TR 606 Defect (Deels)..

marcuuu

Gepokt en gemazeld
Hij heeft een raar probleem in Pattern Play doen al de step knopjes het. In Pattern Write doen ze het niet. Reageren gewoon niet. Heb hem aan Sync24 gehangen en dan doet die precies het zelfde. Seq loopt wel gewoon.

Net deed die even helemaal. Ff later is het probleem er weer.

Iemand een idee wat het kam wezen? Wie zou hem kunnen maken?

Als ff uitlaat en dan weer aanzet dan kan Pattern Write tot 2 minuten oid. Dan is de functie over en programmeert die op alle Patters het zelfde Rhythm. Beugeltjes van de batterijen zitten er niet in. Batterijen is toch niet nodig. Gebruik Boss adapter.. Iets zegt me dat het aan het geheugen ligt.

Zonder batterijen zou hij het inderdaad gewoon moeten doen.

Jep, Heb een andere adapter gepakt een schakelbare en hij blijft nu lopen en Write mode en kan blijven programmeren. Hij heeft dan wel iets vreemd als iets in sound LT zet dat zet die het zelfde neer in CH. Als dan naar CH ga en daar weer edit dan veranderd die het ook in LT. Eerst deed Pattern Clear het ook niet met die originele Boss adapter, maar nu wel.

Jammer genoeg kan niet zelf meten en geen ic;s solderen.. Slechte verbinding kan ik wel ff opwarmen. Alleen waar te beginnen.

Hij heeft lange tijd uitgestaan. Nu maar f tijdje aan laten staan :)

Heb door de tijd heen 6 606jes gehad (de 7e is onderweg :) ) en bij 2 deze/soortgelijke problemen ook gehad.

De solderingen worden broos na verloop van tijd waardoor parts net wel of net niet contact maken. Als je de soldering doorsoldeerd zorg dan voor wat nieuw (loodhoudend!) tin en vloei dit samen met de soldering. Pas dan maakt ie weer goed contact met de soldeereilandjes!

Neem niet een te dunne punt (belabberde opwarming en meer kans op slopen!) en vloei de nieuwe tin samen met de oude. Succes! :)

Heb door de tijd heen 6 606jes gehad (de 7e is onderweg :) ) en bij 2 deze/soortgelijke problemen ook gehad.

De solderingen worden broos na verloop van tijd waardoor parts net wel of net niet contact maken. Als je de soldering doorsoldeerd zorg dan voor wat nieuw (loodhoudend!) tin en vloei dit samen met de soldering. Pas dan maakt ie weer goed contact met de soldeereilandjes!

Neem niet een te dunne punt (belabberde opwarming en meer kans op slopen!) en vloei de nieuwe tin samen met de oude. Succes! :)

Ik heb er een zn 20-24 jaar gehad. Weg gedaan aan een kennis. Zag er een dacht wil ik toch weer hebben..

Dat solderen durf ik wel alleen waar te beginnen. Om nou heel de print na te lopen. Hij had net weer het probleem. Doe hem heel even uit en weer aan en kan dan weer heel kort schrijven in write mode. Binnen paar seconden kan het al niet meer. Ik vermoed dat het de memory ic zijn die gaar zijn.

Veranderd het van probleem met lichtjes doch serieus tikken op de rand van de behuizing? (Russisch repareren) Desnoods ff op batterijen proberen om de voeding uit te sluiten.

Alles doorsolderen is soms onoverkomelijk, maar begin met de schakelaars en kijk of het probleem blijft. De IC's zou ik voorlopig nog even bij uit de buurt blijven met de bout. Ik heb hier een Philips K9 uit 1972 staan die na een doorsoldeerbeurt weer de sterren van de hemel speelt. Wordt wel wat warmer en loopt wat meer stroom en spanning maar toch.. Je sluit wel wat uit op deze manier.

Dat tikken op de rand dat probleem had een kennis van me vroeger. Tikken, beetje duwen boven op heeft geen nut.

Alle lampjes en knopjes doen het. Alleen na korte tijd doet de Write mode het niet meer. Kun je drukken wat je wil lampje gaat niet branden. Ff uit en wachten en dan doet die het weer.

Rare is als ik de AC inklop dan zet die het zelfde neer bij HT. Als CH inklop zet die het zelfde in LT. Ga naar LT en edit dan doet die dat ook in CH

Ga ff foto maken van de print

Attachments

• 606 1.jpg
    606 1.jpg
    97,2 KB · Bekeken: 100
  • 606 2.jpg
    606 2.jpg
    127,3 KB · Bekeken: 87
ik zie wel dezelfde gaten..

of bedoel je dat soldeerverbindingen er tegen zitten? ff inkorten en hersolderen

ik zie wel dezelfde gaten..

of bedoel je dat soldeerverbindingen er tegen zitten? ff inkorten en hersolderen

Ik bedoel linker foto en dan links beetje bovenin. Er loopt daar ook een stukje draad over de print. Durf er eigenlijk niet op los te solderen. Ff zn adapter plug vast zetten kan ik wel. Heb geen idee waar het probleem op te lossen. Dom weg alles solderen is geen oplossing.

Er zijn paar dingetjes aan de hand. Als ik de AC inklop dan zet die het zelfde neer bij HT. Als CH inklop zet die het zelfde in LT. Ga naar LT en edit dan doet die dat ook in CH.

Op zich blijft die wel lopen alleen bij stepbar nr 1 kun je soms niet laten branden. Die blijft knipperen als die loopt. Knopje zelf is wel oke als die op play staat dat reageert die perfect.

stukje draad is duidelijk om kapotte trace te herstellen..

gewoon stroom afhalen en continuiteit tussen de pins testen.

voor je AC/HT probleem is vermoedelijk wel een logische verklaring als je het schema volgt.. geheugen chips kan natuurlijk ook zoals je reeds aangaf.;
ik zou hem binnenbrengen bij een ervaren reparateur!

stukje draad is duidelijk om kapotte trace te herstellen..

gewoon stroom afhalen en continuiteit tussen de pins testen.

voor je AC/HT probleem is vermoedelijk wel een logische verklaring als je het schema volgt.. geheugen chips kan natuurlijk ook zoals je reeds aangaf.;
ik zou hem binnenbrengen bij een ervaren reparateur!

Dat na meten kan ik niet echt heb wel leuke Fluke meter. Kan er niet veel mee. Batterij nameten.

Hoop dat iemand in de buurt zich meld die er na wil kijken. Anders aanbieden op forum weg er mee :)

Zonde 606 is echt wel cool..

Geen "tuut" stand op je multimeter?

& verbinding tss mainboard & switchboard al eens goed bekeken?
Wss is het dat niet, maar altijd een goed begin ...

Geen "tuut" stand op je multimeter?

& verbinding tss mainboard & switchboard al eens goed bekeken?
Wss is het dat niet, maar altijd een goed begin ...

Volgens mij piept die niet. Is een Fluke 77 een oude. Rare is dat in Write dan soms van de stepbar nummer 1 het niet doet. Maar het knopje is gewoon goed. Als in Play modus staat. Iemand die handig is kan hem echt wel fixen

Idd hij piept. heb flat kabel na gemeten. Achterkant print en dan achterkant print. Piepte allemaal.

Back