Ex-Virus

Origineel geplaatst door Yoozer
Ik weet dat er EQ-per part is bijgekomen, dat de polyfonie is opgehoogd naar 32 (en dat 'ie niet terugvalt zoals de B dat doet bij het gebruik van een extra osc), en dat 'ie een ongelofelijk sexy zwart+rood=evil kleurenschema heeft gekregen alsmede een paar extra knoppen die 't programmeren makkelijker maken.. tja, dat kan ik natuurlijk ook doen, dan kan ik de Q gewoon houden als ik voor een 2ehands B ga. Maar is 't een groot verschil in dagelijks gebruik? Dan maken getallen altijd wat minder uit...

Allereerst: ik heb zelf (o.a.) een Q-kb, VirusC en een AN200. Ook nog een tijd een MicroMod gehad.

Als je tevreden bent over je sound zou ik niet zo maar de Q opofferen voor een Virus. De Virus en de Q hebben echt een totaal ander karakter. Vandaar dat ik ze allebei heb. M.a.w. ze vullen elkaar prima aan!!!!
Als het om pure synth-power gaat, dus zonder de fx van de Virus ;) , is de Q veel krachtiger, uitgebreider en gedetaileerder.

Als ik jou was, zou ik eerder de AN opgeven en voor een Virus B gaan. Of je nog wat meer verdiepen in de Q. Misschien moet je er gewoon een goede fx-bak op loslaten. ;)

:) de kleur is geil, dat is waar.
hoe dan ook is de virus b (en vooral de kb!) uiterlijk naar mijn mening vele malen mooier dan de zwart met rode c.

de extra eq per kanaal is het enige wat de c echt onderscheidt van de b (en nog een paar andere "nifty features" die het werken met de c wat praktischer maken.

als je je een b kunt veroorloven terwijl je de q houdt dan zou ik de b kopen ... naja hoewel ;)

Ik heb m'n bankrekening gecheckt.. ik ga herrie krijgen met de vrouw, maar ik kan een rack XL halen en dan de Q rack behouden. Morgen toch maar even gaan rondneuzen ;).

Origineel geplaatst door Roel
:) de kleur is geil, dat is waar.
hoe dan ook is de virus b (en vooral de kb!) uiterlijk naar mijn mening vele malen mooier dan de zwart met rode c.

de extra eq per kanaal is het enige wat de c echt onderscheidt van de b (en nog een paar andere "nifty features" die het werken met de c wat praktischer maken.

als je je een b kunt veroorloven terwijl je de q houdt dan zou ik de b kopen ... naja hoewel ;)

volgens mij heeft hij ook 8 stemmen meer, zijn modulatie matrix is uitgebreider,heeft meer destortion types, volgens mij is de phaser ook verschillend.

En het rondneuzen is gecanceld.. Ik heb dankzij mijn connecties over de grens de mogelijkheid om de 'volle' Virus C voor slechts 1395 euro aan te schaffen, dus, Virus, here we come :)

Congrat

Congrat

Gefeliciteerd Yoozer ! Dat lijkt trouwens verdacht veel op de Thomann prijs metde lagere, Duitse b.t.w.? Geen vrienden met een btw nummer daar? Dan scheelt het echt een lekkere slok !

Origineel geplaatst door bass-molecules
volgens mij heeft hij ook 8 stemmen meer, zijn modulatie matrix is uitgebreider,heeft meer destortion types, volgens mij is de phaser ook verschillend.

idd. de virus c is gewoon een b zoals die had moeten zijn.

Re: Congrat

Re: Congrat

Origineel geplaatst door conso
Gefeliciteerd Yoozer ! Dat lijkt trouwens verdacht veel op de Thomann prijs metde lagere, Duitse b.t.w.?

Jups :)

Geen vrienden met een btw nummer daar? Dan scheelt het echt een lekkere slok !

Nog meer?! Hm.. nee, ik denk dat dat lastig gaat worden... :| - maar evengoed, beter dan de 1699 hier.

*EDIT* - op muziek.2ehands is er net een vrijgekomen voor 1200.. nog beter, ik heb al gebeld.

Origineel geplaatst door Cozko
Als je tevreden bent over je sound zou ik niet zo maar de Q opofferen voor een Virus. De Virus en de Q hebben echt een totaal ander karakter. Vandaar dat ik ze allebei heb. M.a.w. ze vullen elkaar prima aan!!!!

Tja, ik ben allereerst bezig met door alle (3 x 300 factory, 3 x 300 user) presets te gaan die ik heb (een ware pijn overigens) - eruit sorteren wat nuttig is of goed klinkt, en dus zo mijn eigen kit samen te stellen. Ik heb er lange tijd de Forum Soundset 3 in gehad, en er zit domweg teveel troep voor me in; dit zorgde ervoor dat het 'spontane' er een beetje afging, omdat je eerst lang bezig bent met zoeken, en door zoveel rotgeluiden moet dat de fun er uit gaat. Ook zit ik wel te denken of ik er goed aan doe - en of ik niet teveel een gewogen soundset krijg die niet uitgebalanceerd is of me niet uitnodigt om te experimenteren.

Wat het zelf sounds ontwerpen betreft - helemaal juist, daar is 't ding ook voor gemaakt. Ik maak mezelf graag wijs dat ik m'n knopjes wel ken maar het lukt me niet altijd om de sound mooi ruimtelijk en breed te maken zoals ik 't wil. Bij de Micromodular vind ik dit vaak wat makkelijker.

Ik heb nog een ding gemerkt - de Q kijkt een beetje neer op het 'imiteren' van sounds ;). Het eigen karakter blijft er altijd toch doorklinken. Ik hoef niet perse te imiteren, maar ik vind 't voor het op peil houden van m'n sounddesign leerzaam.

Als het om pure synth-power gaat, dus zonder de fx van de Virus ;) , is de Q veel krachtiger, uitgebreider en gedetaileerder.

Ik heb maar een amateurstudiootje, dus ik ben dolblij met synths die eigen effecten hebben... ik beschouw ze ook als integraal onderdeel van de synth zelf. Ik weet dat de Virus er meer heeft; on the other hand, de comb/bandpass-filters van de Q kunnen voor allerhande chorus, phaser en flangermogelijkheden gebruikt worden, net zoals de drive wat distortion-achtigs kan doen. In veel reviews heb ik gelezen dat een hoop mensen de C ook als externe effectbak (ge/mis)bruiken - ik mag aannemen dat de FX dan beter klinken.

Als ik jou was, zou ik eerder de AN opgeven

De AN200 brengt niks meer op als ik 'm verkoop ;). Iedereen heeft er zich namelijk een stuk of 3 gehaald toen Feedback ze in de aanbieding had. Verder vind ik het een grappig bakje - ik ben "opgegroeid" met een Juno en de AN geeft me dezelfde simpele hands-on structuur die ik lekker vind om mee te werken. Ik mis een aantal dingen (ik zou het niet erg gevonden hebben om nog een shiftknop extra te gebruiken voor bij bepaalde functies te komen die nu alleen met de editor te krijgen zijn, maar daar denken ze bij Yamaha dan niet aan), maar het is een heel direct en intuitief bakje.

en voor een Virus B gaan.

Ik heb zo het gevoel dat er bij de C nog interessante dingen in petto liggen met een nieuw OS... en voor 't geld hoef ik het dan niet te doen, gelukkig.

Of je nog wat meer verdiepen in de Q. Misschien moet je er gewoon een goede fx-bak op loslaten. ;)

Die heb ik helaas niet :D. Maar dan heb ik toch weer het gevoel dat ik de 'grundsound' zoals ze dat zo mooi zeggen in Keyboards moet 'opleuken' met effecten.

Laatst gewijzigd:
Back