[asio2ks] low latency voor low budget kaarten

4tune

Stamgast
Ik was een beetje aan het swerven hier op het forum en kwam langs een thread over lage latency coor een C-audio dingetje. Het gaat hier dus om een ASIO driver die bedoeld is voor lowbudget geluidskaarten.

Ik heb zelf net een nieuw proc. mobo (met een onboard geluidskaart) en geheugen gekocht en heb dus even geen geld voor een nieuwe geluidskaart. Na het installeren van deze ASIO driver heb ik een latency van nog geen 5 ms. Ik dus super blij!!!!! Dus moest ik m'n blijschap even met jullie delen.

Het nadeel van deze beta drivers is dat er een piep 1 keer in de 2 minuten te horen is. Dit is te verhelpen met een hack. Ik weet niet of ik de hack hier op het forum mag plaatsen en vertel daarom hoe je hem in google kan vinden. namelijk "asio2ks hacks" en dan ff op die pagina verder zoeken (geeft namelijk op het moment maar 1 result).

Ik had op tweakers.net ook hier al een topic over geopend (onder de naam helerion) maar vond hem hier meer op z'n plaats.

File te downloaden op http://www.asio2ks.de

[edit]
Ohhh was ik helemaal vergeten je moet ook een user/pass intikken om de file te downloaden deze kun je ook makkelijk met google vinden
[/edit]

In Juni zouden de drivers gereleased worden zonder piep.

Nu nog steeds niet, en op emails wordt niet meer geantwoord,site al 4 maanden niet geupdate.

Ik heb dit project al een tijdje opgegeven...(als iemand vergelijkbare drivers weet, laat het weten)

Ik snap niet helemaal wat het probleem is hoor. Ik heb nu de hack gedaan en en krijg nu 1 keer in de 600 uur een piep. Dus gewoon ff die hack zoeken en klaar is clara.

hahaha
nou mensen - ik heb dit ook voor de grap gedaan - en ja hoor

1.9 ms latency met mijn 2.0 gig mhz laptop - geen gefuk - alles werkt prima - hahahaha er zit een el cheapo geluidskaart in ook nog.

Dat is echt een prima overbrugging naar een goed systeem.

Tot die tijd draai ik dit -
ook geen wegvallende MIDI noten bij note on messeges.....

na zdrowie!!

ik gebruik een terratec dmx6fire SC met bijhorende asio driver. Mag eigelijk niet klagen over de latency.
Denk je dat ik verbetering merk met die asio2ks?
Als ik veel instanties van een VSTi heb draaien, merk ik soms wat gekraak dat niet goed op te lossen valt door de buffergrootte te veranderen. Kan zo'n andere asio driver dit verhelpen? Of heeft dat hierop geen invloed?

Origineel geplaatst door Bobby
ik gebruik een terratec dmx6fire SC met bijhorende asio driver. Mag eigelijk niet klagen over de latency.
Denk je dat ik verbetering merk met die asio2ks?
Als ik veel instanties van een VSTi heb draaien, merk ik soms wat gekraak dat niet goed op te lossen valt door de buffergrootte te veranderen. Kan zo'n andere asio driver dit verhelpen? Of heeft dat hierop geen invloed?

je kant t proberen..echtgeen idee - hangt denkik van de snelheid van je processor af.

Back