nl voor die info :stupid Met een paar audio sporen werkt dat nog prima, maar als je uitgebreider gaat werken met samples en audio is het te weinig

Mijn advies -> Firewire drive toevoegen aan je setup.

Suc6!

Kwilde t net zeggen.

Ik heb ook een laptop met een rme card aan boord.
Draait fantastisch maar wel met een firewire drive er aan gehangen.

Uhh, strip/tweak ook nog effe xp OS. Gaat die nog lekkerder lopen.

Waarschijnlijk kun je er ook nog een andere monitor aan hangen. Ben je gelijk van de beperkte resolutie af.

Origineel geplaatst door fuse
Nergens voor nodig hoor.

ik heb me laten vertellen dat wXp home edition maximum 512bm ram kan registreren
dus als hij wat rams wil toevoegen zal hij geen performance verschil merken.

Origineel geplaatst door isnieZot
ik heb me laten vertellen dat wXp home edition maximum 512bm ram kan registreren
dus als hij wat rams wil toevoegen zal hij geen performance verschil merken.

Voor de zekerheid toch bij MS site nagekeken en op hun reclamepagina's staat niet dat Home edition een 512Mb limiet heeft. En lijkt me ook niet logisch van het is een 32 bits OS en kan dus 4Gb geheugen aan.
Het is dus gewoon een fabeltje of die iemand was in de war met Windows ME die dat wel heeft.

Ik heb goeie verhalen over de vaio machines...een maat van me heeft er een al een tijdje, en die presteerd uitmuntent hij heb een p3 1ghz, en kan er nu nog steeds erg goed mee uit de voeten (set up: RME multiphase vst instruments Orion en een novation remote 25) hij gaat hier ook live mee en gebruikt het voor producties met z'n band...

dus dat zit volgens mij wel goed met die vaio:halleluja

Ha,

Kwam het laatst in de PCM tegen.
Windows XP Home edition ondersteund wel Hyperthreading maar geen dual (of meer) processoren.

Ook fijn dat dit niet duidelijk op hun site staat. :(

Origineel geplaatst door gemmetje
.....en win xp prof ipv home
Nergens voor nodig hoor.

Dat vroeg ik mij nou laatst af. Kun je nu beter XP Home of Pro gebruiken als je een volledig dedicated audio (MIDI) PC wilt maken?

Wat fuse al zegt : XP Pro heeft een aantal dingen extra die je toch niet gebruikt (vooral networking stuff) en die zou je uit kunnen schakelen. Maar ik zou me ook voor kunnen stellen dat XP Pro onder water een aantal zaken beter/sneller regelt. Het blijft natuurlijk een proffesioneler en vooral duurder OS!

Hoezo een professioneler OS?

Het is gewoon pure geldklopperij. Want bedrijven die geven geen f*ck om wat voor software ze kopen maar de gemiddelde kantoorslaaf wil natuurlijk wel met de pro versie werken want stel je eens voor.

En de mensen thuis die Home versie kopen denken dan een minder moeilijk OS te kopen. Maar windows blijft gewoon windows hoor.

Ik zou zeggen dat als je bij je computer je een OEM versie van Home koopt je klaar bent. Da's de goedkoopste (eerlijke) manier om aan windows te komen en daar kun je fatsoenlijk al je muziekprogjes mee draaien.

Heb onlangs (denk in SOS) nog goede recensies gelezen over de centrino's, kan misschien een alternatief zijn.

Voor de zekerheid toch bij MS site nagekeken en op hun reclamepagina's staat niet dat Home edition een 512Mb limiet heeft. En lijkt me ook niet logisch van het is een 32 bits OS en kan dus 4Gb geheugen aan.
Het is dus gewoon een fabeltje of die iemand was in de war met Windows ME die dat wel heeft.

wat ik heb gehoord is dat elk os van microsoft max 512 mb ram gebruikt
ook al stop je er meer in bijv. 4 gb dan nog gaat ie boven de 512 mb swappen op de disk .. terwijl dat niet nodig zou hoeven zijn

weet er voor de rest niets vanaf ...

En dit is dus je reinste onzin...

het enige OS dat last heeft van die 512Mb grens is 98, vanaf 2000 is dit probleem onbestaande (van Millenium weet ik het niet, maar dat is toch rommel).

Origineel geplaatst door MadR
wat ik heb gehoord is dat elk os van microsoft max 512 mb ram gebruikt
ook al stop je er meer in bijv. 4 gb dan nog gaat ie boven de 512 mb swappen op de disk .. terwijl dat niet nodig zou hoeven zijn

weet er voor de rest niets vanaf ...

Dit soort vragen kun je trouwens beter op het GOT forum vragen.
Wel even erbij zeggen dat je een n00b bent. ;)

Dit soort vragen kun je trouwens beter op het GOT forum vragen.
Wel even erbij zeggen dat je een n00b bent. ;)

heb je het nou over mij ?
of over de topic starter ?

Origineel geplaatst door Nerve
En dit is dus je reinste onzin...

het enige OS dat last heeft van die 512Mb grens is 98, vanaf 2000 is dit probleem onbestaande (van Millenium weet ik het niet, maar dat is toch rommel).
lees het nog eens goed
ik zeg niet dat bijv. XP niks gebruikt boven de 512 mb
maar dat ie gaat swappen op disk terwijl dat totaal niet nodig is als je bijv 4 gb er in heb zitten

daarnaast geef ik aan dat ik heb gehorod ..d us pin me er niet op vast
maar zorg wel dat je iets GOED ontkracht ;)

dank

Regelen jij 4Gb?
Gaan we het even testen op mijn bak.
Die heeft 4 sleuven dus dat moet lukken. :duivels:

En natuurlijk ben je een n00b! :P

Back