Iets tussen GarageBand and Logic Pro X ?

DungBeatle

Ouwe rot
Howdie,

Jaren geleden kon ik heel goed overweg met GarageBand.. heb er meerdere tracks mee gemaakt.. werkte allemaal zalig.

Maar omdat GB naar externe MIDI toestellen quasi niets kan, heb ik geprobeerd het "grote broertje" van GB te gaan gebruiken: Logic Pro X. Ik haat dat pakket.. zo absurd ingewikkeld, en zo absurd anti-intuitief, het volkomen tegengestelde van GB, in mijn opinie.

Welke DAW is echt gemakkelijk te gebruiken met externe MIDI instrumenten, en ligt hopelijk tussen GB en LP op de leercurve?

Thx!

DB

Wat is er dan zo ingewikkeld aan Logic? :?
Het werkt gewoon prima zonder poeha. Ik snap je dus totaal niet.

@Arv: vgl met GB is de leercurve wel totaal anders. 't Mag nu nog allemaal "pro" zijn, ik ga er altijd van uit dat een goede UI, zelfs "pro" dus, de simpele dingen simpel houdt, en de moeilijke dingen mogelijk maakt. IMHO vind ik dat Logic Pro op UI gebied veel te zwaar is (voor de eenvoudige dingen). Voor GarageBand te leren heb ik bijna geen YT videos moeten consulteren. Ik krijg het op mijn heupen als ik altijd verplicht wordt om naar Google te stappen, of YT.. er bestaat nog altijd iets als intuitieve interfaces.

Maar zoals men in het Engels zegt: your mileage may vary (ieder zijn ervaring verschilt)

leercurve is voor iedereen verschillend toch. En als je Logic niks vind kies je toch iets anders?? er zijn onderhand honderden paketten.. Dowload een demo en kijk of het je ligt..

Aan de andere kant, Logic is vrij populair.. als het echt een gedrocht was gebruikte niemand het :)

Nou ja Dung, dat mag je vinden hoor. Maar presenteer het dan niet als een vaststaand feit aub, want menig gebruiker is vrij tevreden over het pakket. Ik zeg niet dat het allemaal super eenvoudig werkt, maar het meeste is vrij simpel toch. En op het mainscreen kun je de dingen die je weg wilt gewoon weg'vouwen'. Zo hou je het eenvoudig.

Maar misschien wil je gewoon 'wat anders'? Kan ook. Niks mis mee :D

Cubase is -in mijn beleving- heel gemakkelijk alleen absurd duur. Live -voor mij- erg ingewikkeld. ... Wat F5 zegt.

Ik heb cubasis, cubase, Garageband Logic, Live, Tracktion, Studio one en meer gebruikt/geprobeerd en echt een pakket waarmee ik graag werk heb ik niet.
Gebasseerd op je argumenten zou ik eens kijken naar Tracktion of Presonus Studio One.

@Arv: vgl met GB is de leercurve wel totaal anders. 't Mag nu nog allemaal "pro" zijn, ik ga er altijd van uit dat een goede UI, zelfs "pro" dus, de simpele dingen simpel houdt, en de moeilijke dingen mogelijk maakt. IMHO vind ik dat Logic Pro op UI gebied veel te zwaar is (voor de eenvoudige dingen). Voor GarageBand te leren heb ik bijna geen YT videos moeten consulteren. Ik krijg het op mijn heupen als ik altijd verplicht wordt om naar Google te stappen, of YT.. er bestaat nog altijd iets als intuitieve interfaces.

Maar zoals men in het Engels zegt: your mileage may vary (ieder zijn ervaring verschilt)
Pro staat voor professioneel en betekent dus voor mensen de er beroepsmatig mee bezig zijn.
Ik ken geen enkel professioneel programma dat een volledig en eenvoudige intuitieve opzet heeft, PSP, Indesign, Reaktor, Finale om maar enkele te noemen. Je zal toch eens een keer in de handleiding moeten kijken, wil je met professionele programma's aan de slag blijven. Een beroep leer je ook niet op YT hé.

Gebasseerd op je argumenten zou ik eens kijken naar Tracktion of Presonus Studio One.

Da's precies wat ik ook zou zeggen, ooit vrij kort begonnen op Traktion en een kind kan de was doen.
Ik weet niet hoe het nu is maar ik vond de interface indertijd een beetje amateuristisch.
Wel een stuk overzichtelijker dan bijv Fruity Loops met z'n vele schermen.
Heb nu al een tijdje Studio One en dat bevalt goed maar ook daar moet je je wat in verdiepen want in het begin ben je toch weer aan het zoeken.
Maar volgens mij heb je bij elke daw altijd wel een leercurve om de weg te kennen.

Gewoon even doorzetten. Een synth laden en noten er naar toe sturen is echt niet moeilijk in Logic, sterker nog: waarschijnlijk eenvoudiger dan de meeste andere DAWs.

Back