Soundtoys Echo Boy Jr.

Soundtoys Echo Boy Jr.

EchoBoyJr-Web-1x-PM.png

Echoboy, maar dan iets vereenvoudigd en slechts $49,- nu of gratis voor huidige Soundtoys 5 eigenaren (de bundle dus)

Ik ga hem even uitproberen en kijken of hij misschien ook anders klinkt dan Echoboy Senior
:mega:

Het zal ongetwijfeld wat vriendelijker voor je cpu zijn, maar ik snap niet wat het hele nut is van de mini versies. Zo bijzonder complex was de originele plugin niet. Daar zaten 10 knoppen op en op deze 9 knoppen. Beetje zinloos dus om soundtoys 5 eigenaren kado te doen.

Wel een vriendelijk prijsje voor de instappers.

Ja niet om aan te zien, maar ze klinken wel echt heel goed.

ik vind het heel eeg jammer at aanpassingen aan "echo time" reageren als een digitale delay en niet een tape.
Toch net de bundle aangeschaft voor een redelijke prijs omdat ik zo gretig ben geweest met de giveaways en charity akties.

hij klinkt voor mijn gevoel hetzelfde als de grote Echoboy, met een eenvoudige interface en minder voorinstellingen.

Ben ik mee eens. Heb ze gister even uitvoerig zij aan zij vergeleken/mee gespeeld.

ik vind het heel eeg jammer at aanpassingen aan "echo time" reageren als een digitale delay en niet een tape.

Dan moet je de glide functie even aan zetten :mega:

Dan moet je de glide functie even aan zetten :mega:

aha! eigenlijk heb ik jarenlang soundtoys bundle niet gekocht omdat ik na best veel gehype door mensen dik teleurgesteld was in Echoboy na een demo test. Wel fijn dat de Jr. dit nu wel doet. Meteen binnenhalen!

aha! eigenlijk heb ik jarenlang soundtoys bundle niet gekocht omdat ik na best veel gehype door mensen dik teleurgesteld was in Echoboy na een demo test. Wel fijn dat de Jr. dit nu wel doet. Meteen binnenhalen!

Maar dat kon met de regulaire Echoboy ook al :W

hebben ze goed verstopt die glide mode. ik zie hem niet.

Heb 'm ook even geprobeerd, leuke plug!
Was sterk aan het overwegen deze te kopen maar ze ondersteunen bitwig niet en de plug crashte ook al 1x.
Verder als ik de sounds probeer na te maken met fx chains in bitwig krijg ik soortgelijke resultaten, die ik eigenlijk misschien nog wel leuker vond (want ik heb het zelf gemaakt :)) Bijvoorbeeld het space algo kon ik nabootsen mbv de bitwig pitchshifter na de delay te zetten (die geeft dat warble effect) en een reverb erachter
Het ambient algo was prima na te bootsen met een blur in de chain. Wel leuk dat deze plug me de inspiratie geeft om zoiets na te bouwen.

Je bedoelt bij de reguliere Echoboy? Die opereert standaard ten alle tijden in 'glide mode'

Is dat zo? Bij de grote echoboy merk je er alleen wat van als de saturation aan staat volgens mij.

In de echoboy jr manual staat:
GLIDE
The Glide button controls what happens when you adjust the delay time
as audio is passing through EchoBoy Jr. With Glide set to ON, EchoBoy
Jr. will behave like an old tape machine or analog delay would, and the
pitch of the audio passing through EchoBoy Jr. will be shifted as the
delay time is adjusted. With Glide set to off, delay times can be adjusted
in real-time without changing the pitch of the echo.
There are potentially creative and utilitarian applications for both
modes. With Glide on, switching between different note values can
create some very cool pitch jumps. With Glide off, it can be much easier
to dial in a delay time when the Feedback is up, due to the fact that the
changes you make will not cause any pitch shifting artifacts to be fed
back.

Dat pitch jumpen zit niet in de grote versie denk ik. In de manual daarvan is overigens niks hier over te vinden.

goeie genade, een tekst copypasten werkt hier niet zo lekker

ja je hebt dan ook nog een principe beschrijven en in software proberen te simuleren vs hoe een echte klinkt.

ik kan het in Echoboy niet vinden maar zal wat beter manuals doorspitten en Jr. ook checken.

Het zal ongetwijfeld wat vriendelijker voor je cpu zijn, maar ik snap niet wat het hele nut is van de mini versies. Zo bijzonder complex was de originele plugin niet. Daar zaten 10 knoppen op en op deze 9 knoppen. Beetje zinloos dus om soundtoys 5 eigenaren kado te doen.

Wel een vriendelijk prijsje voor de instappers.

Als je 'Style' en 'Tweak' opent op de grote Echoboy, dan krijg er nog 25 knoppen gratis en voor niets bij... Juist het "Style' gedeelte maakt Echoboy voor mij zo bijzonder.

Voor zover ik kan horen, doet de grote Echoboy alleen de pitch glide in 'Time' mode, Bij 'Note', 'Dot' en 'Trip' niet.

Voor zover ik kan horen, doet de grote Echoboy alleen de pitch glide in 'Time' mode, Bij 'Note', 'Dot' en 'Trip' niet.

Heb dit net even geprobeerd, maar inderdaad, het klopt wat je zegt.

Back