MIDI To CV / GATE te koop gevraagd

Status
Please reply by conversation.

cuba7000

Ouwe rot
MIDI To CV / GATE te koop gevraagd

maar wel een die ook Portamento kan uit sturen ( midi versie of usb maakt niet uit)

Sorry, nog niet wakker genoeg (en kan vorige post niet editten).

Gaat dus om de juiste CC waardes door te sturen:

MIDI CC 5 - Controls portamento rate to slide between 2 notes played subsequently.
MIDI CC 65 - Portamento On/Off switch | 0 to 63 = Off, 64 to 127 = On
MIDI CC 84 - Controls the amount of Portamento.

Met de cv.ocd zou je dit met 2 cv en 1 gate kunnen doen denk ik.

Wat voor instrument wil je er eigenlijk mee aansturen?

ik heb een oplab. we lwat prijzig ding, maar super cv gate + cv 1 + 2 in en uit. mini in uit + dinsync uit en 3 keer usb in en uit

Portamento via een Midi-VC converter..
Dat is volgens mij niet erg gangbaar inderdaad.
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen Cuba7000, want het lijk mij ook wel aantrekkelijk als dat zou kunnen.

nog steeds op zoek volgens mij kunnen die kenton bakjes wel portamento versturen

mischien maar gewoon een nieuwe kopen

Volgens mij is het inderdaad zo dat de Kenton bakjes dat kunnen.
Die hebben een hoge resolutie da converter voor de pitch cv uitgang wat het mogelijk maakt CV te verzenden tussen noten in.
Maar volgens mij zit het zo met portamento en pitchbend:
Daarmee kan je bijvoorbeeld pitchbends vanuit je DAW of masterklavier vertalen naar CV waardoor je op je monosynth ook pitchbend terug hoort. (dat is dus een directe vertaling van wat je op je masterklavier doet naar de monosynth).
Wil je portamento: dan wordt deze gegenereerd door de Kenton en níet door de monosynth.
Je moet er dus wel op letten dat de Kenton een portamento functie heeft die je aan en uit kan zetten.
Ofwel: je stelt op Kenton in of je portamento wil (wellicht kan dit d.m.v. het verzenden van een CC) en je stelt op de Kenton de snelheid van de portamento in (dus niet op de synth zelf).

Overigens heeft Kenton ook bakjes op de markt gebracht met ingebouwde LFO.
Da's leuk want die LFO kan je dan (meestal?) syncen aan midi clock.

Ik heb een carbon kilpatrick sequencer te koop. 6 sporen met telkens 6 noten. Midi en cv out (4 cv note en 4cv gate out) ook te gebruiken als midi to cv of computer to cv interface. Interesse? 600'€

Status
Please reply by conversation.
Back