Gezocht: een eenvoudige sampler. Zoals een SP-202 / SP-303 of een Akai MPX16. Mag uiteraard ook soortgelijks zijn. Wil er samples mee afspelen zonder al te veel poespas.
Ik heb sinds een tijdje de Akai MPX16 gekocht en ik vind het een fijne sample player.
Wat ik handig vind aan de MPX-16 is dat je hem in de Card Reader Mode rechtstreeks aan je laptop kan hangen en via windows verkenner samples van de harde schijf via USB op de Memory Card kan slepen en droppen.
Als je de samples alleen wil triggeren met de pads zou je hem eens moeten proberen om te voelen of het wat voor je is.
Triggeren via MIDI kan natuurlijk ook.
Sommige reviews beweren dat de attack van de samples niet strak is, maar dat is mij nog niet opgevallen.
Ik denk dat als je de samples op de laptop in een wave editor voorbewerkt dat dit effect wel meevalt.
Anderen beweren dat de geluidskwaliteit van de sample player van slechte geluidskwaliteit is; hiermee ben ik het niet eens.
Afspelen doet de MPX16 prima; misschien als je via de Stereo Input opneemt dat de kwaliteit dan minder is.
Ik heb voor de MPX16 gekozen vanwege de USB en Card Reader Mode en uiteindelijk geen S20 gekocht omdat deze nog met floppy disks werkt en geen SCSI aansluiting heeft om samples in te laden.
Misschien dat enkele hardcore gebruikers daar meer over kunnen vertellen.
De Roland SP-202 en SP-303 hebben geen USB aansluiting, maar misschien dat je de Memory Card in een externe Card Reader aan de laptop kunt hangen en ook met Drag & Drop de samples kan overzetten.
Misschien is het handig als Roland aangeeft hoe hij de samples in de sampler wil krijgen?!
Wil hij audio bronnen via de sampler input opnemen, of wil gewoon samples uit eigen library vanaf een PC of laptop overzetten naar de sampler en dan de samples aan pads en midi note nummers koppelen.
De te gebruiken sampler moet natuurlijk wel over de juiste transfer en opslag mogelijkheden beschikken.
Als je een sampler wil moet je willen samplen hè.
Dat betekent audio in de unit steken en op record drukken.
Ge-emmer over tranfers etc vind ik maar zo zo..
Natuurlijk is een sampler om te samplen, alleen vraagt de thread starter naar een eenvoudige sampler om samples af te spelen en zegt niet dat hij de samples zelf wil maken.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.